- Publicat de: ePitești
- 22-11-2024, ora 9:12
- Știri, Știri
Criză totală la RAR! Mesajul oficial transmis de companie!
Criză totală la RAR! Mesajul oficial transmis de companie!
Citiți și: Șoferii obligați să se prezinte la RAR. Talonul auto nu mai este valabilUn incident tehnic major a paralizat activitatea Registrului Auto Român (RAR) la nivel național.
Astfel, generând întârzieri semnificative în procesarea documentelor și prestarea serviciilor programate.
Citiți și: Un nou document devine obligatoriu pentru vânzarea de autoturisme!Problemele au apărut pe 21 noiembrie 2024, în jurul orei 14:00, când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor din camera serverelor centrale au fost declanșate, oprind echipamentele critice care susțin infrastructura IT.
Deși nu a existat niciun incendiu sau atac cibernetic, impactul asupra operațiunilor RAR și stațiilor ITP a fost sever.
Activitatea stațiilor de inspecție tehnică periodică (ITP) a fost complet sistată.
Iar, clienții RAR au fost informați că documentele solicitate, precum cărțile de identitate ale vehiculelor (CIV), vor fi eliberate ulterior.
RAR a mobilizat toate resursele interne și externe disponibile pentru remedierea situației și asigură publicul că se depun eforturi susținute pentru restabilirea funcționării sistemelor informatice.
Iată ce transmite compania:
„Un incident neprevăzut, apărut în camera serverelor centrale ale RAR, a perturbat activitatea instituției și a afectat derularea serviciilor programate cu clienții la nivel național.
Conducerea Registrului Auto Român a mobilizat toată logistica necesară pentru a diminua efectele generate de această situație.
RAR a apelat și la specialiști externi, experți în IT, pentru suport tehnic.
Până la remedierea situației apărute, clienții se pot prezenta la sediile RAR conform programărilor pe care le-au efectuat, iar documentele solicitate (ex: CIV) le vor fi eliberate ulterior, după ce vor putea fi procesate și în sistemul informatic.
Criză totală la RAR! Mesajul oficial transmis de companie!
Angajații RAR îi vor anunța pe cei care au de ridicat documente când pot fi acestea eliberate, în ordinea cronologică a programărilor pe care le-au avut pentru efectuarea prestațiilor sau, după caz, în alte situații speciale.
Totodată, RAR a luat decizia ca plata pentru serviciile efectuate să fie făcută doar în momentul în care se vor fi eliberate documentele în format fizic.
Avaria a afectat și aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a ITP de către stațiile de inspecție tehnice autorizate, precum și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.
În acest moment, activitatea stațiilor ITP este complet sistată.
Incidentul a fost semnalat în data de 21.11.2024, în jurul orei 14:00, atunci când sistemele de prevenire și stingere a incendiilor s-au declanșat și au provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susțin infrastructura IT a RAR.
Precizăm că situația NU a fost generată de un atac cibernetic, că NU a existat un incendiu în camera serverelor și că nicio persoană nu a avut de suferit în urma activării sistemelor de stingere care utilizează pulberi speciale pentru inhibarea arderii.
Ne prezentăm scuzele pentru această situație fără precedent și vă asigurăm că facem tot ce este tehnic posibil pentru a o putea remedia cât mai rapid, motiv pentru care toți angajații care au atribuții în gestionarea unei astfel de situații au lucrat în mod continuu de la apariția incidentului și vor fi mobilizați, prin rotație, 24 de ore din 24 până când vor fi restabilite toate sistemele informatice.”