Kaia 930 x 120

dacia

REUTERS: DACIA, VERIFICATĂ ÎN GERMANIA

Autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) va verifica emisiile a 50 de modele de maşini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, în cadrul anchetei declanşate după dezvăluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen.

Citiți și: Dacia pregătește o schimbare majoră în 2025!

Autoritatea germană pentru Transport Rutier (KBA) va efectua teste de emisii în cazul a 50 de modele de maşini, de la 23 de producători auto, existând suspiciuni că nivelul declarat al noxelor este depăşit, informează site-ul agenţiei Reuters.

„Verificările au fost declanşate după ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar şi după ce părţi terţe au indicat emisii poluante anormale.”, precizează KBA.

Citiți și: Viața fără UE: Prețuri mai mari și locuri de muncă în pericol

Potrivit Autorităţii germane pentru Transport Rutier, vor fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).

Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţenii americani la gaze poluante.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit anchetei iniţiale a autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW. (Sursa: http://www.mediafax.ro/, foto: http://epitesti.ro/)

HerasMed (555 x 222 px)
570 X 90 CAPRA 3