NOR CURIER 930X122

aglomerație

Pitești. Ce se întâmplă cu infernala intersecție de la Podul Viilor

Pitești. Ce se întâmplă cu infernala intersecție de la Podul Viilor

Citiți și: De la aglomerație la pustiu: Argeș Mall în floare, Vivo Mall fără soare!

Cu puțin timp în urmă a avut loc, în sala de consiliu a Primăriei, o prezentare pe un subiect de maxim interes pentru piteșteni – implementarea managementului traficului la Pitești.

Proiectul propus spre implementare a fost prezentat de Prof. univ. dr. Valentin Stan, care a oferit o serie de soluții și recomandări privind soluționarea problemelor cauzate de traficul din Pitești.

Citiți și: A început Simfonia Lalelelor! Live totul pe ePitești!

Amănunte despre acest subiect, dar și imaginile video ale întregului eveniment pot fi vizualizate pe site-ul publicației ePitești, AICI: – Decizii și explicații cruciale privind traficul infernal din Pitești. Live. –

Așa cum am promis, un redactor ePitești a participat la eveniment cu scopul de a primi răspunsuri avizate la întrebările piteștenilor, adresate prin intermediul publicației noastre, referitoare la problemele traficului din oraș.

Detalii, AICI: – Ai întrebări privind traficul din Pitești? Noi suntem vocea ta la Primărie – 

O problemă expusă des de către cititorii ePitești se referă la intersecția de la Podul Viilor.

Noi am selectat una dintre cele mai reprezentative întrebări referitoare la acest subiect și am expus-o coordonatorului proiectului, Prof. univ. dr. Valentin Stan:

,, Legat de problemele de trafic, poate le transmiteţi şi propunerea de a înlocui poliţiştii la orele de vârf, cu semafoare, în zona Podul Viilor.

Mai multe semafoare interconectate ar putea rezolva supraaglomerarea din zona Podul Viilor. Semafor dinspre Ştefăneşti, semafor dinspre Câmpulung, semafor dinspre Costache Negri, semafor dinspre Calea Bascovului, semafor dinspre Calea Bucureşti.

Toate aceste,legate între ele, dându-le, pe rând, prioritate celor aflaţi pe aceste străzi.

În felul acesta totul este predictibil, aştepţi culoarea verde şi ştii că poţi pleca în siguranţă fără a forţa intrarea în intersecţii, şi scoţi din aceste intersecţii poliţiştii, care de mai bine de 7 ani dirijează traficul în acestea.”, transmite un cititor.

Pitești. Ce se întâmplă cu infernala intersecție de la Podul Viilor

Prof. univ. dr. Valentin Stan vine cu lămuriri în acest sens.

Prof. univ. dr. Valentin Stan

Acesta declară faptul că motivul pentru care încă nu s-a intervenit în zona Podul Viilor ține de modificările care încă se fac la structura rutieră.

Concret, încă sunt în plan modificări de la CNAIR (n.r. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) pe diverse direcții pentru traficul greu.

Dacă acolo se vor mai face modificări, se va avea în vedere intersecția respectivă, mai ales din cauza riscului crescut de accidente care se pot produce în zonă.

Coordonatorul proiectului de management al traficului rutier admite că intersecția de la Podul Viilor este foarte grea, mai ales pentru necunoscători.

Ca o concluzie, în momentul acesta, intersecția de la Podul Viilor nu a fost inclusă în sistem.

Totuși, ,,e discutabil, dacă se va dori (…) rămâne de văzut ce va permite CNAIR în funcție de autostradă (n.r. cum se va finaliza proiectul ce vizează construirea autostrăzii)”, conchide Prof. univ. dr. Valentin Stan.

Răspunsul integral poate fi vizualizat în imaginile video de mai jos, de la aproximativ o oră și 24 de minute:

555 X 222 CAPRA

Comentarii

22 de comentarii

  • Anonim spune:

    Semafoarele n-ar fi o solutie la Podul Viilor fiindca n-ar face decat sa mareasca de ordinul kilometrilor coloanele de masini care asteapta sa intre in respectivul giratoriu. Acolo singurele solutii sunt pasajele supraterane sau subterane, care sa faca selectii. Nu degeaba se numara printre cele mai aglomerate 5 intersectii din Europa. In lipsa acelor pasaje, sau a drumurilor ocolitoare (un nou pod peste Arges prin Maracineni, spre exemplu, ca sa preia tot traficul care merge spre Valcea inainte de Podul Viilor) singura solutie ramane cea cu dirijarea de catre politisti. Si nu inteleg de ce nu se permanentizeaza aceasta dirijare, de ce sunt atat de plansi politistii ca fac aceasta munca, cand ea e absolut necesara. In mod normal, acolo, de la ora 8 dimineata si pana se intuneca, in zilele lucratoare, ar trebui sa se dirijeze non stop, ar trebui organizata o sectie de politie special pentru asta. Nu e nimic rusinos, nu e nimic dezumanizant, e o munca precum toate celelalte, si este absolut necesara, iar ca investitie de la buget ar fi mai utila de o mie de ori decat panselutele, bordurile, ca sa nu mai zic de stadion, club de fotbal, etc. De curiozitate, are cineva o statistica anuala legata de numarul tamponarilor in acea zona? Va asigur ca exista, dar politia nu vrea s-o dea publicitatii, fiindca stie ca rezultatele ei sunt cauzate tocmai de faptul ca nu au dirijare reala in acea intersectie decat o data sau de doua ori pe saptamana, sau cand e nevoit Gentea sau alt grangure sa stea in vreo coloana prea lunga pe acolo asteptand sa treaca, asa ca da un telefon unde trebuie.

  • Om spune:

    Pe cititorul asta care cere 10 semafoare la Podul Viilor cred ca îl cheamă Gentea.

  • Bogdan spune:

    ati pus interzis 7.5 t la podul de sub autostrada, pe centura veche si ati paralizat traficul si mai rau. nici de pod nu v-ați apucat sa il renovati, la fel si centura care trebuie refacuta.

  • Minca marian spune:

    mersul cu autobuze. este o solutie ok prea ne bazam pe auto proprie la cota de 100%.hai sa ajutam la limpezirea traficului ca nu suntem nascuti in masina

  • Alex spune:

    Sa ne dea și noua anonimul de mai sus o dovada ca aceasta intersecție e în top 5 ca fiind cea mai aglomerata din Europa 😂.

  • Anonim spune:

    mințile astea luminate doar semafoare au în cap ? anul viitor sper să plece Gentea din primărie cu semafoarele lui cu tot ! a paralizat piteștiul cu idioțeniile lui !

  • Anonim spune:

    nu te reține nimeni să mergi cu autobuzul !

  • Ursu spune:

    PASAJE SUPRATERANE,!!!D-nu primar,in Craiova a fost posibil ,sa realizat in zona centrala,aveti consilieri, si ingineri, sper ca nu asaziși ingineri,

  • Anonim spune:

    @ Minca marian – Ba, faptul ca vrei ca nimeni sa nu mearga cu masina, iar restul lumii sa mearga cu autobuzul, nu e o solutie. E doar ceea ce visezi tu, noaptea, cand te crezi buricul pamantului… Voi, astia de genul tau, sunteti plaga care incurajeaza administratia si birocratia incompetenta sa nu faca nimic fiindca, cica, ar exista variante mai bune daca o intersectie aglomerata ar fi eliberata de autoturismele personale. Ba, idiotule, nimeni nu renunta la standardul lui de viata ca sa multumeasca un hater fara masina ca tine, care n-a mers in viata lui decat cu autobuzul… Si mi se pare inutil sa iti mai explic ce valoare are o masina pentru un „profesionist” care trebuie sa ajunga rapid dintr-un loc in altul… Cu autobuzul te duci la ma-ta, in vizita, nu ca sa salvezi viata unui om sau ca sau ca sa administrezi un sistem cu zeci si sute de angajati… Cretinule!

  • Bogdan spune:

    o intrare de la Mărăcineni pe autostrada .Alta intrare de la Ștefănești pe autostrada .

  • Sebastian spune:

    deci, vorba francezului… canci
    domnul doctor profesor inginer etc. alt lasa-ma sa te las, a rezolvat problema

  • Cristi spune:

    Ne dorim o tara ca afara, asta nu inseamna ca trebuie sa fie ca in Bangladesh. Numai acolo mai vezi politisti dirijand traficul tot timpul. Trebuie rezolvata problema din intersectie.

  • Dan spune:

    oricum si asa pe polițiști ii vedem destul de rar….nu ii mai vaitati degeaba ca nici nu vin decât cu mari insistente….pana la pasaje subterane și supraterane….ne mănâncă sfinții…găsiți o soluție pe termen scurt nu una peste 100 de ani!

  • Anonim spune:

    Are dreptate , sa mai meargă și cu autobuzul cei care merg cu toate tarapanalele și abia au bani de benzina și asigurare ( sunt foarte mulți) și pentru întreținerea lor nu le mai raman bani și te omoară pe drum cu ele ca ii vezi și tu profesionistule . Sunt o grămada de oameni care administrează și salvează oameni in străinătate și merg cu autobuzul , trenul ….. deșteptule

  • Anonim spune:

    Iti urez sincer sa mergi la …, cand are carenta de insulina in caz de diabetl cu autobuzul. Sau cand in firma ta e necesar sa aduci tehnologia necesara pentru a rezolva diverse probleme. Autobuzul e pentru cei care merg pe curse regulate pentru situatii lipsite de stres si doar daca acel autobuz vine la ora potrivita. Tu nu intelegi lumea actuala, esti doar un biet primitiv care inca nu stie ce inseamna faptul ca copilul lui are febra si are nevoie de medic, de spital, de orice stabiliment medical aflat undeva in jur… Esti inca in epoca tribalismului, mai ai de acumulat pana la actualitatea prezentului…

  • Jeana spune:

    petrochimistilor e varza pe sensul spre auchan bradu. de-o gramada de timp. mai mare rasu ptr un flintic de oras ca pitestiu.

  • Cris spune:

    Realitatea este ca politica stil comunist(cu pile si incompetenti)dusa de PSD, votati si ajutati de neamuri,securisti ,turnatori si milogi de peste 30 de ani(in mare parte parintii si bunicii vostri) ne-a adus pe drum fara intoarcere…Lipsa de argumente,transparenta si alte unelte ale democratiei indica asta.Ei se prevaleaza de „autonomie” si de „oportunitate”.Niciodata nu va fi oportun sa cheltuiasca bani publici pt ceva care nu le aduce lor un beneficiu imens! Poate doar cu alta varsare de sange,in strada,sa mai redresam ceva !Greseala nr 1 a fost ca au descarcat autostrada acolo.Oricum stilul in care au facut si fac acele intrari/iesiri care permit accesul pe sens invers e clar dovada ca avem multi „specialisti” cu diplome obtinute pe linie de partid (ca si zecile de mii de soferi analfabeti,etnia votantilor PSD ,care trebuiesc „serviti”,gata sa ne omoare in trafic in orce secunda).Cum a mai spus un cititor,cheia este construirea a doua poduri :unul in amonte,care sa preia traficul spre Mioveni si altul in aval pt Stefanesti.Pt oras solutia e interzicerea manevrei la stanga si pasaje(unde exista posibilitati),sensuri unice si giratorii(mai bine mergi mai mult dar mergi si ajungi la destunatie ,decat sa stai …Si desigur interzicerea camionelor.Firmele sa-si descarce marfa in dube sau sa mute fabricile si magazinele mari din orase ca am ajuns sa locuim noi la periferie din cauza lor si asta este o sursa de trafic si poluare suplimentare !La fel parcarile de legatura, ca am ajuns sa lasam masinile cateva ore pe la supermarket si luam busul,ca sa nu mai aglomeram orasul.Oricum daca meri in vizita la cineva sau la un cabinet medical nu ai loc sa te parchezi in Pitesti(cu toata betonarea lor ,ca au distrus o gramada de spatii verzi deja).Totul e legat de „mafia” si interesele PSD !Nu-i mai satura dracu de bani…

  • Gheorghe spune:

    La Podul Viilor cea mai.viabila solutie este construirea unui pasaj subteran .Astfel unii trec prin.pasaj, iar ceilalti.pe deasupra.Doar ca asta presupune munca: de accesat finatari ( eventual fonduri UE), licitatii,proiectare, aprobari, executie ,etc,etc,etc

  • Edi spune:

    Cris, pseudonim de membru Lgbtq, ești un mare, mare prost, retard, plin de frustrări care nu te duc decât la penetrare anusala cu finalizare.
    Nu pot decat sa ti doresc: mult succes.

  • Clevetici spune:

    Despre constructia de pasaje (pe banii Primariei):
    La inaugurarea pasajului suprateran Podul Viilor (paralel cu calea ferata) primarul de atunci a spus ca valoarea lui (circa 30 milioane euro) era cat bugetul de investitii al Pitestiului pe 10 ani!
    A fost construit cu fonduri europene si bani de la Min. Transporturilor.
    Intrebarea majora este:
    De ce Primaria Pitesti aloca atat de putini bani pentru investitii?

    Raspunsul e greu de dat, dar cateva elemente din el sunt:
    – o buna parte din bugetul Pitestiului se toaca pe subventii (in principal transport in comun si termoficare). Debransarea totala si acordarea de ajutoare pentru achizitia de centrale de apartament ar ajuta.
    – o alta buna parte din buget se toaca pe salariile angajatilor tuturor institutiilor subordonate primariei. Aici e vorba de reducerea de posturi per institutie si de reducerea numarului de institutii (cele cu activitati asemanatoare sau chiar suprapuse). Asa ceva a realizat fostul primar Bolojan de la Oradea.
    – din ce se aloca pentru investitii o buna parte se duce pe pavele, fantani arteziene etc.

  • Tudor spune:

    Prin alte orașe mai la vest decât noi sunt cel puțin 5-6 poduri care traversează râul ( în cazul nostru Argeș) și atunci Podul Viilor nu ar fi decât unul din acele puduri poate cu trafic mai mic decât pe celelalte.

    A face un pasaj subteran pe sub râul Argeș la Podul Viilor va reuși să mute coada de mașini pe Calea București .

  • Sofer spune:

    Din toate timpurile, conducerea lui Gentea la primărie, a aglomerat și întârziat traficul îngrozitor cu străzile lui cu interzis și sens unic, ca să nu mai vorbim de miile de stâlpi plantați în trafic, ești sfătuit doar de incompetenți maestre, in loc sa lași șoferului posibilitatea sa se strecoare mai repede pe străzi ii dai obligatorii, ocoliți, sens unic, interzis, sunteți retardați rău nene ăștia de la sistematizare circulație., părerea mea, dar cred ca sunt cu miile de a ord cu ce zic, oraș de provincie, trafic de capitala, e dureros primare.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90