Eurial 930 x 122

autostrada

Imagini inedite! Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești a luat o mare amploare

Lucrările pe Autostrada Pitești-Sibiu prind contur! Noi imagini din teritoriu au fost publicate.

Citiți și: Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate

Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș (care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești).

Construcția autostrăzii Sibiu-Pitești prinde contur

Un alt segment de circa 188 km care pornește din valea Oltului la Boița, ocolește orașul Sibiu pe la est și nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică) și merge mai departe până în dreptul localității Holdea, ocolind orașele Sebeș, Orăștie și Deva și tronsonul Margina–Nădlac, de 158 km. Autostrada A1 a fost prima construită în România, în perioada 1967–1972 și refăcută în 2000, cu noi segmente adăugate între anii 2007 și 2022.

Citiți și: Un nou record istoric în România: 200 de km de autostradă și drum expres

Asociația Pro Infrastructura anunță că lucrările la lotul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești sunt în grafic, iar estimările arată că s-a atins un procent de circa 35-40%.

Autostrada Sibiu Pitești

Autostrada Sibiu Pitești

„În grafic pe #AutostradaA1 Pitești-Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Vineri, 12.05.2023, am filmat cei 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a celei mai așteptate autostrăzi din țară, Sibiu-Pitești.

Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni.

Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi.

Parcă se vede și luminița de la capătul… stâlpilor. Câteva linii electrice aeriene au fost mutate și se poate lucra nestingherit sub ele, semn că antreprenorul WeBuild (aproape) a terminat dezbaterile sterile cu responsabilii CNAIR legate de cine trebuie să le mute. Dar încă sunt mulți stâlpi LEA care tronează pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate”, anunță Pro Infrastructura.

De partea cealaltă, asociația susține că lotul ar putea fi inaugurat cu ușurință în primăvara anului 2025, însă se așteaptă ca antreprenorul să nu grăbească ritmul lucrărilor, dat fiind că are 4 ani la dispoziție.

N-ar strica dacă și statul ar achita factura 0052/20.04.2023 de 64 milioane de lei astfel încât să se evite o nouă gripare a mecanismului de plată între antreprenorul general WeBuild și subcontractorii săi.

Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025 dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 – ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020.

Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi”, mai scrie Pro Infrastructura.

New Profesional Consult-555×222
570 X 90 CAPRA 3