citroen_resized_263x587

Schimbări la RCA! Reparații pe banii șoferilor, drepturi reduse pentru păgubiți

Schimbări la RCA! Reparații pe banii șoferilor, drepturi reduse pentru păgubiți

Proiectul de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 a ajuns pe masa Senatului României.

TUNEL 930122 (1)
New Profesional Consult-555×222

Și ulterior a fost înaintat către Camera Deputaților, fiind înregistrat sub nr. 216/2024.

Cu toate acestea, printre amendamentele propuse de parlamentari au fost identificate câteva prevederi anticoncurențiale și neconstituționale.

Care au stârnit îngrijorare și proteste din partea service-urilor auto și transportatorilor.

Contestatarii susțin că aceste amendamente reduc drastic drepturile păgubiților și transformă polița RCA într-o obligație plătită firmelor de asigurări.

În timp ce păgubiții vor fi nevoiți să suporte o coplată pentru a acoperi costurile reparațiilor mașinii lor.

De asemenea, există preocupări că asigurătorii ar putea beneficia de contracte preferențiale cu anumite service-uri auto.

Iar reparațiile ar fi efectuate cu piese second-hand sau de after-market.

TUNEL 930122 (1)
New Profesional Consult-555×222

Punând în pericol siguranța traficului rutier, conform jurnalul.ro.

Schimbări la RCA! Reparații pe banii șoferilor, drepturi reduse pentru păgubiți

Aceste modificări la Legea RCA au fost propuse în contextul armonizării legislației naționale cu Directivele europene.

Însă contestatarii susțin că amendamentele nu sunt conforme cu prevederile acestora.

Și reprezintă încercări de a restrânge drepturile păgubiților în favoarea companiilor de asigurări.

Una dintre modificările contestate este introducerea unei coplăți pentru păgubiții nevinovați în accidente.

Care ar fi obligați să suporte costurile reparațiilor.

De asemenea, se propune ca cuantumul despăgubirii să fie stabilit doar prin convenție între asigurător și păgubit.

HerasMed (930 x 122 px)
HerasMed (555 x 222 px)

Fără a lua în considerare costurile reale ale reparațiilor.

Transportatorii și reprezentanții service-urilor auto au cerut intervenția urgentă a autorităților de la Bruxelles pentru eliminarea acestor amendamente.

Argumentând că aceste modificări vor afecta grav drepturile păgubiților și vor crea un mediu nesigur pe drumurile publice.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a transmis scrisori deschise către Parlamentul European, Comisia Europeană și Parlamentul României.

Exprimându-și îngrijorarea cu privire la impactul negativ al acestor prevederi asupra industriei auto și a siguranței rutiere.

Foto: Descriptiv/hotnews.ro

HerasMed (263 x 587 px)