263 x 587 eurial

Lovitură năucitoare pentru jocurile de noroc! Decizia oficială, în 26 iunie

Lovitură năucitoare pentru jocurile de noroc! Decizia oficială, în 26 iunie

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a votat miercuri, 26 iunie, modificarea Codului de Reglementare în Audiovizual, printr-o decizie care interzice apariția vedetelor în reclamele pentru jocuri de noroc.

Noua regulă vizează toate mediile de difuzare – TV, radio și online – și va deveni obligatorie la 90 de zile după intrarea în vigoare a codului.

Eurial 930 x 122 eurial
HerasMed (555 x 222 px)

Potrivit articolului 110, alineatul 7 din noul cod adoptat de CNA:

„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri.”, conform hotnews.ro.

Decizia face parte dintr-un pachet de modificări legislative menite să limiteze expunerea publicului la promovarea jocurilor de noroc, în special în rândul tinerilor și al categoriilor vulnerabile.

Controverse și reacții din partea industriei

Noua interdicție a stârnit reacții imediate din partea industriei jocurilor de noroc și a unor organizații partenere.

Lovitură năucitoare pentru jocurile de noroc! Decizia oficială, în 26 iunie

Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc, dar și Biroul Român de Audit Transmedia – instituție care monitorizează audiențele în presa scrisă și online – au solicitat eliminarea articolului controversat. Propunerile au fost respinse în unanimitate de membrii CNA.

De asemenea, Winbet a cerut ca vedetele să poată fi folosite măcar în campanii de „responsabilitate socială”, o propunere susținută și de Federația Română de Fotbal, care a propus ca apariția personalităților să fie permisă în acțiuni de conștientizare și informare publică.

Toate amendamentele au fost respinse.

930×122 CAPRA 5
555×222 grota rece

Noua regulă marchează un moment important în reglementarea publicității din România, în contextul creșterii vizibilității și influenței campaniilor promovate de persoane publice în domeniul jocurilor de noroc.

263×587 MAIA