New Profesional Consult 930 x 122

codul rutier

Se schimbă Codul Rutier! Sute de camere vor împânzi șoselele

Anul 2022 aduce schimbări în Codul Rutier.

Citiți și: Codul Rutier 2024. Amendă de până la 2.900 de lei pentru șoferii care transportă așa ceva

Ministrul de Interne, Lucian Bode a declarat că, Codul Rutier 2022 va fi modificat printr-o decizie a Guvernului, iar o noutate în ceea ce prevede noul cod rutier va fi montarea a 600 de camere radar fixe pe cele mai aglomerate drumuri din țară.

Șoferii, odată prinși încălcând regulile de circulație, sistemul video va trimite automat la adresa proprietarilor mașinilor o fotografie care să servească drept probă, împreună cu procesul-verbal de constatare a contravenţiei.

Citiți și: Schimbări majore privind permisul de conducere!

Amenda maximă pentru persoane fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei, în timp ce, pentru persoane juridice, este de 14.500 de lei (100 de puncte de penalizare).

De asemenea, o altă modificare vizează șoferii agresivi din trafic, care începând din această lună vor putea fi amendați de polițiști.

„Până la finalul lunii ianuarie ne propunem să adoptăm OUG, avem de altfel și reglementarea în abilitarea guvernului de a emite ordonanță pe această componentă.

Conducerea agresivă, cu tot ce înseamnă regimul de sancțiuni, vom veni cu un proiect în acest an. Îl avem deja bugetat, de instalare a 600 de camere de monitorizare pe trei artere importante din România. Mă refer la DN1 – Valea Prahovei, DN 7 – Valea Oltului și A2 – București-Constanța.

400 din cele 600 de camere sunt moderne, au posibilitatea să citească numărul de înmatriculare și să transmită automat în dispecerat dacă nu are certificat, dacă are ITP”, a declarat ministrul Lucian Bode, la Digi24.

Foto descriptiv

555×222 grota rece

Comentarii

7 comentarii

  • Miru Petre spune:

    De 32 de ani va faceti legile dupa bunul vostru plac asa cum ati facut si cu pensionarea la 45 de ani ati redus viteza derulare in loc de la 60 de km la 50 de kmi n localitate dupa 1990 in conditiile cand pana in 1990 masinile noastre Dacia la viteza de 60 de km opream masina in 40 de meri iar acum la 60 km la ora le oprm la 15 metri din aceasta cauza ati dat si lovitura de stat iar dupa aceasta vati bztut joc de tara prin conducerea statului paralel asa cum se mentioneaza la tv ne find in masura si impundule conducatorilor conditiile voastre de ce nu faceti legi pentru starea drumurilor si repararea lor pentru a nu se defecta masinile care nu ar trebui reparate decat dupa sute de km de rulaj nu dupa cateva zeci de km va spun nu sunteti competenti sunt multe de mentionat dar degeaba nu stiti sa luati masuri concreta ci dupa bunul.plac etc

  • Mihnea spune:

    Prin Uk pe unde stau eu tot 50 km este limita in oras si limitatoare de viteza pe strazi!Camerele radar sunt peste tot iar punctele se sterg la 3 ani!Sa vezi cat de civilizat se circula!Mai bine tarziu in lumea asta decat prea devreme pe lumea cealalta!Asa zice englezul!Amenzile sunt de la 100 lire in sus…

  • abc spune:

    @ Miru Petre – Daca sofezi la fel de bine precum scrii, atunci e groasa (d-asta se introduce si legea care spune ca nu poti lua permisul auto fara 10 clase). Iar genialele tale rationamente legate viteza de rulare si de raportul defectiuni/distanta parcursa arata ca legea care pedepseste agresivitatea in trafic este neaparat necesara. Nu intelegi ce vreau sa spun? Iti spun babeste: franarile la maxim sunt utilizate doar de imbecilii care nu pastreaza o distanta adecvata fata de vehiculul din fata lui, iar defectiuni la fiecare cateva sute de km (nici nu ma gandesc la chestia „dupa cateva zeci”) nu poti avea decat daca mergi ca bezmeticul fara sa te uiti in fata ta, te izbesti ca prostul de borduri sau conduci vreun cazan d-ala importat din Germania, cu „doar” vreo 600.000-700.000 de km la bord. Iar perla gandirii adanci e aia cu lovitura de stat, data special ca sa ne micsoreze viteza legala admisa de la 60 la 50 km/h… Esti un specimen absolut magnific, arhetipul celor care ii sperie pe sosea pe oamenii normali.

  • Emilian Constantin spune:

    Eu nu sunt un vitezoman.
    Dar cred ca viteza în unele localități rurale aflate pe drumurile naționale ar putea fi mărita la 70 km /ora. Cu 50 km /ora în localități se ajunge la o viteza medie de cca. 45 km/ora la un parcurs de 500 km.
    Cate ore face un șofer de cu asa viteza medie de la București la Oradea?

  • Relu spune:

    MIRU PETRE… probabil tu ai locuit la oraș nu ai făcut naveta ca mine din Argeș la București sa mergi pe drumuri distruse peticite sa sară mașina din groapă în groapă sa mergi pe drumuri județene pietruite… și pe Autostrada A1 am îndoit janta de aluminiu

  • Relu spune:

    AZB.. probabil tu ai locuit la oraș nu ai făcut naveta ca mine din Argeș la București sa mergi pe drumuri distruse peticite sa sară mașina din groapă în groapă sa mergi pe drumuri județene pietruite… și pe Autostrada A1 am îndoit janta de aluminiu

  • Dan spune:

    Radarele fixe sunt bine-venite, dar ar trebui mărită si viteza de deplasare în unele localități de pe drumurile naționale sau cele intens circulate ( în condițiile care permit acest lucru), sa fie mărită la 70km/h. Cat despre agresivitate este bine sa se dea o lege care permite sa fie luate în considerare camerele de supraveghere video montate pe autovehiculele ce le conducem. De obicei agresorul contesta proba video ce-o are agresatul (dacă o are) si în instanta acesta va câștiga. Probele video înregistrate de camerele de bord de pe autovehicul, trebuie luate în considerare mereu, nu doar atunci când vrea un procuror, criminalist sau cine mai are dreptul sa ceara înregistrarea camerei de bord. Asa se va face putina curățenie-n trafic!!!

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

SMART KIDS 570×90