- Publicat de: Mădălina Nedelcu
- 22-09-2024, ora 11:51
- Știri, Știri, Video
Așa arată primul tunel de autostradă din România! Imagini cum nu s-au mai văzut: Stadiul lucrărilor
Primul tunel de autostradă din România! Imagini cum nu s-au mai văzut: Stadiul lucrărilor
Citiți și: Argeș. Veste de senzație despre autostrada spre Sibiu! Tunelul “Alina”, la 1000 de metri!Constructorul austriac Porr a realizat un progres semnificativ pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, reușind să depășească două treimi din forajul celor două fire de tunel, potrivit declarației făcute de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, potrivit economica.net.
Lucrările se desfășoară pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, unde este construit primul tunel rutier la nivel de autostradă din România.
Citiți și: Șoferii scapă de coșmarul acestui drum periculos! Autostrada care va schimba totulProgresul forajului la cele două tuneluri:
– Tunelul Daniela (sens Sibiu – Pitești): 940 de metri forați.
– Tunelul Alina (sens Pitești – Sibiu): 830 de metri forați.
Antreprenorul a început și lucrările de realizare a radierului în Tunelul Alina, cu aproximativ 550 de metri executați.
Gradul de execuție: peste 50%
În această săptămână, procentul lucrărilor pe întregul șantier a depășit 50%, un avans important spre finalizarea lucrărilor programată pentru anul 2027.
Așa arată primul tunel de autostradă din România! Imagini cum nu s-au mai văzut: Stadiul lucrărilor
„Mă bucur să văd progresul constant, având în vedere că termenul contractual pentru finalizare este încă la distanță,” a declarat Scrioșteanu.
Când se va putea circula pe secțiunea 4?
Reprezentanții CNAIR au anunțat că, la finalul anului viitor (2025), se va putea circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1) de la Pitești până la Tigveni, după ce secțiunea 4 va fi dată în trafic, devansând termenul contractual din 2027.
Detalii contractuale pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș:
– Antreprenor: PORR Construct SRL;
– Lungime: 9,86 km;
– Durată contract: 60 luni (16 luni proiectare, 44 luni execuție);
– Valoare contract: 1,678 miliarde lei, fără TVA;
– Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
– Termen contractual de deschidere: 2027.
Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.
Imagini: economica.net