Donaris 930 x 122

anularea curselor

Schimbări privind tarifele și cursele la Uber și Bolt

În viitor ar putea apărea schimbări privind tarifele și cursele companiilor de ridesharing Bolt şi Uber.

Citiți și: Centrul terapeutic Ring Welness, tarife pentru toată lumea!

Consiliul Concurenței propune o serie de recomandări pentru transportul alternativ. Una dintre ele propune ca utilizatorii de aplicații de ridesharing (clienții) să fie notificați asupra modificării tarifelor.

De asemenea, se mai propune și schimbarea politicii de anulare a curselor, care în prezent dezavantajează pasagerii.

Citiți și: Oficial! Sunt probleme în vânzarea Muntenia Hospital

„Autoritatea de concurență a făcut mai multe recomandări care vizează transparența tarifelor și algoritimii de preț. Astfel, Consiliul Concurenței propune ca toți utilizatorii aplicației, fie că sunt șoferi sau pasageri, să fie notificați prin aplicație și alte mijloace electronice referitor la orice modificare a tarifului standard – preț/km.

De asemenea, Autoritatea de concurență recomandă interzicerea practicării tarifelor standard diferențiate pe anumite intervale orare considerate „de vârf”, pentru că reprezintă un comportament netransparent și potențial înșelător pentru pasageri.

În plus, utilizatorii ar trebui să aibă acces facil la multiplicatorul de preț, care echilibreză raportul dintre cerere și ofertă, în acest fel putând lua decizii informate. Prin urmare, propunerea Autorității de concurență nu vizează modul de funcționare al prețurilor dinamice.

Totodată, Consiliul Concurenței propune ca și clienților să le fie pusă la dispoziție, opțional, o hartă cu zonele de tarif dinamic, cum este cea folosită de conducătorii auto.

Autoritatea de Concurență mai propune schimbarea politicii privind anularea curselor de către șoferi.

În prezent, șoferii pot anula gratuit cursele, în timp ce pasagerii sunt taxați pentru anularea acestora după primele două minute, ceea ce duce la situații inconfortabile pentru pasageri, precum creșterea nejustificată a timpului de așteptare sau imposibilitatea de a găsi o cursă în anumite condiții date.

Aplicație de mobilitate urbană

O altă recomandare vizează implementarea unei soluții de mobilitate urbană, pentru a îmbunătăți serviciile de transport de persoane, ca parte a unei strategii concentrate pe dezvoltare durabilă, conceptul de smart city și un cadru integrat de mobilitate urbană. Aceasta ar include și o aplicație mobilă, care să integreze, pe lângă serviciile de taxi și cele de transport alternativ, și alte opțiuni de transport urban. Aplicația ar putea oferi și opțiuni de plată pentru unele tipuri de servicii gestionate de autorități.

Implementarea unei astfel de strategii necesită o abordare unitară la nivel național.”, transmite Consiliul Concurenței într-un comunicat de presă.

Foto principal: descriptiv/ Sursă: impact.ro

555 pe 222 COSTACHE

Comentarii

21 de comentarii

  • Costel spune:

    Sunt clienți care fac comandă și nu se prezintă,( îl sun și spune că să anulez eu comanda, așa nu îl taxează)eu trebuie să anulez comanda,nu pot pleca în altă cursă, de ce trebuie să plătesc pentru client…, sunt clienți care fac comandă de la 10km,ajungi și au telefonul închis, nu răspund nici la mesaje…

  • Marius spune:

    Nici pe mine ca sofer nu ma poate obliga autoritatea aceasta sau orice autoritare sa merg 15km pe cheltuiala mea sa preiau un client pentru o cursa de 14lei din care mi se iau 25% comisioane si din ce raman dupa aceea inca 10% comision catre firma prin care lucrez ca altfel nu se poate, daca mai punem si benzina consumata, vin cu bani de acasa sau alerg o jumatate de ora cu masina mea pentru un profit net de 2lei, pe soferi cine ii protejeaza de comisioanele acestea mari??? Nimeni!!! in orele de varf daca nu este dinamic se fac 5-6 km si in 25-30minute, pe 14 lei sa stai 30minute cu clientul in trafic si in plus poate ca mai faci inca 5-10minute in unele cazuri sa preiei clientul daca este comanda departe si este foarte aglomerat!!! Deci cam 40minute pentru 14lei la ora de varf! Dar stati ca nu este tot 14lei – 25% comision uber/bolt = 10,5lei – 15% comision flota = 8,925lei minus consumul masinii cat sta in trafic 30-40minute, super mare smekerie pentru sofer nu?! Si nu mai intram in alte detalii gen uzura masinii, vizita la spalatorie….

  • Gheorghe spune:

    Cine a scris articolul nu este informat destul:dacă un șofer anulează o cursă, îi este scăzut scorul de activitate,ceea ce poate duce la oprirea aplicației pentru o anumită perioadă

  • Qwerty spune:

    Da’ cine vă obligă să practicați această meserie ? Dacă nu vă convine faceti-va paznici ori altceva după studiile pe care le aveți !

  • Noname spune:

    Ei privesc prin ochii clientului , dar să treacă pe cealaltă baricada ( de șofer ) sa simtă stresul cheltuiala , ușura carburant etc .
    Părerea mea ar fii că tariful minim sa fie de 25 lei ptr max 5 km , sa fie impuse taxa extraurbana cum ar fii Plecare cartierul Latin via Clinceni sa fie suprataxat cu cel puțin 25 Ron , sunt multe de explicat dar nu ne aude nimeni

    PS : STIATI CA BOLT SI UBER FAC PROFIT IN ROMANIA ZERO ( 0 )

    DECI TOT PROFITUL PLEACA IN MEXIC

    SUCCES ROMANIA SI ȘOFERILOR

  • Vio spune:

    Pasagerul după ce m-am prezentat are 7 min.la dispoziție sa se prezinte,după care îl taxează! Deși mi-i se pare cam mare timpul de asteptare! Dar mine ca șofer de ce îmi da curse la 3,4,5,-10,chiar și la 20 de km? (Uber). Încă o problema: Îmi da cursa la 27-30 de km inafara Bucureștiului,și la ora 1 noaptea! Și nu e tarifar și drumul meu înapoi,ptr ca eu nu mai am cu ce client sa ma întorc! Mi-e cine îmi plătește carburantul???

  • Șerban Emanuel spune:

    Buna ziua. Am avut cursă de preluare a pasagerului de 21 de minute ceea ce nu este normal. După 19 minute pasagerul mi-a ANULAT cursa. Cei de la Uber nu mi au dat nici măcar taxa de a anulare. Mi s a spus că după cinci minute nu se mai percepe taxă pasagerului ceea ce nu este normal. Le am propus că în primele cinci minute să nu ia taxă pasagerului (cu toate că este destul timp si drum de mers în cele 5 minute să se decidă pasagerul) Și după 5minute să l taxeze cu toată cursa ( sau cu o taxa m-ai MARE). Și unii pasageri își bat joc de șoferi și unii șoferi își bat joc de pasageri. Ar trebui să fie reguli mai precise și mai stricte În primul rând de la firmele de taxi sharing și ulterior și de la Consiliul concurenței dar să fie echitabil pentru ambele părți.

  • Șerban Emanuel spune:

    Bună ziua. Altă problemă care ar trebui să o știe și Consiliul concurenței. Am avut o cursă la Brașov sa finalizat și am mai mult de 10 zile care aștept să mi se dea banii ceea ce nu mi se pare normal Și așa ce mi s a oprit 25% Uber și 10% patron plus benzină nu mai comentez (mi a mai sunat să fac asta să fiu șofer taxi sharing). Am fost la sediu UBER și mi a spus să aștept pentru că cursa este în analiză. Sunt nou în această meserie fac lucrul acesta de aproximativ șase luni și am stat lângă pasager aproximativ 10 minute pentru că am crezut că el este de vină de nu mi se plătește cursa. Pasagerului în maxim cinci minute i s au retras banii de pe card și șoferului urmează să i vină. Propun Consiliul concurenței să intre mai serios în filmele de taxi sharing din România că acolo este buba. Dar după părerea mea sunt doar vorbe n o să aibă nicio putere să se pună cu aceste firme. O să se dea tot un șoferi și în pasagerii!!! Că doar ei sunt de vină pentru cerere și ofertă.

  • Dragos spune:

    Pai de ce mai faceți asta dacă veniți cu bani de acasă?

  • Cornel spune:

    Salut,ăștia băgători de seama,care comentați aiurea..Va duceți în centrul vechi și beți ca porci de 1000 RON pe noapte și vreți sa mergeți cu bolt sau uber cu 14 RON…și mai va suportam și mirosul de alcool și vomitati prin mașini.. și comentati… cind beții o bere la 20 RON, nu comentarii..

  • Alina spune:

    Dar de unde știți dumneavoastră ce studii au șoferii de la Uber? S ar putea ca multi dintre ei sa fie superiori atât că statut social, financiar, uman, decât mulți clienți cu aere de domni!!!

  • Cristian marius spune:

    O porcarie!! Multi dintre clienți nu știu ca daca anulezi prea multe curse adio cont! Si asa sunt prea ieftine cursele in raport cu preturile la carburanti, spalatorie, uzura(revizii), etc! Cred ca ar trebui revizuit si marit tariful!!!

  • Adrian spune:

    Las comentariul asta pt Qwerty,tu îti dai seama ce vb murătura dreacu,sunt oameni cu facultăți care practica meseria asta,tu crezi că sunt numai gunoaie că tine,panarama dreacu ce ești!!

  • Gogu spune:

    Consiliu concurentei sa între in toate hipermaketurile din țara sa ceara justificare supra prețurilor care cresc de la o ora la alta,la firmele de curent care practica prețuri nejustificat de mari,apoi sa între și pe piața combustilililor!

  • Nick spune:

    Am văzut că a zis cineva că trebe mărit tariful la Bolt ,sa vă pună tarif fix că la taxi ,atunci sa vă aud , tot comentați atât

  • Marian spune:

    Voi care comentati aiurea aici .dc nu su…tii putin totii soferi de ride si taxi? Mai dativa in ……..e bn cand mergeti 4 insi pe 16 lei .saraciilor

  • Dany spune:

    Nu vă mai plângeți că singuri v-ati dus slugă la străini în propria țară cu bunul vostru , bun la care ei nu au contribuit cu nimic și le mai și plătiți taxă de smecher că vă lasă să să lucrați în țară voastră cu bunul vostru , „nu e prost cine mănâncă 5 pâinii prost e cine le dă ” așa hai să fim business că orientării după cum spune și EdyB 😉

  • Backup spune:

    Qwerty: Ești prea limitat ca să te bagi în subiectul asta de care este evident ca nu ai habar! Studiile nu te fac și inteligent, ci cu asta te naști! Lucru cu care se pare ca nu ai fost înzestrat!
    Un om inteligent, nu ar face un asa comentariu ca al tău! Poți sa ai „studii” …fără număr, ca tot prost ramai!
    Semnat: un adult cu studii, dar si foarte inteligent! Ceea ce tu nu știi ce înseamnă…ca nu te-a ajutat natura!

  • Milmoi spune:

    Consiliul concurenței mai bine ar explica diferența dintre ridesharing sau taximetrie mascată si taxi , apoi , după ce constată concurenta neloială, ar prelua frumușel conceptul Bla-bla car , (singura aplicatie de ridesharing real) si l-ar face obligatoriu si pt uber ori bolt. Sau modelul unguresc, în care bolt a fost acceptată cu respectarea normelor taxi: culoare, tarif FIX afisat pe ușa, cupola etc.

  • Anitei spune:

    Bina ca va gândiți doar la clienți!!!!

  • Giorgio spune:

    Bolt și Uber dau taxa la servicii sa poate funcționa , altfel ar dispărea cum a făcut-o Yango și FreeNew
    Trăiască România de Maine

570 pe 90 Costache