New Profesional Consult 930 x 122

dacia

UZINA DIN MAROC ȘI ROBOTIZAREA PUN PRESIUNE PE DACIA MIOVENI

(…) Automatizarea se întâmplă deja, mai ales la departamentele Caroserii și Presaj de la Uzina de Vehicule.

Citiți și: Pericol! Rechemare în service pentru noul Dacia Duster 3!

Gradul de automatizare la Dacia este de 5%, dar se va ajunge la 20% la sfârșit de deceniu. Atunci, în funcție și de cum evoluează construirea autostrăzii Sibiu-Pitești, grupul ar putea lua decizii drastice în legătură cu uzina Dacia, mai ales că uzina din Maroc va fi mult mai puternică în aceea perioadă. (…)

Salariile au crescut de la an la an la Dacia, mult mai mult decât și-ar fi dorit administrația. În aceste condiții, conducerea companiei a avertizat angajații că este tot mai greu ca uzina să fie competitivă, mai ales că Dacia are tot mai mulți concurenți în piață. Principala amenințare este, însă, legată de uzina din Tanger (Maroc), care va produce aproape 250.000 de mașini anul acesta și care are posibilitatea de a adăuga alte 100.000, ceea ce înseamnă că ar putea prelua volume de la Mioveni.

Citiți și: Surpriza momentului de la Dacia! Noul SUV subcompact, lansare până în 2027

Mesajul repetat aproape obsesiv de conducerea Dacia în ultimii trei ani este următorul: creșterile salariale trebuie să fie cât mai moderate! Alături de amenințarea Tanger, și automatizarea pune presiune pe angajații care văd în jur tot mai mulți roboti, roboți care acum îi ajută, dar care peste câțiva ani ar putea să nu mai fie chiar inofensivi… (…)

Dacă s-ar decide o automatizare substanțială a uzinei, s-ar pierde multe mii de locuri de muncă, iar la un departament cu 1.500 de oameni ar rămâne, probabil, 400, după cum arată experiențe trecute ale Renault în Europa de Vest.

Șeful Dacia a spus în repetate rânduri că nu se dorește o robotizare rapidă, iar cel mai recent a vorbit despre subiect acum câteva zile, în Mioveni.

„Robotizarea nu este un scop în sine. O facem pentru că este o necesitate de siguranță, de calitate și de performanță industrială. O facem în manieră progresivă pentru a nu distruge locurile de muncă prea rapid și vom gestiona bine echilibrul între automatizare și numărul de locuri de muncă pe platforma de la Mioveni. Dacă, de exemplu, la Presaj sau la Caroserii avem posturi excedentare, Uzina Mecanica poate prelua oamenii, mai ales că există noi proiecte acolo.”, spune Nicolas Maure.

El adaugă că în 2015 a existat un program de plecări voluntare la care s-au înscris 500 de oameni și că alte programe similare vor fi și în anii umatori, la acestea aderand în special cei de peste 55 de ani, atrași de compensațiile salariale oferite. (Sursa: http://www.hotnews.ro/, titlul, editarea și foto: http://epitesti.ro/)

HerasMed (555 x 222 px)
HerasMed (570 x 90 px)