Donaris 930 x 122

cnair

OFICIAL: LOVITURĂ NĂPRASNICĂ PENTRU EXPRESUL PITEȘTI-CRAIOVA

Oficial: Lovitură năprasnică pentru expresul Pitești-Craiova.

Citiți și: Trafic blocat pe drumul Expres, Pitești – Craiova, acum: Polițiștii opresc

Agerpres publică un interviu cu Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Neaga are vești proaste despre proiectul construirii drumului expres Pitești-Craiova.

Citiți și: Anunțul momentului despre Drumul Expres Craiova – Pitești: Se deschide!

“Loturile 3 şi 4 probabil că vor fi anulate din cauza unor decizii ale Înaltei Curţi de Casaţie. Au fost contestaţii şi s-a ajuns la concluzia că pentru loturile 3 şi 4 trebuie anulate licitaţiile şi reluate. Pentru loturile 1 şi 2 sunt finalizate valorile, am trimis scrisori câştigătorilor licitaţiilor. Să primim documentele de la ei, abia apoi vom putea comunica rezultatele.”, informează Narcis Neaga.

Concret, compania austriacă Strabag a contestat în justiție documentația de licitație și a câștigat la Înalta Curte de Casație și Justiție. Sursa citată nu precizează motivul contestației. Cert este, însă, că din această cauză (anularea și reluarea licitațiilor pentru cele două loturi) construirea drumului va întârzia și mai mult. Nimic uimitor. Ba chiar previzibil pentru România, țară în care corupția și incompetența frânează dezvoltarea infrastructurii rutiere.

În schimb, susține Narcis Neaga pentru Agerpres, “sunt în regulă licitaţiile pentru loturile 1 şi 2, fiind vorba despre zonele Balş şi Slatina. La Balş, pentru că acolo este punctul nevralgic – să treci Balşul îţi ia 40-50 de minute – avem un proiect de semaforizare, un fel de linie verde, punem semafoare. Deja s-au depus oferte şi este în evaluare, dacă nu mă înşel. Vom avea un câştigător într-o lună şi putem să ne apucăm de treabă.

Nu este neapărat o cerinţă a companiei Ford, este o cerinţă a tuturor celor care conduc. Adică nu facem o semaforizare cu dedicaţie. S-a spus că a cerut Fordul. Şi Fordul a fost deranjat, ca toţi dintre noi care trecem pe acolo, dar e bine să înţeleagă toată lumea că nu este o dedicaţie: facem pentru Ford, iar dacă nu ar fi fost Fordul nu s-ar fi întâmplat! Nu, este făcut pentru noi, ca să decongestionăm traficul din Balş.”

Drumul expres Pitești-Craiova va avea o lungime de peste 120 de km și va permite deplasarea cu o viteză de 130 de km/h, similară celei aferente unei autostrăzi, informează CNAIR.

Această arteră rutieră va avea, totodată, un profil de 4 benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi, conform sursei citate.

Principalul element care va face diferența între acest drum expres și o autostradă este banda de urgență, care în cazul drumului expres este de 1,5 metri, susține CNAIR.

„Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de sud-vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

Construirea acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de sud-vest a României.”, transmite Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Pentru construirea acestui drum (inițial anunțat ca autostradă) au fost organizate de-a lungul timpului și proteste de stradă.

În același interviu pentru Agerpres, Narcis Neaga face precizări și despre proiectul construirii autostrăzii Pitești-Sibiu, alt proiect despre care autoritățile vorbesc de ani și ani de zile fără ca măcar un kilometru să fi fost realizat:

“În ceea ce priveşte autostrada Sibiu-Piteşti, capetele 1 şi 5 sunt în procedură de evaluare, iar sectorul 4, care este un sector foarte greu, va fi lansat în acest an.

Motivul pentru care s-a întârziat lansarea sectoarelor 2, 3 şi 4 este unul simplu: acordul de mediu, care, sperăm noi, va fi finalizat în luna septembrie – undeva în primele 15 zile din luna octombrie.

Suntem într-o foarte bună colaborare cu Jaspers, care este „o poartă de intrare a banilor în România”, un „verificator al proiectelor” care sunt depuse la Bruxelles. Chiar relaţia a început să se îmbunătăţească şi, cu siguranţă, anul acesta, dacă respectăm bine ceea ce am discutat şi ce am convenit, lotul 4 din autostrada Sibiu-Piteşti poate pleca spre SEAP.”.

Interviul complet poate fi citit AICI. (Foto: descriptiv) 

New Profesional Consult-555×222
570 X 90 CAPRA 3