New Profesional Consult 930 x 122

Arges

Pitești. Accesul mașinilor, doar cu taxă în anumite zone!

Pitești. Accesul mașinilor, doar cu taxă în anumite zone!

Citiți și: Tot ce e mai frumos în lume este la SIMFONIE!

Pentru creșterea siguranței în trafic și atingerea obiectivelor privind reducerea poluării, un proiect inițiat de Ministerul Dezvoltării a trecut de primul vot din Parlament, cel al senatorilor, iar acum așteaptă decizia deputaților.

Potrivit proiectului, Bucureștiul și anumite municipii mari vor trebui să stabilească, în următorii ani, zone cu emisii scăzute, conform Avocatnet.ro.

Citiți și: S-a semnat contractul! Vești bune pentru mii de elevi

Accesul în respectivele zone va fi permis doar mașinilor care respectă regulile zonei sau pentru care se plătește o taxă.

Astfel, potrivit proiectului de lege privind mobilitatea urbană durabilă, care acum este în dezbaterile Camerei Deputaților, “în vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier şi a îmbunătăţirii calităţii aerului şi sănătăţii populaţiei se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”.

Prin ZNSE se înţelege, potrivit proiectului, zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricţii pentru accesul autovehiculelor, în vederea îmbunătăţirii calităţii aerului.

În primă fază, zone cu nivel scăzut de emisii vor trebui stabilite în termen de cel mult doi ani de la intrarea în vigoare a legii în București și în Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.

Aceste zone vor trebui marcate cu indicatoare de către autorităţile administraţiei publice locale și vor putea fi de două tipuri:

ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces;

ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli și sisteme de acces, ca de exemplu bariere de acces, dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone, prin intermediul poliţiei locale.

Detalii, AICI – UPDATE: Capitala și municipiile mari vor trebui să stabilească, în câțiva ani, zone cu emisii reduse, în care se pot aplica taxe pentru accesul cu mașina

[555x222px]KV_WinterSale_epitesti

Comentarii

11 comentarii

  • Marius spune:

    Ușor, ușor se pregătește subjugarea libertății omului și liberei circulații sub pretextul așa zisei poluări. Ordinul de afară se execută! Așa a fost și cu plaandemia. Din păcate cei care decid asemenea legi nu se gândesc că se aplică și pentru ei și familiile lor mai devreme sau mai târziu.

  • Cucu spune:

    Masina trebuie sa scoată pe țeava de eșapament parfum de peruzele pentru a circula în aceste zone……

  • Sorin spune:

    Asta e dupa madrid spania masinile au atipilduri pe anumite culori specifice nivelului de poluare al masinii iar astfel unde nu se incadreaza la culuarea zonei nu pot intra bineiteles camere care citesc matricula etc parcarile mai scumpe pt cele poluante .

  • Costin spune:

    O alta născocire pentru a mai stoarce niște bani. Lame.
    Sincer chiar crede cineva ca pe politruci ii f… grija de poluare? Va pasa de calitatea aerului? Ok then. Dovediți și închideți poluatirul orasului: arpechim.

  • Virjan spune:

    La Pitesti, primarul a desfintat sensuri giratorii si a pus semafoare, in 500 m avem 5 semafoare,aproape toate trecerile de pietoni au semafoare.
    Ori sensurile giratorii au aparut pentru ca asigura fluenta in intersectii, reduc timpii de asteptare, consumul de combustibil si deci reduc poluarea.
    Daca ai scos un sens giratoriu si au aparut inca 4 semafoare ; 1-blochezi traficul, 2-creste poluarea, 3- te alegi cu frigiderul plin.
    Daca ai pus semafor la o trecere de pietoni care traverseaza 4 benzi si zona nu este intens circulata de pietoni, astepti 3-5 minute la un rosu, in timp ce pietonului ii trebuiesc 15 secunde sa traverseze. Deci blocaj, timpi pierduti in trafic si poluare.
    In fine, se vorbeste ca a achizitionat 1000 de semafoare si cumva trebuie sa scape de ele.

  • Ionuț Popescu spune:

    Bună ziua, sunt de acord cu ideea ca zona centrală a orașului să fie protezata de poluarea auto, măcar în zilele de Weekend. Dar dacă din păcate locuiesc în zona centrala a orașului și nu am mașina electrică ce fac?

  • Cristian spune:

    Și eu care tocmai ce mi-am cumpărat un 1.9 TDI😂😂😂

  • Moldoveanu Vicentiu spune:

    O mare timpenie! Pai daca platesti taxa, scade poluarea??
    Si apoi lasi verificarea la liberul arbitru al politiei locale? Exemplu: in parcarea din Lunca, simbata dupa amiaza, se eliberasera vreo 3 locuri de parcare, in afara celor retinute de politia locala. Erau libere pur si simplu. Numai ca politistul de la intrarea in parcare a refuzat accezul unei masini. La observatia mea, ca s-au eliberat locuri , reactia a fost sa-mi vad de drum ca nu e treaba mea !!!

  • Gicu spune:

    Firea în Buc a avut ideea asta, dar n-a prins. L-au amendat pe omul in negru cu trotineta electrica din centru; cum sa omori initiativa?

  • Ionuț spune:

    Ideea este de a determina reducerea mașinilor personale prin taxarea din ce in ce mai mare pentru atingerea obiectivelor stabilite la nivel de UE. 2026 este prima bornă, urmează altele !!!

  • Georgică spune:

    Nu ei sunt de vină , ci noi ! Nu vedeți … de Gentea , în 3 ani a făcut orașul praf . Tare suspicioasă această acțiune de semaforizare a orasului !

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90