930×122 senatori-01 psd

abordari necorespunzătoare

„Cireșarii erau persoanele care acum, în iunie, și pââână în august, culegeau muuulte cireșe”

Învățământul românesc între umor și realitate

Citiți și: Veste de ultimă oră pentru toți elevii din România. Decizie neașteptată

Într-o zi obișnuită de corectare a lucrărilor de Limba și literatura română, profesorii se confruntă adesea nu doar cu greșeli de scriere, ci și cu abordări uneori surprinzătoare ale subiectelor.

Comentariile elevilor se remarcă prin umorul involuntar și prin interpretările neconvenționale ale textelor literare.

Citiți și: Argeș. Elevi de la „Brătianu” au mers la închisoare

Iată câteva exemple de abordări necorespunzătoare:

„O venit căldura și am vrut să mai stau pe afară… am învățat așa, când am mai avut chef” – această frază scoate în evidență o atitudine neglijentă față de studiu și lipsa unui program de învățare consistent.

„Cireșarii erau persoanele care acum, în iunie, și pââână în august, culegeau muuulte cireșe.”- exemplul este plin de greșeli de scriere și o interpretare naivă a romanului.

Asocieri neadecvate între „Cireșarii” și alte volume, cum ar fi Biblia sau filmele Indiana Jones, arată o înțelegere superficială a textului literar.

„O figură de stil este fâlfâitul. Pentru că e un stil anume de a se deplasa…” – demonstrează o neînțelegere a conceptului de figură de stil.

Oficial! Vom plăti mai mult la factura de gaze!

„Foc este verb. Vine de la ‘dai foc’, deci modul prezent” – arată o lipsă de cunoștințe gramaticale de bază.

”A avea bani, nu a nu avea!” – reprezintă o tentativă eșuată de a construi un enunț corect.

Cutremur în miez de noapte!

Evaluările oferă, astfel, nu doar o oglindă a nevoilor și provocărilor din sistemul educațional, ci și o oportunitate pentru îmbunătățire și inovație în predare și învățare.

Învățământul românesc între umor și realitate

Sursa: Pro TV

555×222 grota rece
570 X 90 CAPRA 3