930 x122 grota rece

Arges

„ŞCOALA” DIN ZILELE NOASTRE

Ce a ajuns şcoala din zilele noastre? Numai educaţie şi învăţare nu…

Citiți și: Pitești. N-ai să crezi așa ceva! Pentru ce s-au dat amenzi în localuri

„Educo” în latină înseamnă a dezvolta din interior. În şcolile româneşti se face absolut orice, numai dezvoltare din interiorul fiinţei nu! De fapt, ce este cu adevărat bun şi folositor la şcoală? Elevii stau în bănci câte 5-6 ore pe zi, omorându-şi energia fizică, şi scriu oră de oră lucruri de care internetul este plin.

Oare ce viitor au aceştia cu sistemul actual de învăţământ? Meditaţii la greu, chiuluri, „afaceri” între părinţi, elevi şi pofesori chiar în liceele de mare prestigiu. Unde se va ajunge în acest stil, dragi profesori? Ei au pretenţia ca elevii să înveţe pe rupte şi să ajungă „oameni”, dar, oare, ce exemple primesc în şcoală zi de zi? Era un citat care spunea că „un copil învaţă mult mai mult din ceea ce eşti decât din ceea ce îl înveţi”. Copiii, așadar, ce exemple au zi de zi în faţa lor astfel încât să se dezvolte şi să evolueze? Şcoala din societatea actuală face parte dintr-un sistem mort, care nu are niciun viitor.

Citiți și: Ce s-a întâmplat cu bărbatul care a fugit din Spitalul Județean

Unii profesori vin la şcoală și îşi fac orele de mântuială, dorind să plece mai repede acasă pentru a câştiga bani din meditaţii, iar copiii sunt certaţi şi pedepsiţi cu note proaste, ameninţări şi note scăzute la purtare pe motiv că nu ascultă şi nu respectă autoritatea. Dar, oare, au ce să respecte?

Iar dacă tot le sunt răpiţi 12 ani din viaţă, 17 cu tot cu facultate, ce le oferă acest sistem de învăţământ tinerilor? Îi ajută să îşi construiască o viaţă frumoasă şi să aibă stilul de viaţă pe care şi-l doresc, să ajungă adevărate personalităţi? Sunt mulţi copii talentaţi şi mulţi tineri care ar putea face lucruri bune, dar cine îi încurajează în şcoli să îşi valorifice talentul şi să trăiască făcând ceea ce le place? Tot ceea ce se aude în şcoli este că nu ai cum să trăieşti făcând bani din ceea ce îţi place. Atunci de ce adevăratele personalităţi ale lumii, care au intrat în istorie şi au construit lucruri minunate, s-au lăsat de şcoală? Oare copiii cărora le sunt predate zilnic pagini întregi au cu adevărat nevoie de acele teorii? Îi ajută pe mai departe în viaţă, în afară de faptul că vor da „copy-paste” din caiet la examene? La atât se rezumă viaţa? Cred că este un subiect asupra căruia merită să reflectăm cu toţii…

Va urma!

Eco moto 555×222

Comentarii

16 comentarii

  • Denisa spune:

    Felicitari!!!

  • Mihai spune:

    Uitati ca salariul unui profesor insumeaza cat 3 plinuri de benzina si cu toate acestea sunt profesori care isi fac meseria din pasiune. Sunt de acord ca poate exista si profesori asa cum spuneti, dar va rog, nu generalizati!

  • Radu spune:

    Daca ar fi asa cum spuneti ar inseamna ca, cu totii ar trebui sa fim niste inculti sa nu stim cine a fost Eminescu, Creanga, Pitagora, Stefan cel Mare, Cuza, Alexandru cel Mare, Einstein si lista poate continua….domnule, trebuie incurajat respectul fata de profesori si scoala in general, chiar daca exista si unele situatii asa cum descrieti dumneavoastra.

    • cetățean spune:

      La ce folos cultura fara aplicatie? Explica-mi ce poate sa faca o persoana cu tot „tezaurul” romanesc ce il dobandeste pe parcursul perioadei de scolarizare, inafar de bancuri. Zi-mi tu mie concret la ce ii foloseste oricarui elev sa ii bagi pe gat „cultura” tumultoasa intr-un mod care ii este inaccesibil? In loc sa promovam literatura, arta si stiinta asa cum elevilor le este accesibil, preferam indesarea pe gat a unor valori de mult depasite, a unor continuturi greoaie si neplacute. Fara suparare, dar din toata literatura romana ce mi-a fost predata de-a lungul celor 12 ani de scoala, nu mi-a placut decat cea din 1-4. Partea literaturii romane care mi-a starnit interesul pentru educatie si cercetare este inafara oricarei programe, acea parte frumoasa si neexplorata de catre majoritatea elevilor.
      Sistemul asta este bolnav si este sustinut de catre toate partile, intrucat noi, ca cetateni, nu suntem educati sa lucram impreuna. Este un lucru ce s-a urmarit de mult si s-a si materializat. Nu lucram impreuna si nu luptam impreuna pentru ceea ce avem nevoie, pentru ceea ce credem, motiv pentru care stam si ne plangem pe la colturi. Noi suntem problema ca sustinem sistemul.
      Inca ceva. Doresc sa te intreb, cum ai aplicat marea „cultura” in cariera ta si in viata ta cotidiana? Nu ma intelege gresit. Nu te acuz ca nu ai facut-o, dar eu sunt curios daca ai reusit. Eu ma consider victorios doar pentru ca am reusit sa aplic ceea ce am invat, lucru pe care nu l-am invat in scoala, din nefericire, ci la niste cursuri de formare oferite de studenti straini, prin intermediul unor organizatii non-guvernamentale.
      As mai dori sa adaug numai atat. La ce folos sa mergem intr-o instituie care se presupune ca ne dezvolta, daca ne uniformizeaza, ne omoara spiritul, creativitatea, pofta de viata, de dezvoltare? Daca un elev merge in fiecare zi la scoala si in loc sa descopere lucrurile pe care vrea sa le dezvolte si in loc sa i se raspunda la intrebari, ii se face scarba efectiv de ceea ce face, cum ai pretentia ca din scoala sa iasa oameni integrati din punct de vedere social? Sa imi raspunda la intrebarile astea Pitagora, Einstein, Bacovia, Barbu, sau cine mai vrei tu, exact prin bucata din munca lor ce se preda.

  • un profesor spune:

    stimate domn, citind acest articol mi se pare ca generalizati, ori nu este cazul! Avem o multime de profesori de calitate si o multime de copiii (elevi) cu merite deosebite. Stim cu totii ca sunt si astfel de cazuri ca cele mentionate de dvs, insa mai putine decat va inchipuiti dvs. Haideti sa incercam cu totii sa construim, nu sa aruncam cu noroi!

    • Adrian spune:

      Domnule, haideti sa fim seriosi si sa lasam absurditatile! Personal, am fost la trei licee in viata mea, in trei orase diferite, din trei regiuni diferite! Am avut diverse probleme, care nu isi merita exemplificarea aici. Aceste licee aveau renumele de „cele mai bune” din respectivele orase. In toate, absolut toate trei, sistemul a fost acelasi. Cei cu bani de buzunar si de meditatii erau „favoritii” profesorilor si primeau note bune in schimbul banilor, iar ceilalti nu. Personal, am fost pasionat de regie, iar acest lucru l-am expus tuturor profesorilor. Pe langa faptul ca am fost ridiculizat si facut incapabil de a avea o gandire comuna, am fost si „articulat” cu notele de rigoare pentru ca aveam foarte multe activitati ce se tineau in afara programului scolar si pentru ca nu am dorit sa ofer bani pentru acele meditatii. Precizez ca mereu am fost la profil real, matematica-informatica. In ciuda situatiilor prin care am trecut, nu am renuntat niciodata la visul meu de a regiza diverse scene dupa placul personal, iar in momentul de fata am ajuns sa primesc bani in schimbul visului meu, facut reclame, spot-uri, scurt-metraje pe blogul personal etc.
      In concluzie, profesorii nu mai urmaresc dezvoltarea persoanei din interior sau exterior cat sa ajunga bine, ci urmareste sa scoata cati mai multi bani cu putinta.
      Cu stima,
      Cineva care are curajul de a-si expune macar unul din nume si nu un pseudonim.

  • mihai spune:

    De ce ne acundem dupa deget? Ne facem ca nu observam?
    Cum sa avem un invatamant performant cand multi dascali care ne invata copiii la scoala au promovat examene cu note de toata jena, unii sunt suplinitori ……. Stim toti cum se dau (ascund !!!!!) posturile prin anumite unitati de invatamant,cum se promoveaza examenele,cei care gestioneaza acest fenomen nu vad, mai rau, chiar incurajeaza haosul din invatamant.
    Va felicit pt curajul de a trage un semnal de alarma!

    • profesor spune:

      Domnule Mihai, nu cunoasteti sistemul, asa ca va indemn sa nu mai comentati. Spre exemplu si eu sunt profesor suolinitor, insa nu din cauza ca am luat nota mica la examen, ci din cauza ca nu este post titularizabil pe disciplina pe care o predau.

  • Mihaela Silvasanu spune:

    Dragi profesori, cati dintre d-voastra platiti impozit pe meditatiile pe care le faceti acasa ? Cati dintre d-voastra declarati la primarie ca faceti meditatii ? Cati dragi profesori ? De ce aveti pretentia cand mergeti la supermarket sa primiti bonul pt ce ati cumparat ? Este exact acelasi lucru ? V-ati invatat sa bagati mizeria sub pres, sa va faceti cu nu exista ce a scris acest om mai sus, uitati dragi profesori ca exista cazuri muilt mai grave decat ce s-a scris in acest articol ? Aveti vreunu curaj sa spuneti ca la 2 colegii mari din acest oras (cele mai mari) se dau note in concordanta cu excursii ? Aveti dragi profesori curaj sa spuneti ca nu este asa ? Cand un oras intreg stie acest lucru ? Inspectoratul stie, dar TACE, conducerea colegiilor stie dar TOTI TAC !!! Pai atunci de ce ne suparam cand un om spune lucrurilor pe nume ? De ce ?

    • anonimu spune:

      Pentru ca suntem un popor de cacanari, sa zicem lucrurilor pe nume, chiar daca este vulgar. Asta e adevarul. Ne ingropam singuri si ne injughiem unii pe ceilalti, tacem si inchidem ochii la tot ceea ce e rau si furam fiecare pentru el. Asa a fost si asa va fi. Suntem ipocriti, lasi, parsivi, mincinosi, etc.

  • Un parinte care stie multe ... spune:

    Felicitari pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume !

  • Anonim spune:

    La cate discipline se fac meditatii? Cati parinti denunta profesoriica au primit bani pentru meditatii ? Doar comentam sa ne aflam in treaba. Educati copiiiiii. Si ca parinti, in putinul timp pe care il mai petreceti alaturi de copii, si ca profesori, si ca societate. Valorizati oamenii care au ceva de spus. Nu nonvalorile mediatizate din ce in ce mai mult. Nu lasati copiii sa fie educati doar de televiziune si media . e clar mai simplu sa fie lasati la tv, calculator, etc decat sa stati cu ei si sa le aratati adevarate valori si sa le fiti exemple de urmat in viata. Societatea noastra duce lipsa de reale modele. de fapt nu duce lipsa ci acestea sunt submediatizate.

  • Trei, jos! spune:

    Vad ca multa lume uraste meditatiile.
    De ce nu sunt bune meditatiile?? Ca nu se impoziteaza un serviciu profesor-elev, serviciu necesar din cauza incapacitatii sistemului de educatie de a satisface nevoia sau interesul pentru o anumita materie?
    Ok… profesorii au salariu mic, aud asta la fiecare colt. Cu ce este de vina elevul?
    De ce o parte din profesori isi exprima frustrarile in ore? Ca sa nu mai spun ca un profesor ar trebui evaluat de un psiholog inainte de a putea profesa. De ce? Acum avem 2 tipuri de persoane, cei care stiu sau banuiesc raspunsul la intrebarea anterioara si… ceilalti.

    Daca sunt profesori pe aici:
    1. Poti castiga respectul elevului si va invata din placere sau poti sa-ti impui autoritatea prin note (mai dai si o palma daca se poate) si elevul va invata in scarba, dobandind o antipatie constienta fata de tine si subconstienta fata de materia pe care o predai(sau „[…]materia care o predai.” ca sa inteleaga toti).

    2. Cum sa devii respectat?
    Nu arata elevului ca esti mai presus decat el si isi va da seama singur.
    Invata sa primesti cu bucurie raspunsuri gresite, altfel nu le vei mai primi nici pe cele bune.
    Incearca sa-l inveti chestii utile, caci, daca isi va da seama de acea utilitate, isi va amintii de la cine a invatat.
    Din liceu incepe formarea principiilor. Arata ca tu, ca profesor, ai asa ceva.
    Exemple: Recunoaste cand gresesti. Sprijina asumarea greselilor. Fii corect/obiectiv in notare. Fii punctual(pe cat posibil).
    Accepta atunci cand un elev stie cine este si cine vrea sa fie, pentru ca sunt tot mai putini astfel de oameni.

    Cat despre BAC… Cati dintre voi(adultii) mai stiti sa scrieti 3 fraze despre operele literare tocite in liceu? Cati mai stiti ce e ala un inel abelian sau formulele trigonometrice?

    PS: Substantivul „elev”(folosit mai sus) nu include si elevi ai colegiilor de tip: Colegiul National de Fotbalisti Mingie si Automobile.

  • Ana spune:

    Imi pare rau sa vad ca stim sa dam vina pe sistem, pe profesori sau pe orice altceva dar nu stim sa ne uitam in oglinda.
    faceti un test si intrebati copii ce vor ei sa faca. Raspunsul va fi 90% sa se joace.
    de ce? pentru ca nu au fost invatati sa invete. sa caute raspunsuri sa cunoasca.
    Asta se invata acasa. Daca parintii nu se intereseaza de situatia scolara sau mai rau unii ii incurajeaza pe copii spunanad ” nu stiu pt ce trebuie sa inveti asta”… nu-i nici o surpriza situatia actuala.
    Da, profesorul trebuie sa predea intr-un mod placut. Am avut si eu profesori care erau de toata jena, mai putini ce-i drept. Dar si la profesorii buni cati copii din clasa crezi ca dadeau 2 bani pe munca lor? cati din colegi credeti ca depuneau un efort sa invete? va zic eu din 25-30 vre-o 3-5 erau copii care sa isi faca temele si sa invete.
    Deci nu mai dati vina pe sistem si profesori.
    Legat de inutilitatile ce se predau in scoala.. Ce ati vrea sa ii invete pe copii vostri? lectii de machaj, COD, Battlefield? daca ii intrebi pe copii cu siguranta asta ii intereseaza. Nu legea gravitatiei, nici care e maimuta care e peste si de ce, nici poezii de eminescu, nici tabla inmultirii.
    Daca voi credeti ca profesorii sunt reponsabili pt risipirea talentelor va inselati. In primul rand PARINTII trebuie sa se ingrijeasca de talentul copiilor si in al doi-lea rand COPILUL trebuie sa-si dezvolte talentul. Sa dai vina pe profesori e ca si cum ai zice ca tu nu ai ajuns pictor din cauza scolii. Si ce ati fi vrut? sa iti deseneze profesorul peisaje? La scoala se invata cunostinte generale. Fiecare e responsabil pt propria dezvoltare. Daca lenevesti toata ziua pe canapea si la tableta nu poti da vina pe altii ca tu esti supraponderal. Asa ca nu mai dati vina pt esecurile voastre pe altii.

    • victor spune:

      ai generalizat ca o … am colegi care nu sunt lasati sa mearga la meciuri/antrenamente pentru ca primesc absente. ti se pare corect? ti se pare corect sa ai talent si sa poti fii messi de romania si sa nu fii lasat sa mergi la meciuri ca invatamatnul e de tot cacatul? te.ai gandit vreodata ca unii elevi au inclinatii spre altceva? eu trebuie sa astept sa termin liceul ca sa pot sa ma mut in anglia si sa invat ce imi place ca na, am zis sa dau o sansa sistemului de invatamant din romania pentru ca sunt roman. daca tu crezi ca cei care nu invata se joaca la calculator… inseamna ca ori ti-a fost spalat creierul ori nu iti pasa de parerea altora ori voiai sa pari inteligenta. eu nu invat la scoala. nu ma intereseaza sa stiu sa fac ecuatii chimice, sa stiu ce e gama, sa stiu sa fac martisoare sau felicitari si lista poate continua, ma intereseaza cinematografia, ma intereseaza domeniul IT iar aici in romania… nu cred ca exista un liceu/scoala generala in care sa inveti cum sa luceszi cu fundal vverde (daca nu stii ce inseamna cauta pe net), sa montezi un calculator, sa faci programare cum sa lucrezi cu o camera.
      nu astept sa imi dai dreptate pentru ca e clar ca nu o sa o faci dar poate odar poate o sa iti deschizi mintea

  • Adda spune:

    Eu sunt clasa a 8-a. Ca tot se vorbea de talente, eu scriu si fac si cursuri de actorie. Compun versuri, scriu povesti si imi place foarte mult literatura. Profesoara de limba romana. pe care o respect nespus de mult, ma incurajeaza si spune ca ii e frica pentru mine caci de la un timp mi-e teama sa raspund la ore (cred ca raspunsul o sa fie gresit). Cand stiu ca urmeaza ora dansei parca ma simt mai bine, pentru ca stiu ca am cu cine discuta. M-a trimis la cateva concursuri, ii cer pareri pentru povestile pe care le scriu.
    Si acum imaginati-va cum ma simt pentru ca la matematica sunt praf si pur si simplu nu inteleg ce scrie pe tabla aia afurisita. Nu spun ca nu stiu sa impart sau sa inmultesc; ma descurc cu teoria de la geometrie, dar restul e pur si simplu INUTIL. Nu cred daca ma axez pe actorie, sau pe altceva din domeniul uman, o sa ajung sa lucrez intr-un loc care sa imi ceara sa rezolv radical din nu stiu cat, supra nu stiu cat, la puterea catva, sau alte probleme asemanatoare.
    Mi-e teama ca nu o sa intru la liceul pe care mi-l doresc, pentru ca profa de mate ne ameninta ca daca nu ne iese media peste 7 nu ne baga in examen! Mai nou, spune ca are autoritatea de a ne lasa corigenti pentru ca nu invatam la ora ei. Cum sa invat ceva ce nici nu imi place, si nu imi place pentru ca NU inteleg.
    Acum sper ca trec peste anul asta si intru la liceul la care visez. Sper ca nu o sa imi spuneti ca „Sunt mica si nu inteleg”, exista si cazuri de copii care au aceeasi varsta ca si mine si care nu stiu sa desparta in silabe, dar asta nu inseamna ca trebuie sa generalizati. Exista si minori care isi dau seama de mai multe de cat vor adultii sa accepte.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3