930×122 CAPRA 5

alcool

Mentalitatea periculoasă a românilor care ridică semne de întrebare despre comportamentul la volan

Mentalitatea periculoasă a românilor care ridică semne de întrebare despre comportamentul la volan

Sondajul realizat pe un eșantion de peste 1.000 de persoane a evidențiat aspecte importante legate de consumul de alcool și conducerea auto în România.

Citiți și: Codul Rutier. Greșeala care îi poate costa mii de lei pe șoferi

Conform studiului, aproape 20% dintre șoferii chestionați au recunoscut că au condus sub influența alcoolului.

În același timp, peste 60% dintre respondenți au menționat că cunosc persoane care au condus băute.

Citiți și: Restricții și sancțiuni pentru acești șoferi!

Cu toate acestea, doar 16% dintre participanți consideră că șoferii băuți reprezintă cel mai mare pericol pe șosele.

Majoritatea au identificat alte probleme, cum ar fi lipsa de respect față de reguli (33,51%).

Referitor la legislația rutieră, 42,33% dintre respondenți cred că reglementările existente sunt adecvate dar nu sunt aplicate corect.

În timp ce 41,96% consideră că legislația actuală nu este suficient de strictă pentru a preveni accidentele.

Un aspect pozitiv al sondajului este că 63,58% dintre respondenți sunt familiarizați cu Legea Anastasia.

Ei consideră că aplicarea riguroasă a acesteia ar putea reduce accidentele rutiere.

Sondajul sugerează că în ciuda conștientizării riscurilor asociate consumului de alcool și condusului, multe persoane nu consideră alcoolul drept cea mai mare amenințare pentru siguranța rutieră.

În schimb, se accentuează importanța aplicării stricte a legii și a sancțiunilor mai dure ca metode de îmbunătățire a siguranței pe șosele.

Acest studiu a fost realizat de „Spirits România” în cadrul campaniei „NOT alCOOL la volan” și a implicat 1.101 respondenți.

Campania vizează prevenirea consumului de alcool la volan și se desfășoară în parteneriat cu Brigada Rutieră București și Corpul Național al Polițiștilor.

Sursa: Știrileprotv.ro

Eurial 555 x222
570 X 90 POSADA 3