- Publicat de: Mădălina Nedelcu
- 18-12-2024, ora 8:15
- Știri, Știri
Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate
Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate
Citiți și: Șoferii scapă de coșmarul acestui drum periculos! Autostrada care va schimba totulProiectul pentru primul tronson montan al Autostrăzii „Unirii” A8, între Sărățeni și Joseni, a ajuns la faza de depunere a ofertelor, iar singura ofertă primită este de la o asociere formată din firmele UMB (România) și Euro-Asfalt (Bosnia și Herțegovina), potrivit hotnews.ro.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că valoarea estimată a contractului este de 6,1 miliarde de lei (fără TVA), iar termenul de realizare este de 54 de luni, dintre care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție.
Citiți și: Autostrada care va revoluționa sudul țării!Tronsonul Sărățeni-Joseni
Cu o lungime de 32,4 kilometri, străbate județele Mureș și Harghita și include:
– 39 de poduri și pasaje;
– 3 tuneluri unidirecționale și 4 polate;
– 2 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor.
Aproximativ 16 kilometri, adică 50% din lungimea totală a tronsonului, sunt reprezentate de tuneluri și viaducte.
Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri, iar cel mai înalt viaduct va atinge 45 de metri.
De asemenea, traseul include două parcări de scurtă durată cu stații de încărcare pentru mașini electrice și descărcări provizorii pentru a permite funcționarea independentă a lotului.
CNAIR a introdus elemente noi în contractul pentru acest tronson montan:
– Surplusul de material excavat: Aproximativ 11 milioane metri cubi de material excavat vor fi puse la dispoziția autorităților locale gratuit, pentru utilizare în proiectele locale.
– Bandă pentru vehicule lente: Traseul va include o bandă dedicată vehiculelor lente, pe o lungime totală de 15,2 kilometri.
Secțiunea montană Sărățeni-Pipirig: O autostradă impresionantă
Secțiunea montană a A8 între Sărățeni și Pipirig are o lungime totală de 116 kilometri și este împărțită în patru loturi:
– Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km)
– Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km)
Noua autostradă, în mâinile lui Umbrărescu: Drumul care străbate munții, realitate
– Lotul 2A Ditrău-Grințieș (37,9 km)
– Lotul 2B Grințieș-Pipirig (31,5 km)
Pe această secțiune sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte, iar termenul de realizare pentru majoritatea loturilor este de 54 de luni.
Stadiul celorlalte tronsoane ale Autostrăzii A8
– Tronsonul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): Contract semnat în februarie 2023 cu antreprenorul turc Nurol İnşaat Ve Ticaret A.Ş..
– Tronsonul Târgu Neamț – Moțca (DN2) (30 km): Contract semnat în septembrie 2023 cu UMB.
– Tronsonul Leghin – Pipirig (19,3 km): Licitația lansată în mai 2024, fără rezultate încă.
– Tronsonul Târgu Neamț – Iași (93 km): Studiul de fezabilitate a fost recent avizat, iar proiectul include 14 tuneluri și un cost estimat de peste 5 miliarde de euro.
Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Autostrada „Unirii” A8 va conecta Moldovei cu Transilvania, oferind o legătură directă între Târgu Mureș și Iași.
Autoritățile așteaptă finalizarea procesului de evaluare a ofertelor pentru tronsonul Sărățeni-Joseni, urmând ca lucrările să înceapă după semnarea contractului.
Foto: Arhivă/Descriptiv