New Profesional Consult 930 x 122

cărți de identitate

APROAPE 2.000 DE PITEȘTENI ȘI-AU PIERDUT CĂRȚILE DE IDENTITATE ANUL TRECUT

În anul 2019, Direcția de Evidență a Persoanelor – Municipiul Pitești a soluționat un număr impresionant de cereri venite din partea celor care și-au pierdut sau cărora li s-a sustras, în împrejurări diverse, actul de identitate.

Citiți și: S-a decis! Se schimbă buletinele

1.952 de persoane din Pitești au declarat pierdută anul trecut cartea de identitate, iar 54 au cerut înlocuirea actului de identitate pe motiv de furt.

Actul de identitate declarat pierdut sau furat, care a fost ulterior găsit de titular, trebuie predat în termen de 48 de ore la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor unde a fost declarat evenimentul.

Citiți și: EVIDENȚA PERSOANELOR PITEȘTI ȘI-A DESCHIS NOUL SEDIU

„De asemenea, în cazul în care o persoană a găsit sau a intrat în mod fortuit în posesia unui act de identitate, indiferent cine este titularul acestuia, este obligată să îl depună ori să îl trimită, în termen de 24 de ore, la cel mai apropiat serviciu public comunitar de evidență a persoanelor sau la cea mai apropiată unitate de poliție. Potrivit actelor normative în vigoare, actul de identitate al unei persoane fizice nu poate fi reținut în afara cazurilor prevăzute de lege”, precizează Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor Piteşti.

Este interzisă darea, primirea sau solicitarea actului de identitate drept garanție pentru prestarea unor servicii, pentru încredințarea unor bunuri și valori, pentru plata datoriilor sau în alte scopuri de către persoanele neautorizate.

Vă amintim că Serviciul pentru Evidența Persoanelor, aflat în subordinea Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor Piteşti, funcționează începând de luni, 10.02.2020, în noul său sediu, situat pe strada Victoriei, nr. 42.

Timpul de lucru efectiv cu publicul la ghișee, fără pauze, pentru depunerea documentelor necesare eliberării actelor de identitate este următorul:

-luni, marți și miercuri, între orele 8:30 și 14:30;

-joi, între 8:30 și 17:00;

-vineri, în intervalul ora 8:30 -12:30.

În ideea eficientizării activității, la noul sediu a fost instalat Sistemul Electronic de Dirijare și Ordonare – SEDO (sistem electronic cu bonuri de ordine) (AICI, subiectul pe larg).

555×222  MAIA

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

SMART KIDS 570×90