New Profesional Consult 263×587

ANAF, anunț important privind locuințele. Termenul se prelungește până la 30 septembrie

ANAF schimbă regulile pentru români. Ce documente ar putea să nu mai fie cerute

ANAF, anunț important privind locuințele. Termenul se prelungește până la 30 septembrie

ANAF anunță prelungirea până la 30 septembrie 2026, inclusiv, a termenului până la care poate fi aplicată cota redusă de TVA de 9% pentru anumite locuințe achiziționate de persoane fizice.

New Profesional Consult 930 x 122
555*222 supernova

La data livrării, care nu poate fi mai târziu de 30 septembrie, locuința trebuie să poată fi locuită ca atare.

Pentru aplicarea cotei reduse se mențin condițiile prevăzute de lege, inclusiv cele referitoare la plata avansului.

Condiția privind avansul de 20%

Pentru actele juridice încheiate în perioada 3-31 iulie 2025, persoana fizică trebuie să dovedească, la livrarea locuinței, achitarea unui avans de 20% din valoarea locuinței, exclusiv TVA.

Întreaga sumă trebuie să fi fost plătită până la 31 iulie 2025, inclusiv.

Condiția se aplică și atunci când achiziția este făcută împreună cu alte persoane fizice.

Banii pentru cei care au plătit deja TVA de 21%

Noua prevedere include și un mecanism de restituire a diferenței dintre TVA de 21% și TVA de 9% pentru persoanele care au cumpărat o singură locuință în perioada 1 august 2026 până la intrarea în vigoare a legii, dacă aceasta s-ar fi încadrat la cota redusă.

Pentru restituire, cumpărătorul trebuie să fi încheiat până la 1 august 2025 un act pentru plata în avans și să dovedească plata integrală a avansului de 20% până la 31 iulie 2025.

930 x122 grota rece
Eurial 555 x222

ANAF, anunț important privind locuințele. Termenul se prelungește până la 30 septembrie

[570x90px]Campanie-vânzări-Ursuleți_epitesti
263×587.jpg La COCOS