930X122 MAIA

aro

VĂ PLACE? ARO A RENĂSCUT ÎN IAȘI!

Mai mulţi studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi au realizat o versiune modernă a celebrului vehicul de teren ARO. Cu bani din burse şi de la părinţi au reuşit, muncind zi şi noapte, să construiască un prototip pe care şi-ar dori să îl vadă introdus de industria de profil în producţia de serie. Studenţii au început să lucreze în urmă cu doi ani la noua versiune a ARO, pe care l-au denumit în final iARO Camarad.

Citiți și: Primar cunoscut, filmat când parca pe locurile pentru persoanele cu handicap

“Am plecat de la un ARO, ultimul care a ieşit pe poarta întreprinderii dotat cu motor Toyota. Am încercat să-l updatăm şi să-i facem un nou design. Şi am ajuns la acest model 100% realizat de noi de la zero.”, povesteşte unul dintre studenţi, citat de digi24.ro.

Unul dintre studenţi, care a lucrat încă de la început la proiect, a povestit că de la vechiul ARO au păstrat doar structura de bază şi motorul.

Citiți și: Inconștiență maximă: Cinci șoferi ignoră complet bariera căii ferate!

„Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate, pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute, pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm.”, a declarat prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iaşi.

„Am muncit de la începutul proiectului la această maşină. Am lucrat la motor. Când l-am achiziţionat, ni s-a spus că e într-o stare foarte bună, că are puţini kilometri. Am încercat să-l pornesc şi n-a pornit.”, a spus studentul Andrei Bogdan Levărdă, care a lucrat la proiect.

Dintre cei 40 de studenţi care au început să lucreze la proiectul iARO Camarad, în final au rămas doar opt, care au prezentat maşina la examenul de licenţă. În total prototipul a costat peste 30.000 de euro, iar realizată în serie maşina ar costa între 15.000 şi 20.000 de euro.

Autovehiculul ARO a fost construit între 1957 şi 2000 la Câmpulung Muscel, maşinile de teren fiind exportate în 110 ţări. În 2003 fabrica ARO s-a închis. (Articol preluat din http://www.gandul.info/, foto http://www.4tuning.ro/, titlul aparține redacției)

555×222 grota rece
New Profesional Consult 570×90