- Publicat de: ePitești
- 7-06-2019, ora 7:55
- Administrativ
ANUNȚ DE LA SERVICIUL DE STARE CIVILĂ PITEȘTI
Serviciul de Stare Civilă Pitești le precizează cetățenilor ale căror acte de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) sunt deteriorate, distruse sau pierdute că se pot elibera duplicate ale acestora, pe baza cererii depuse de titular sau de alte persoane îndreptăţite.
Citiți și: Se întâmplă din nou: Stație de zeci de mii de € din Centru, vandalizată!Cererile se completează și se depun la sediul Serviciului de Stare Civilă, situat în Pitești, pe bulevardul I.C Brătianu, la nr. 39, zilnic între orele 8:30 și 12:30 de luni până vineri, între orele 13 și 16:30 de luni până miercuri și joi între 13 și 18:30.
„Cetățenii pot solicita atât certificate care atestă nașterea, căsătoria sau decesul în Pitești, cât și înregistrate în alte localități, cu condiția ca solicitantul să aibă domiciliul sau reședința în municipiul Pitești, în această situație solicitarea fiind transmisă Primăriei care a înregistrat actul de stare civilă.
Citiți și: Breaking NEWS: Modul șocant în care a murit Silviu Prigoană!Certificatul de naştere i se eliberează titularului actului sau persoanei împuternicite cu procură specială pentru persoanele de peste 18 ani posesoare de acte de identitate. Pentru minorii care nu au acte de identitate (sub 14 ani), precum şi pentru cei puşi sub interdicţie certificatul de naştere i se eliberează părintelui sau reprezentantului legal.
Certificatul de căsătorie i se poate elibera unuia dintre soți sau, la cerere, ambilor soți. Pentru soţul supravieţuitor sau, în caz de divorţ, pentru motive întemeiate, se pot elibera certificate de căsătorie cu menţiunile corespunzătoare.
Certificatul de deces li se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite”, informează Primăria Pitești.
Cererea pentru eliberarea certificatelor de stare civilă se completează de solicitant, care trebuie să aibă un act de identitate valabil, care poate fi:
-pentru cetăţenii români cu domiciliul în România – buletinul/cartea de identitate/cartea de identitate provizorie;
-pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate – paşaportul sau titlul de călătorie, în termen de valabilitate;
-pentru cetăţenii străini – paşaportul/actul de identitate cu care a intrat în România (pentru cetăţenii membri ai UE).
Certificatul de stare civilă i se poate elibera şi altei persoane împuternicite cu procură specială. Procura specială poate fi dată în țară la un notar, iar în străinătate la ambasada/consulatul României din țara respectivă sau la un notar străin, urmând a fi apostilată sau supralegalizată, în funcție de țara în care se află solicitantul.