- Publicat de: admin
- 20-08-2015, ora 13:27
- Știri
APEL DE LA POLIȚIA ARGEȘ: NU VĂ LĂSAȚI ÎNȘELAȚI DE ESCROCI!
Poliția Argeș le recomandă cetățenilor vigilență pentru a nu cădea victime escrocilor.
Citiți și: Poliția Română și-a amendat doi agenți„Diferite persoane abordează direct, pe stradă, victimele care afişează bijuterii de valoare.
După ce capătă încrederea victimei făptuitorii declară o situaţie nereală, conform căreia un membru al familiei lor a decedat, iar pentru a ,,face pomană” se oferă să schimbe bijuteriile victimei cu unele asemănătoare (culoare, model, etc.) cu o valoare aparent mai mare.
Citiți și: Argeș. Inconștiență maximă! I-a încredințat mașina unui tânăr fără permisDupă efectuarea schimbului victimele realizează că, de fapt, bijuteriile primite au o valoare mult mai mică decât cele substituite, fiind confecţionate din metale nevaloroase.”, atenționează polițiștii.
„Folosindu-se de metoda ,,Ghicit”, diferite persoane capătă încrederea victimelor, ulterior declarând că pot rezolva anumite probleme personale prin săvârşirea unor ritualuri.
Pentru ca acestea să aibă „efect” victimelor le sunt solicitate obiecte personale (de obicei bijuterii), care sunt împachetate într-o batistă și, profitând de neatenţia victimelor, făptuitorii substituie batista cu una identică, care conţine obiecte fără valoare.
După efectuarea ritualului victimele sunt sfătuite să nu deschidă batista până la o dată ulterioară, pentru ca presupusa incantaţie să aibă efect.”, adaugă Poliția Argeș.
Pentru a nu deveni victime ale unor astfel de escrocherii sau ale metodei „Accidentul”, folosită prin telefon, polițiștii le recomandă argeșenilor următoarele:
1.Nu comunicaţi nimănui prin intermediul mijloacelor de telefonie, internet sau fax datele dumneavoastră de identificare sau ale firmei în care vă desfăşuraţi activitatea. Recomandarea este valabilă şi pentru codurile de reîncărcare sau parolele personale.
2.Firmele de telefonie al căror client sunteţi vă transmit date sau solicitări doar prin numere scurte, compuse din 3 sau 4 cifre, în niciun caz prin intermediul unor numere normale, de client, ori prin apelare de pe un număr necunoscut/privat/ascuns
3.Nu oferiţi persoanelor necunoscute bunurile dumneavoastră, nici chiar pentru scurt timp
4.Nu vă lăsaţi influenţaţi de persoanele care vă relatează situaţii cu impact emoţional
5.Verificaţi întotdeauna dacă situaţiile prezentate sunt reale
6.Să nu aveţi încredere în persoanele care vă oferă câştiguri sau beneficii gratuit sau într-un timp scurt.