- Publicat de: ePitești
- 24-02-2018, ora 12:13
- Știri
POLIȚIA, ÎN ALERTĂ! ELEVI AGRESAȚI
Poliția, în alertă! Elevi agresați. Poliția Argeș informează că peste 18% dintre elevi susțin că părinții lor doar cred ca știu cu ce se ocupă ei pe internet, dar în realitate nu știu chiar tot, în timp ce alți peste 13% declară că părinții nu știu mai nimic din ce fac copiii când sunt online.
Citiți și: Pitești. Zeci de polițiști în stradă! A fost prăpăd azi-noapte!Copiii care au fost lăsați să descopere singuri cum se utilizează internetul au fost mai des victimele agresiunilor din mediul online decât cei ai căror părinți au fost alături de ei atunci când au început să folosească această rețea. Acestea sunt o parte dintre concluziile unui studiu realizat de Poliție siguranța copiilor în mediul online.
Ancheta pe bază de chestionar a fost realizată pe un eșantion de 1.370 de elevi din clasele II-X, stratificat, probabilist, cu următoarele criterii: județ, mediul de rezidență (urban/rural) și clasa de studiu.
Citiți și: Șofer agresiv? Reclamă-l online, ACUM!Astfel, în urma analizării răspunsurilor furnizate, a rezultat că peste 40% din totalul participanților la studiu au enumerat utilizarea computerului printre principalele activități de petrecere a timpului liber, alături de ieșitul cu prietenii, urmărirea programelor tv sau practicarea unor sporturi.
Peste 78% dintre elevii chestionați au un cont pe cel puțin o rețea de socializare, iar aproximativ 47% dintre subiecți și-au selectat prietenii din mediul online din rândul persoanelor pe care le cunoșteau inițial în realitate.
Peste 50% dintre elevi au acceptat să se împrietenească online cu persoane pe care nu le cunoșteau în realitate, iar 38% dintre participanții la studiu declară că jumătate dintre prietenii din mediul online nu le sunt cunoscuți.
Disponibilitatea de a socializa cu persoane necunoscute, la fel ca necunoașterea instrumentelor de protecție a informațiilor cu potențial de victimizare sunt factori de risc asociați de cele mai multe ori necunoașterii potențialelor riscuri existente în mediul virtual.
Analiza răspunsurilor pe care elevii le-au oferit la întrebările legate de cunoașterea opțiunilor elementare de protecție online arată că mulți dintre ei nu sunt la curent cu existența acestora sau nu știu cum să le folosească.
Astfel, peste 10% nu știu cum să schimbe setările de siguranță ale propriului profil.
În fața unor potențiale agresiuni, mulți dintre copii nu știu cum să procedeze. Dacă ar fi amenințați pe internet, 5,9% dintre respondenți nu ar spune nimănui, iar 10,5% ar răspunde cu aceeași monedă, răspunzând amenințărilor tot cu amenințări.
În schimb, 49,4% ar cere ajutorul unui părinte și 57% ar salva mesajele pentru a avea dovezi în cazul în care ar fi nevoie să depună plângere penală.
Internetul este perceput de cei mai mulți elevi ca fiind sigur. Poşta electronică și rețelele de comunicare de tip messenger sunt spațiile în care cei mai mulți elevi se simt în siguranță.
Unii dintre elevii chestionaţi au menţionat că au fost victime ale agresiunilor online cum sunt primirea de mesaje amenințătoare, postarea de fotografii cu ei, fără acordul lor, special pentru a-i supăra, spargerea contului de email sau a celui de pe o rețea de socializare sau răspândirea de zvonuri neadevărate despre ei.
Corelând victimizarea de pe internet cu indicatorii ce măsoară implicarea părinților în supravegherea activității online a propriilor copii, se conturează o relație de asociere, în sensul în care copiii care au fost în mai mare măsură îndrumați de părinți au fost și cei victimizați mai puțin.