SMART KIDS 930X122

rar

RAR-ul face prăpăd în service-urile auto!

Registrul Auto Român este cu ochii pe cei care prestează activități de reparații auto în afara legii și în condiții care nu pot garanta siguranța lucrărilor de reparație.

Citiți și: Toți șoferii care nu știu iau amendă: Limita nouă de viteză spre Autostrada A1

Peste 650 de acțiuni de control ale inspectorilor departamentului de supraveghere a pieței s-au desfășurat în octombrie și noiembrie. Au fost dispuse 143 de sancțiuni complementare cu oprirea sau suspendarea activității.

În cadrul unor acțiuni complexe, au fost verificate ateliere de reparații din toată țara, ateliere tahografe și limitatoare de viteză, stații ITP dar și persoane neînregistrate fiscal.

Citiți și: Aceste mașini vor fi urmărite!

Sancțiunile au depășit 820 de mii de lei. 10% dintre procesele verbale întocmite au fost la persoane neînregistrate fiscal care desfășurau activități de reparații auto.

Inspectorii RAR au găsit neconformități legate de:

efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizație tehnică;

efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații (una dintre condițiile legale privind admiterea și menținerea în circulație a autovehiculului, ulterior intervenției asupra unui autovehicul);

păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare;

prestatorii de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.

Așadar, RAR atrage atenția că reparațiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică.

Mihai Dogarescu, șef Departament Supraveghere Piață (DSP) – RAR

„Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul “ieftin și rapid”, într-o unitate improvizată, rețineți că NU aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute, și aveți șanse zero ca ulterior să rezolvați pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor.”

Registrul Auto Român atrage atenția că intervențiile în sisteme de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate.

Tocmai de aceea, controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate și legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de autovehicule și de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfășoară activități de reparații în mod neautorizat.

De asemenea, Registrul Auto Român recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure iar piesele să fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate.

Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură.

Lista service-urilor autorizate, dar și categoria de lucrări pentru care este autorizat atelierul respectiv se regăsește pe site-ul Registrului Auto Român https://www.rarom.ro/?page_id=889.

Foto descriptiv: Romania24.ro

555×222 grota rece

Comentarii

17 comentarii

  • klausjohanis spune:

    RAR-ul sa isi faca curat la ei in curte prima oara. Toata lumea stie ca acolo SP AGA e la ea acasa.

  • Gogu spune:

    Când vor rezolva calitatea pieselor de schimb?în luna august am înlocuit becurile ptr faza lunga și scurta cu becuri de firma (phi….)pe 4 becuri am dat 280 de lei ,, surpriza în decembrie s au ars becurile de pa f scurta ,cum este posibil?,mai mult nici lumina nu a mai fost cum a fost cu becurile din Franța. Culmea erau omologate ŔAR. … Cața nesimțire!

  • Nicku spune:

    Nu am sa înțeleg de ce este RAR,dacă Este ITP și îți confirma calitatea mașinii..Eu cred ca sunt inutili

  • Cititor spune:

    RAR este o institutie de tocat banii de pomana!! Ei amendeaza service,dar la ei esre haos!! Trebuie desființati

  • Sorin spune:

    Unii nu inteleg ca la registrul auto roman inmatriculezi masina apoi la itp faci inspectia tehnica periodica dar tot rarul are dreptul sa controleze atat statiile itp cat si in trafic , multe masini ies cu ok iul pe poarta itpului dar au probleme dau spaga alfel nu ar trece iar partea urata a unei reparatii in curte e ca atunci cand vrei sa vezi istorialul masinii nu vei sti ce probleme a avut daca a fost lovita etc normal ca toti am vrea sa scapam ieftin si rapid din servisuri nu stiu de ce comenteaza unii dar intreb care dintre voi s ar multumi sa si cumpere o masina dauna sau trecuta prin mana unor carpaci.

  • Radu spune:

    Mai bine ar mai diminua din atribuțiile acestei așa zise instituții.
    În cazul șoferilor profesioniști care își desfășoară activitatea în afara României ei percep taxe periodice pt eliberarea așa zilelor atestate profesionale de conducere dublând astfel activitatea politiei când îți eliberează permisul de conducere.
    Chipurile trebuie sa cunoști marfă transportată, dar nu spun ce faci când trebuie să transporți un eurocontainer cu sigiliu dintr-o țară Europeană în alta. Cum știi ce transporți și cu ce te ajută faptul ca știi din moment ce ea a fost încărcată de profesioniști la locul plecării?
    Nu este decât un pretext ordinar pt ai taxa pe cei care lucrează în străinătate și revin în România.

  • Gorgonzola spune:

    Sa nu în urcam RAR cu ARR

  • Marius spune:

    RAR = niște spăgari ordinari.

  • Marius spune:

    Să nu îmi postati comentariul. Nu postez din principiu comentarii aprobate de moderatori. Să vă iau site-ul direct în organu’ genital!

  • Jak spune:

    Sicriele umblatoare care circula pe șoselele din România cind vor dispărea ? Poluare ma greu, risc de accidente la greu. Și unde pui, mai au și…ITP !!!!

  • Costel spune:

    RaR…niste impostori..uitati va la ce masini circula pe strada ..masini care ei ar trebui sa fie oprite demult din uz..RaR este complice si direct raspunzator de sanatatea noastra ..zi de zi inhalam noxele masinilor care ar fii trebuit casate demult..ingineri care testeaza rablele pt 50lei spaga si trec fara probleme..si toata lumea stie…vreti in SCHENGEN???…pacat

  • Petre spune:

    Polițiști puțini, nepregătiți,se fac a nu vedea ce văd.ITP ul de formă,RAR pe drum,RAR pe cărare,ca la noi!

  • Gogu iorgu spune:

    Nu dati nimic treceti normal prin itp si rar. Aveti curaj si fiti cinstiti. Aveti curaj sa fiti cinstiti?

  • Romeo spune:

    Du-te cu o mașină nouă sa fie verificată ca lumea la orice stație I.T.P. Si sigur iti gaseste ceva, și nu ca vor ei sa-ti găsească chichite, chiar sunt probleme din fabrica, minore dar există.

  • Iulian spune:

    Si la service-urile autorizate te pot fura la greu de bani. Pentru o reparație la broasca hayon am dat 250 de lei doar sa imi caute firul problemă. Vrăjeală ieftina ca este un modul undeva in spate care nu era original si l-au înlocuit tot împreună cu fire. Bineînțeles ca nu exista asa ceva. Erau la fel cum le-am prins eu. Astia sunt mână în mana si cu ANAF -ul sigur. Nu ai sa nu faca omul un ban sau sa economisească. Dar nici salarii decente.

  • Hristu spune:

    În Constanța, pe Banu Mihalcea într-o clădire fără autorizație, fără firma, întra cu viteza și ies la fel, după o cercetare amănunțită a străzii pentru a nu fi niscaiva „cercetași” prin zona, mașini pentru reparat. Ba, uneori mai vin și harburi fără numere, care sunt „lucrate inclusiv noaptea. Sigur asta nu are nici autorizație, ca altfel ar scrie Service pe poarta și nici nu cred ca a plătit vreun leu impozit în viata lui. De ce? Hei RAR Constanţa, se aude?!?…

  • Adi spune:

    Mai întâi să facă drumurile că sunt pline de gropi și denivelări și apoi să aibă pretenții că mașinile să corespundă că din cauza asta se strica mașinile iar tu ca proprietar de mașină plătești dar că nu sunt drumuri bune cine plătește ?

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3