pizzeria sapori  930 122

A7

Umbrărescu a rămas în urmă! ,,Se promite marea cu sarea”! Ce se întâmplă cu autostrada

Umbrărescu a rămas în urmă: ,,Se promite marea cu sarea”! Ce se întâmplă cu autostrada

Citiți și: Umbrărescu rupe topurile! Se deschide un tronson al Drumului Expres Pitești – Craiova!

În primăvara acestui an, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara cu încredere că porțiunea din Autostrada Moldovei A7, care leagă Ploieștiul de Focșani, va fi finalizată până la mijlocul lunii octombrie.

Totuși, specialiștii din domeniul infrastructurii sunt mai sceptici.

Citiți și: Umbrărescu, lovitură masivă pe expresul Craiova-Pitești

Ionuț Ciurea, reprezentant al Asociației Pro Infrastructură, susține că doar două din cele șapte loturi vor fi finalizate la timp, restul având întârzieri semnificative.

,,Problema este că acum se promite marea cu sarea.

E ușor să promiți, dar realitatea e alta.

Șansele să se întâmple sunt mici sau foarte mici. Din toate promisiunile, s-ar putea să ne alegem cu jumătate sau mai puțin de jumătate”, a declarat Ciurea, pentru ziare.com.

Stadiul lucrărilor pe loturile Autostrăzii A7

Autostrada A7 este împărțită în mai multe loturi, fiecare cu termene de finalizare diferite:

Ploiești – Buzău: Acest segment de autostradă este împărțit în trei loturi:

 – Lotul 1 (21 km):

Termenul de finalizare actualizat este octombrie 2024.

Totuși, Ciurea avertizează că acest lot va fi gata cel mai devreme în decembrie, existând riscul unor noi întârzieri.

Principala problemă constă în structurile critice cu tablier metalic, care nu sunt complet instalate.

 – Lotul 2 (28 km):

Șansele ca acest lot să fie finalizat până în octombrie sunt minime, întârzierile fiind cauzate de structuri și probleme logistice.

 – Lotul 3 (14 km):

Acesta este cel mai întârziat, cu lucrările abia demarate în martie 2024.

Termenul oficial este noiembrie 2025, dar ritmul actual indică posibile întârzieri.

Umbrărescu a rămas în urmă: ,,Se promite marea cu sarea”! Ce se întâmplă cu autostrada

 Buzău – Focșani:

Acest segment este construit de compania lui Dorinel Umbrărescu, iar termenul de finalizare este mai realist, potrivit specialiștilor:

 – Loturile 1 și 4:

Acestea ar trebui să fie gata până la mijlocul lunii octombrie, dar lucrările la poduri și alte structuri cheie indică o finalizare abia la sfârșitul lunii noiembrie.

 – Loturile 2 și 3:

Acestea ar putea fi gata la începutul anului 2025, însă specialiștii consideră că primăvara lui 2026 este un termen mai realist pentru finalizarea completă a întregii autostrăzi.

Realități din teren versus promisiuni oficiale

Ionuț Ciurea subliniază că optimismul oficialilor trebuie privit cu rezervă.

Deși există o presiune electorală pentru finalizarea unor segmente înainte de alegeri, lucrările întâmpină obstacole tehnice și logistice semnificative.

De la întârzieri în instalarea grinzilor până la probleme cu antreprenorii, fiecare lot are propriile provocări care pot amâna deschiderea completă a autostrăzii.

În plus, istoria infrastructurii din România arată că inaugurările grăbite au dus la deschideri parțiale, cu drumuri incomplete sau chiar la utilizarea unor tronsoane aflate încă în regim de șantier.

Acest scenariu ar putea fi repetat și pe A7, dacă presiunea politică prevalează asupra siguranței și calității lucrărilor.

Deși Sorin Grindeanu a promis că porțiunea Ploiești – Focșani va fi gata până în octombrie, experții consideră că doar o parte din aceste promisiuni vor deveni realitate.

În cel mai bun caz, segmentul Ploiești – Buzău ar putea fi parțial deschis până la sfârșitul anului 2024, iar restul loturilor de pe Buzău – Focșani ar putea fi finalizate în cursul anului 2025 sau chiar 2026.

Rămâne de văzut cât de mult se vor concretiza aceste promisiuni, având în vedere multiplele variabile și provocări pe care le întâmpină proiectul.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: Descriptiv

555×222  MAIA
570 X 90 POSADA 3