Eurial 930 x 122

autostrada

A FOST ALES TRASEUL PENTRU AUTOSTRADA PITEȘTI-SIBIU

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, afirmă într-un interviu pentru Mediafax că autostrada Sibiu-Piteşti, unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură, ar putea fi finalizată în 2020, studiul de fezabilitate urmând să fie realizat anul viitor, iar construirea să dureze 3 sau 4 ani.

Citiți și: Pitești. Accident în lanț: Un bolid BMW seria 6, implicat!

„Fezabilitatea va trebui făcută în mod serios, cu studii geo, cu studii topo (n.r. – geotehnice şi topografice), sunt lucrări care nefăcute au stat la baza greşelilor pe care le constatăm, de genul Orăştie-Sibiu, deci nefăcute bine. Ele vor trebui făcute temeinic, ca să putem să avem o bază pentru proiectare corectă şi, după aceea, pe baza unui proiect bine fundamentat, să putem să facem pasul următor, o construcţie pe care să nu trebuiască să o demolăm ulterior.

Studiul de fezabilitate pentru Piteşti-Sibiu este deja în derulare, s-a împărţit pe cinci tronsoane. Două dintre ele la capete, care ridică mai puţine probleme de mediu, (…) au început şi ar fi trebuit să se termine chiar în această perioadă în care discutăm acum. Celelalte trei, de la mijloc, au probleme de mediu, în sensul că se află în Natura 2000, şi acolo durează ceva mai mult. Termenul iniţial a fost iunie 2016, au fost cumva comasate. Consultantul Comisiei Europene a solicitat să le acordăm răgaz şi primelor două tronsoane, să le lăsăm ca termen odată cu celelalte din mijloc, ca să putem să avem siguranţă că avem un studiu serios.”, a afirmat Costescu.

Citiți și: Pitești. Accident lângă Spitalul Militar. Mașină praf!

Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în iulie 2016, când vor fi anunţate valoarea investiţiei şi data lansării.

În urma unor consultări publice a fost stabilit traseul autostrăzii, respectiv varianta trei dintre cele cinci propuse. „Este varianta 3. O zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că tronsoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotărâm dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci de fapt dacă mergem pe o vale sau alta, deci nu au fost foarte mari dispute pe această temă.”, a precizat Costescu.

Întrebat dacă autostrada va fi finalizată în anul 2020, Costescu a răspuns afirmativ, arătând, însă, că termenul include „o marjă destul de optimistă”. El a afirmat că în Italia şi Spania faza de pregătire a unui astfel de proiect durează 5-6 ani, faţă de 2 în România, la care se adaugă execuţia propriu-zisă, de 3-4 ani.

Sibiu-Piteşti este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din țară, Automobile Dacia, din Mioveni-Argeș, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional. Lucrările ar urma să înceapă anul viitor, întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.

Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8, 7 milioane de euro. (Sursa: http://www.mediafax.ro/, titlul și editarea: http://epitesti.ro/)

Amintim că Varianta 3 a autostrăzii este Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Şuici – Berislăveşti – Sălătrucel – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veștem.

Argeșul optase pentru prima variantă, cea din 2008: Piteşti – Curtea de Argeş – Şuici – Perişani – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veștem, cu noduri în Tigveni, Şuici și Racoviţa. Detalii, aici: http://epitesti.ro/stiri/stiri-stiri/autostrada-pitesti-sibiu-in-dezbatere-publica/.

555 X 222 CAPRA
HerasMed (570 x 90 px)