930X122 MAIA

autostrada pitesti-sibiu

Premieră pe Autostrada Pitești-Sibiu: Capodopera, aproape gata

Premieră pe Autostrada Pitești-Sibiu: Capodopera, aproape gata

Citiți și: Record! Mega-proiect pe Autostrada Sibiu-Pitești, realitate! Anunțul momentului

„Tunelul Momaia”, situat pe dealurile din județul Argeș, reprezintă prima lucrare de acest tip realizată pe o autostradă din România.

Parte a Secțiunii 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, acest tunel forat este compus din două galerii, „Alina” și „Daniela”, și se întinde pe o lungime totală de 1,35 km.

Citiți și: S-a anunțat data clară! Când se deschide cel mai dificil lot de pe Autostrada Pitești-Sibiu

Austriecii de la PORR, constructorii responsabili de această lucrare, au început forajul în toamna anului 2023, folosind o metodă avansată – NATM (New Austrian Tunneling Method) – care presupune săparea secvențială și ranforsarea pereților tunelului cu beton pulverizat.

Forajul celor două galerii este în plină desfășurare:

 – Galeria „Alina”: 1.023 metri finalizați din totalul de 1.342 metri (319 metri rămași).

 – Galeria „Daniela”: 1.190 metri finalizați din totalul de 1.350 metri (160 metri rămași).

În paralel, lucrările de căptușire a pereților tunelului cu beton au avansat în galeria „Daniela”, unde aproape 300 de metri sunt deja finalizați.

Pe lângă galeriile principale, tunelul include trei conexiuni de siguranță între cele două galerii, două pietonale și una suficient de mare pentru accesul vehiculelor în caz de urgență.

Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș

Tunelul Momaia face parte din Secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, un tronson de 9,8 km lungime ce cuprinde lucrări complexe specifice zonelor montane, inclusiv viaducte, poduri și consolidări de versanți.

Autostrada Pitești-Sibiu

Progresul fizic al lucrărilor a depășit 57%, iar constructorii estimează o posibilă inaugurare înainte de termenul contractual din martie 2027, poate chiar în 2025, scrie hotnews.ro.

Autostrada Pitești-Sibiu, cu o lungime totală de 122 km, este un proiect strategic pentru România, conectând centrul și vestul țării la rețeaua europeană de autostrăzi prin Coridorul 4 Paneuropean.

Cele cinci secțiuni ale autostrăzii includ lucrări majore:

– Secțiunea 1 (Sibiu – Boița, 13,17 km): Deschisă traficului în decembrie 2022.

– Secțiunea 2 (Cornetu – Boița, 31,3 km): Lucrările sunt programate să înceapă în 2025.

Premieră pe Autostrada Pitești-Sibiu: Capodopera, aproape gata

– Secțiunea 3 (Tigveni – Cornetu, 37,4 km): Proiectarea și pregătirile sunt în desfășurare.

– Secțiunea 4 (Curtea de Argeș – Tigveni, 9,8 km): Include tunelul Momaia și este în plină execuție.

– Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș, 15 km): Parțial deschisă în decembrie 2024, cu finalizarea completă programată pentru primăvară.

O posibilă inaugurare anticipată

Asociația Pro Infrastructura a remarcat progresele remarcabile ale constructorilor de la PORR, sugerând că, dacă lucrările continuă în același ritm, inaugurarea Secțiunii 4 ar putea avea loc mai devreme de termenul prevăzut, posibil chiar în 2025.

HerasMed (555 x 222 px)
New Profesional Consult 570×90