930×122 CAPRA 5

Autostrada Moldovei

În sfârșit: S-a cerut, se face! Nou drum expres lângă autostradă, dorit de șoferi, devine realitate

În sfârșit: S-a cerut, se face! Nou drum expres lângă autostradă, dorit de șoferi, devine realitate

Citiți și: Un nou Drum Expres în România! Conexiune directă cu Autostrada

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat publicarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).

Termenul pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 28 octombrie 2024.

Citiți și: Umbrărescu face imposibilul: Autostrăzi și drumuri expres, gata în curând

Acest proiect, finanțat din fonduri europene, are o valoare de 5,3 miliarde lei.

Durata de realizare este de 42 de luni.

Aceasta include 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, scrie profit.ro.

Drumul Expres Focșani-Brăila se va întinde pe o lungime de 73 de kilometri și va oferi legături importante între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța.

Contractul a fost licitat într-un singur lot, fiind cel mai lung tronson de drum de mare viteză care urmează să fie construit în cadrul unui singur contract, potrivit CNIR.

– Drumul va avea două benzi pe sens (4×3,50 metri), o bandă mediană de 3 metri și acostament consolidat (2×2,25 metri).

– Parapete de beton tip New Jersey vor fi amplasate în zona mediană pentru siguranță.

În sfârșit: S-a cerut, se face! Nou drum expres lângă autostradă, dorit de șoferi, devine realitate

– Proiectul include șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje).

– Garanția lucrărilor va fi de 5 ani.

Facilități pentru șoferi

– Vor fi amenajate două parcări de scurtă durată (stânga și dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire inclusă.

– Spații de servicii tip S1 (stânga și dreapta) cu 150 de locuri de parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și comerț/alimentație publică.

– Se vor construi un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC) și un Centru de Monitorizare și Informare pentru gestionarea traficului și întreținerea drumului.

Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a precizat că această licitație include criterii de evaluare noi, în conformitate cu angajamentele naționale privind dezvoltarea socială, politicile de mediu și inovarea.

– Oferta financiară va avea o pondere de 40%.

– Oferta tehnică va avea o pondere de 60%, incluzând factori de evaluare precum:

    • Creșterea incluziunii sociale (6%): angajarea forței de muncă locale, șomeri și persoane cu dizabilități.
    • Reducerea emisiilor de CO2 (10%): utilizarea materialelor și utilajelor sustenabile.
    • Utilizarea Building Information Modelling (BIM) (6%).

După publicarea în JOUE, anunțul va fi vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), mai notează sursa citată.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: profit.ro

[555x222px]Joia-_pentru-copii_epitesti
570×90-epitesti PNL