930X122 MAIA

gara

Argeș. Gara abandonată. Doar un tren a circulat în 35 de ani

Argeș. Gara abandonată. Doar un tren a circulat pe linie în 35 de ani

Citiți și: Călătoria se schimbă: Autobuze în loc de trenuri între Golești și Pitești!

În județul Argeș există o linie feroviară impresionantă, abandonată după Revoluție, care nu a fost utilizată comercial.

Linia Pitești–Curtea de Argeș–Vâlcea, de 40 de kilometri, era un proiect comunist ambițios menit să scurteze distanțele dintre județe.

Citiți și: ȘOC! Biletele de tren se scumpesc! Află noile tarife!

Construcția includea două tuneluri spectaculoase și viaductul Topolog, cel mai lung și înalt din România, la acea vreme.

Argeș. Gara abandonată. Doar un tren a circulat în 35 de ani

Deși aproape finalizată în 1990, linia a fost abandonată din lipsa fondurilor și interesului după căderea regimului comunist.

Viceprimarul comunei Ciofrângeni, Gheorghe Manga, a declarat că linia era inclusă în Mersul Trenurilor 1990-1991, dar nu a fost utilizată.

Argeș. Gara abandonată. Doar un tren a circulat în 35 de ani

„Am avut aici circa 2.000 de muncitori. S-au făcut investiții uriașe, dar proiectul a fost lăsat în paragină”, spune Manga.

Viaductul Topolog, construit în 1979, și tunelul Gibei sunt capodopere inginerești care stau acum nefolosite.

Argeș. Gara abandonată. Doar un tren a circulat în 35 de ani

În timp, structurile s-au degradat, apa infiltrându-se în tuneluri și afectând rezistența viaductului.

Singurul tren care a circulat pe această linie a fost unul de probă, folosit pentru testarea viaductului.

Gara Schitu Matei, singura stație de pe traseu, nu a fost niciodată utilizată.

„Aceasta ar fi trebuit să devină un nod feroviar important, dar proiectul a fost complet abandonat”, a adăugat Manga.

Astăzi, linia și structurile rămân mărturii ale unei investiții uriașe pierdute, care ar fi putut dezvolta infrastructura României.

Foto și sursă: playtech.ro

Eurial 555 x222
HerasMed (570 x 90 px)