- Publicat de: ePitești
- 1-03-2024, ora 7:59
- Știri
Argeș. Vești proaste despre Drumul Expres Pitești – Craiova
Argeș. Vești proaste despre Drumul Expres Pitești – Craiova
Citiți și: Un nou Drum Expres în România! Conexiune directă cu AutostradaUMB ar fi părăsit șantierul lotului 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești și concentrează resursele pe Autostrada Moldovei și pe Centura Timișoara.
Asta susține Asociația Pro Infrastructură. Au publicat o monitorizare video a lotului Colonești-Autostrada A1 București-Pitești (32 km).
Citiți și: Umbrărescu face imposibilul: Autostrăzi și drumuri expres, gata în curândLucrările pe lotul 4 se apropie de 45%. Trebuie să fie terminate până la sfârșitul anului, conform promisiunilor UMB și oficialilor din Transporturi.
Argeș. Vești proaste despre Drumul Expres Pitești – Craiova
Dar pentru nodul rutier de la Oarja, la intersecția cu Autostrada A 1, UMB a primit Autorizația de Construire de-abia în octombrie 2023 cu termen de 24 ani.
Pe de altă parte, constructorul invocă noroiul de pe șantier și terenul umed.
Dar imaginile API arată și zone unde s-ar putea face lucrări dacă pe șantier ar fi drumari și utilaje.
,,UMB, șantier pustiu pe DEx12.
(…) am filmat toți cei aproape 32 de kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești între nodul cu Autostrada A1 și Colonești.”
Ne așteptam ca mobilizarea să fie slabă, dar nici chiar așa:
„Nu am găsit nici măcar un utilaj sau un singur muncitor al antreprenorului general, UMB!
Am rămas surprinși să vedem că în teren erau doar câțiva angajați ai subcontractorilor care meștereau la relocările de utilități.
Nu, cei de la UMB nu sunt în săptămâna liberă, aceasta tocmai a trecut și acum sunt în teren, dar pe alte șantiere.”
Nu, nu i-am prins în pauza de masă.
„Motivul este simplu și evident pentru oricine poate sta strâmb și gândi drept:
așa cum tot explicăm public de un an de zile, capacitatea UMB este mult, mult sub ceea ce este necesar ca să poată duce în ritmul obișnuit toți cei 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are momentan în portofoliu la execuție.” – API.
,,Peste acest fapt absolut evident vine și decizia politică de a stabili, în anul electoral 2024, ca priorități pentru UMB Autostrada A7, ce și cât s-o putea, și Centura Timișoara.
Acum este clar: pe DEx12 Colonești-Pitești șoferii trebuie să mai aștepte mult și bine până la anul deoarece termenul actual, noiembrie 2024, poate și cu siguranță va fi extins mult în 2025.
Pe un contract semnat în 17.08.2021 ce prevede 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție, cu ordin de începere emis în 15.11.2021. ” mai susține Asociația Pro Infrastructură.