930X122 MAIA

trailer-dacia_ep

Transportatorii Dacia vor sa blocheze Pitesti-Campulung

Primarul oraşului Mioveni, Ion Georgescu a atras atenţia că transportatorii vor să blocheze DN 73 la finalul lunii august dacă după perioada de vacanţă în care va intra uzina drumul judeţean nu va fi realizat. Pe segmentul de la Mărăcineni- Mioveni spre Dacia (CKD), singurul care nu a fost contestat, STRACO, firma câştigătoare a început organizarea şantierului.

Şi totuşi, restul drumului este contestat, lucrările care se pot face se urnesc foarte greu, iar transportatorii, cam 1100 de camioane parcurgând zilnic dus- întors acest drum, sunt nemulţumiţi că ies în pierdere de pe urma reparaţiilor efectuate permanent la trailerele cu care se transportă fie materia primă către uzină, fie autoturismele de la Dacia. „Ieri am avut o discuţie de peste o oră cu reprezentanţii de la Dacia, transportatorii de la Dacia şi firmele de acolo care a vizat lucrările de pe DN 73. ei au dorit să ştie ce se va întâmpla, dacă se va asfalta, având în vedere că uzina intră în vacanţă în perioada 25 iulie- 25 august.

Dânşii acuză autorităţile locale şi judeţene că nimeni nu face nimic pentru cei 5 kilometri. Transportatorii nu vor să mai vină la mioveni. Materia primă, în proporţie de 90%, sunt aduse auto. Poate cei în măsură vor da atenţie acestui tronson în condiţiile în care Dacia este cel mai mare agent economic, are 5% din PIB-ul ţării. Cred că avem bani şi de 5 km, segmentul până la Mioveni. 1100 de camioane vin zilnic la Dacia şi pleacă. Dacă au fost bani pentru Transfăgărăşan, nu se găseşte nimeni să dea atenţie şi uzinei? Transportatorii a anunţat că vor bloca DN 73 după ieşirea din vacanţă, pentru că Dacia plăteşte puţin pe un transport, iar costul de întreţinere al unei maşini nu asigură profitul. Nu vor să mai vină. 70% din bugetul Consiliului Local se datorează Dacia. Francezii spun că dau bani, asigură locuri de muncă, mie îmi cer să fac şi eu ceva pentru a-i ajuta. În afară de adrese către autorităţile judeţene şi centrale nu pot face nimic. În Franţa, administraţia publică este mult mai puternică. De aceea, ei cer ca noi să încercăm să rezolvăm problema. Sunt tot felul de firme care contestă… Chiar nu poate guvernul să dea o ordonanţă? Licitaţii trebuie să se facă, dar fiind surse proprii şi fiind vorba de un obiectiv atât de important, nu puteau da o ordonanţă pentru această lurare? Trimitem 3-4 adrese lunare către toate autorităţile.

De două ori am fost chemat de prefect, de două ori de subprefectul Cârstoiu, s-a sunat la minister şi mi s-a spus că se fac demersuri…”, a spus primarul.

Vicepreşedintele CJ Argeş Florin Tecău a afirmat că din punctul său de vedere, pentru prefectul Gheorghe Davidescu, ca reprezentant al guvernului în teritoriu, refacerea DN 73 ar trebui să fie prioritatea zero şi nu proiectele judeţene- aluzie la participarea la inaugurarea drumului de la Dâmbovicioara şi la adoptarea aprobării proiectului Moliviş asumată de către prefect.

„Nu înţeleg de ce prefectul se ocupă de un proiect judeţean şi nu de un drum extrem de important, naţional, cum este DN 73. Aceasta ar trebui să fie prioritatea zero pentru prefectură, nu drumurile turistice sau proiectul Moliviş.

Vorbim de regionalizare şi noi nu suntem în stare să avem un drum naţional care să facă legătura între capitala judeţului şi un municipiu”, a afirmat Tecău.

Eurial 555 x222
570 X 90 POSADA 3