263 x 587 eurial

Modificări în Codul Rutier 2025: Regulă nouă devine obligatorie pentru șoferi

Modificări în Codul Rutier 2025

Modificări în Codul Rutier 2025: Regulă nouă devine obligatorie pentru șoferi

Codul Rutier 2025 urmează să sufere modificări importante, menite să asigure fluidizarea traficului și să reducă riscul accidentelor în zonele aglomerate sau cu obstacole.

930 x122 grota rece
HerasMed (555 x 222 px)

Un proiect legislativ depus recent la Senat propune introducerea „Regulii fermoarului” ca obligație legală pentru toți șoferii.

„Regula fermoarului” este o manevră aplicată deja cu succes în mai multe țări europene precum Germania, Austria, Elveția, Olanda sau Slovacia.

Ea presupune alternarea mașinilor în momentul în care o bandă de circulație se închide, din cauza lucrărilor, accidentelor sau altor obstacole.

Concret, șoferii de pe banda liberă vor fi obligați să permită intrarea alternativă a vehiculelor de pe banda blocată, exact ca într-un fermoar.

Scopul este evitarea blocajelor, reducerea tensiunii în trafic și creșterea siguranței rutiere.

Modificări în Codul Rutier 2025: Regulă nouă devine obligatorie pentru șoferi

Conform propunerii legislative:

„Atunci când circulația pe una dintre benzile unui drum cu mai multe benzi este blocată din cauza unui obstacol, a îngustării drumului sau din alte motive, conducătorii auto de pe banda adiacentă sunt obligați să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă.”

930X122 MAIA
555×222 grota rece

Această prevedere ar urma să fie introdusă în mod explicit în Codul Rutier, ceea ce o va face obligatorie și sancționabilă.

Șoferii care nu respectă „regula fermoarului” riscă amenzi din clasa I de sancțiuni, care pot ajunge până la 607,5 lei.

Se are în vedere introducerea unor sancțiuni clare, tocmai pentru ca această regulă de bun-simț și eficiență să fie aplicată corect de toți participanții la trafic.

Codul Rutier 2025 se aliniază astfel cu standardele europene, iar „Regula fermoarului” ar putea deveni una dintre cele mai importante modificări, cu impact direct asupra comportamentului șoferilor și asupra fluenței traficului în România.

263 X 587 CUMPANA 1