pizzeria sapori  930 122

Oameni_de_paie_marshall

Oameni de paie de Michael Marshall

Când scriu despre cărţi scriu în genere despre literatură. O să fac acum o excepţie, am să scriu despre un roman poliţist care m-a impresionat Oameni de paie de Michael Marshall. De ce? sunt într-o perioadă când am câteva romane de această factură. Să scrii o asemenea literatura îţi trebuie inspiraţie şi talent ca să-l faci pe cititor să nu mai lase cartea din mână. Este o problemă, talentul scriitorului este copleşit de atenţia cititorului pentru acţiune şi se trece peste talentul scriitoricesc al autorului de romane poliţiste.

Când scriu despre cărţi scriu în genere despre literatură. O să fac acum o excepţie, am să scriu despre un roman poliţist care m-a impresionat Oameni de paie de Michael Marshall. De ce? sunt într-o perioadă când am câteva romane de această factură. Să scrii o asemenea literatura îţi trebuie inspiraţie şi talent ca să-l faci pe cititor să nu mai lase cartea din mână. Este o problemă, talentul scriitorului este copleşit de atenţia cititorului pentru acţiune şi se trece peste talentul scriitoricesc al autorului de romane poliţiste.

Romanul începe cu un masacru cu arme automate, comis de doi indivizi într-un McDonalds, din care unul dispare.

După aceea romanul se dezvoltă pe două linii de acţiune care sunt complet paralelele şi fără înţeles pentru cititor. Pe unul din firele de acţiune scris la persoana I-a, lui Ward Hopkins îi dispar ambii părinţi într-un accident. Ward se întoarce în micul oraş din Montana să-i îngroape. Afacerea imobiliară a tatălui este lichidată de Harold Davids avocatul familiei conform prevederilor testamentare şi acesta se pomeneşte cu o avere frumuşică de peste un milion de dolari. Ward se întoarce acasă şi gaseşte ascunsă în scaunul tatălui său o carte în care este scris un bilet în care acesta spune „nu suntem morţi”! Ward începe o anchetă a împrejurărilor morţii părinţilor săi. Descoperă de asemenea o casetă video blocată în videorecorderul familiei. În ea sunt mai multe scene din tinereţea părinţilor şi alte filmuleţe care aparent nu au nicio explicaţie. Ajunge să ceară ajutorul lui Bobby Nygard, fost coleg la CIA.

Când scriu despre cărţi scriu în genere despre literatură. O să fac acum o excepţie, am să scriu despre un roman poliţist care m-a impresionat Oameni de paie de Michael Marshall. De ce? sunt într-o perioadă când am câteva romane de această factură. Să scrii o asemenea literatura îţi trebuie inspiraţie şi talent ca să-l faci pe cititor să nu mai lase cartea din mână. Este o problemă, talentul scriitorului este copleşit de atenţia cititorului pentru acţiune şi se trece peste talentul scriitoricesc al autorului de romane poliţiste.

Romanul începe cu un masacru cu arme automate, comis de doi indivizi într-un McDonalds, din care unul dispare.

După aceea romanul se dezvoltă pe două linii de acţiune care sunt complet paralelele şi fără înţeles pentru cititor. Pe unul din firele de acţiune scris la persoana I-a, lui Ward Hopkins îi dispar ambii părinţi într-un accident. Ward se întoarce în micul oraş din Montana să-i îngroape. Afacerea imobiliară a tatălui este lichidată de Harold Davids avocatul familiei conform prevederilor testamentare şi acesta se pomeneşte cu o avere frumuşică de peste un milion de dolari. Ward se întoarce acasă şi gaseşte ascunsă în scaunul tatălui său o carte în care este scris un bilet în care acesta spune „nu suntem morţi”! Ward începe o anchetă a împrejurărilor morţii părinţilor săi. Descoperă de asemenea o casetă video blocată în videorecorderul familiei. În ea sunt mai multe scene din tinereţea părinţilor şi alte filmuleţe care aparent nu au nicio explicaţie. Ajunge să ceară ajutorul lui Bobby Nygard, fost coleg la CIA. Între timp ajunge la o proprietate ciudată numită Halls care fusese în portofoliul agenţiei tatălui său cu ajutorul unui alt agent imobiliar pe care-l ameninţă. De aici începe nebunia! Casa părintească îi sare în aer şi de asemenea şi camera de la hotel. Ward şi Bobby pleacă din orăşel pentru a fi departe de ameninţarea celor de la Halls şi pornesc să rezolve enigmele filmelor de pe videocasetă.

Pe de altă parte Nina, agentă FBI şi John Zandt, un fost poliţist încearcă să rezolve nişte crime în serie ale unui criminal care capturează adolescente. Cele două acţiuni separate se întretaie la un moment dat într-un mod absolut spectaculos şi acţiunea devine incredibil de pasionantă cu ramificaţii în grupuri extremiste din America.

Merită citit pentru că este mai pasionant decât multe filme de acest gen. De aceea autorul a şi câştigat câteva premii dedicate acestui gen poliţist.

555×222 grota rece
eurial 570×90