- Publicat de: Andreea Mateica
- 7-08-2024, ora 18:35
- Știri, Știri
”Drumul morții”: Adevărații vinovați în viziunea lui Titi Aur
”Drumul morții”: Adevărații vinovați în viziunea lui Titi Aur
Citiți și: Mega-acțiune a poliției! Sute de șoferi amendați!DN2 (E85), cunoscut și sub numele de „drumul morții”, continuă să fie scena unor tragedii rutiere frecvente.
Cel mai recent incident a avut loc sâmbătă, când doi tineri proaspăt căsătoriți și-au pierdut viața într-un accident.
Citiți și: Șoferii scapă temporar de scumpiri masive!Titi Aur, expert în conducere defensivă, argumentează că adevărații vinovați nu sunt șoferii, ci sistemul deficitar de educație și prevenție rutieră din România.
Contextul accidentului
În accidentul de pe DN2, mașina condusă de tânărul decedat s-a izbit de o camionetă care circula regulamentar pe contrasens.
Din punct de vedere legal, șoferul mașinii care a provocat accidentul ar putea fi considerat vinovat.
Titi Aur sugerează că problema este mult mai profundă.
Titi Aur, un renumit expert în conducere defensivă, subliniază că principala cauză a accidentelor de pe DN2 nu sunt șoferii individuali, ci un sistem deficitar de pregătire și educație rutieră.
El afirmă că:
„Nu drumurile sunt periculoase, ci șoferii. Dar nu pentru că trăim într-o țară de dezaxați, ci pentru că nimeni nu îi învață cum să conducă o mașină. Statistica arată că mai puțin de 10% din accidente sunt produse de șoferi teribiliști. Restul, peste 90%, sunt oameni normali, care fac greșeli”.
Majoritatea școlilor de șoferi nu oferă cursuri de conducere defensivă, concentrându-se doar pe abilități de bază precum pornirea motorului și respectarea semnelor de circulație.
„Nimeni nu te învață să devii șofer, cu adevărat, la școala de șoferi,” spune Titi Aur.
În loc să învețe cum să anticipeze și să evite situațiile periculoase, șoferii sunt adesea nepregătiți pentru provocările reale ale traficului.
”Consiliul Interministerial pentru Siguranță Rutieră are obligația de a concepe strategii și de a implementa programe care să reducă numărul de accidente rutiere. Dar nu doar că nu face nimic, ci chiar se opune oricărei inițiative în acest sens,” subliniază Aur.
În timp ce mii de români mor pe șoselele țării, instituțiile responsabile se concentrează mai mult pe birocrație decât pe acțiuni concrete.
Titi Aur aduce în discuție eficiența cursurilor de conducere defensivă, oferind un exemplu concret: „O companie a constatat că aproximativ jumătate dintre șoferi erau implicați în accidente rutiere. Așa că a decis să-i trimită pe toți la cursuri de conducere defensivă. Ulterior, numărul accidentelor a scăzut cu 90%.”
Acest exemplu demonstrează că o pregătire adecvată poate face o diferență semnificativă în reducerea numărului de accidente.
„Dacă din școala generală, copiii ar fi învățați noțiunile elementare de siguranță rutieră, probabil că jumătate din accidente ar fi evitate,” afirmă Aur.
Introducerea unor cursuri de educație rutieră în curriculumul școlar ar putea avea un impact semnificativ pe termen lung.
Statisticile accidentelor în 2024
Conform unei statistici a Poliției Române, în perioada 1 ianuarie – 4 iulie 2024, s-au produs aproape 2.000 de accidente grave.
Acestea au avut ca rezultat 685 de decese și peste 1.500 de răniți grav.
De asemenea, în prima jumătate a anului, peste 6.000 de permise au fost reținute pentru conducere sub influența alcoolului și 2.059 de permise pentru conducere sub influența substanțelor psihoactive.
Pentru a reduce numărul accidentelor rutiere pe DN2 și pe alte drumuri din România, este esențială o reformă profundă a sistemului de pregătire a șoferilor.
Este necesară atât o educație rutieră eficientă, cât și o îmbunătățire a infrastructurii.
Titi Aur accentuează că vinovații reali pentru numeroasele tragedii nu sunt doar șoferii, ci și instituțiile și sistemele care nu reușesc să asigure o educație și o prevenție adecvată.
Numai prin abordarea acestor probleme sistemice putem spera la un viitor mai sigur pe drumurile din România.
”Drumul morții”: Adevărații vinovați în viziunea lui Titi Aur
Sursa: Promotor.ro
Foto: descriptiv/arhivă
Puteți comenta acest articol pe pagina de Facebook, AICI