930×122 CAPRA 5

agreere

Aceste mașini nu vor mai avea nevoie de RAR!

Aceste mașini nu vor mai avea nevoie de RAR!

Citiți și: Toți șoferii care nu știu iau amendă: Limita nouă de viteză spre Autostrada A1

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat zilele trecute mai multe decrete.

Printre acestea se numără și cel care modifică modul în care vor fi omologate mașinile de către Registrul Auto Român.

Citiți și: Anunț extrem de important de la Apă Canal!

Este vorba despre Decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (PL-x 601/19.12.2014).

Astfel, cea mai importantă modificare privește autovehiculele noi care nu mai au nevoie de RAR dacă dețin certificarea la nivelul Uniunii Europene.

Foto: Arhivă ePitești.ro/Descriptiv

555×222 grota rece

Comentarii

74 de comentarii

  • . spune:

    Asta trebuia făcut de mult. În altă ordine de idei: oamenii trebuie obligați să își repare mașinile vechi care ii pun in pericol atât pe ei înșiși cât și pe ceilalți oameni absolut nevinovați. Asta se poate face obligând proprietarii mașinilor mai vechi de 20 de ani să își facă ITP-UL DOAR LA RAR. Pentru că orice mașină care are peste 20 de ani are din ce în ce mai multe probleme de frânare și direcție.

  • Anonim spune:

    Vorbești doar să te aflii în trebă domnule ! Am mașina din 2005 și am făcut mereu itp-ul pe bune și nu am avut probleme tehnice , deoarece înainte am fost la mecanic și apoi la itp !

  • Eueueu spune:

    Chiar ca vb din cărți eu am una din 1995 și funcționează mai bine decât un Logan nou toate schimburile făcute la timp în momentul în care face figuri ceva, mecanic fără ezitări investesc anual în ea peste 3000 de lei peste valoarea mașinii în sine ,se mai afla și oameni care trebuie sa fie chiloți din fund

  • Bujor adrian spune:

    Sa sti ca greșești eu am avut un Opel astra f caravan din 94 era ca și no toate funcționale lumini ,faine, poate mai buna ca una de doi ani am văzut multe fara sa mearga un bec sau lovite ,nu spune ce nu trebuie credema

  • AP_blu_eyes spune:

    Asa distrugeți întreprinderile mici și mijlocii. Mai multi someri.
    Miroase a subminare.
    Asta tot o minte luminata, unul din fosti tractoristii din parlament sa zică ca a inițiat și el ceva în mandatul sau ?

  • Cornel spune:

    La RAR costa 250 ron ITP, iar la celelalte stații faci ITP-ul cu doar 120,150 ron maxim.la cît sau scumpit acum în noul an prefer la o stație ITP!

  • Razvan spune:

    Si daca eu am masina de 20 de ani si fac itp-ul de la an la an, dar nu stau si nici n-am drum apropiat pe la vreo unitate rar… la care oricum te programeaza dupa saptamani… ce fac? Am o statie itp la o reprezentanta langa mine unde cel de acolo e mai competent decat multi ingineri de la RAR.

    Eu zic o innasprire a verificarilor statiilor itp sa nu mai dea itpzul pe spaga la multe cazane ar fi mai de folos. Pentru ca de asta noi, astia de avem masini vechi, dar puse la punct suntem pusi la zis. Ca vine gigel cu troaca lui care merge perpendicular pe sosea, si a luat itp-ul pe 2 lazi de bere

  • R spune:

    Singurul impediment la mașinile vechi este norma de poluare in rest totul poate fi întreținut la standard ridicat. Politica de înnoire are doua componente; 1 eliminarea vehiculelor real periculoase,2 sprijinirea producătorilor de automobile. De multe ori autovehicule noi au defecțiuni grave ( vezi rechemările in service) ,defecțiuni care sunt descoperite ,deobicei, ca urmare a unor accidente.

  • Todorescu spune:

    Adevărat,așa este.Cele vechi sunt mult mai bine făcute iar calitatea materialelor era mult mai bună.
    Am mașină din anul 1995 fără pic de rugină iar cele din 2005 ,2006etc sunt ruginite și găurite.
    Important este cine și cum conduce o mașină pt.a se deplasa în siguranță.
    In 22 de ani de conducere nu am provocat nici un accident.Asa că fiți mai atenți la trafic și nu vă grăbiți.
    Un an Nou fericit și fără accidente.

  • Anonim spune:

    N-are nicio legatura anul masinii cu felul in care a fost intretinuta! Sunt „n” exemple de masini noi, aflate intr-o stare de 2 ori, daca nu chiar mai mult, mai deplorabila decat cele vechi. Asta e mentalitate de neajuns care incearca sa arate ca e el smecher cu masina din 2022-2023! (Nu intru in subiectul celor electrice care au cazut in plasa celor naivi). Am masina din 2000, intretinuta ca la carte si bate la fund orice masina noua detinuta de asa zisii „avuti” care-si bat joc de ele si fac revizii o data la 3 ani (caz fericit), iar apoi le vand de „bune” ptr ca n-au bani sa le intretina si ii pun si pe altii in pericol. Generalizarea e un fenomen toxic si ar trebui sa se tina cont de starea si performanta totala a unui autovehicul, indiferent de anul fabricatiei. Pasiunea pentru masini exista si ar trebui apreciata! De ce? Pentru ca un pasionat nu baga piese de 2 lei intr-o masina… ci doar ce este mai de calitate! Asa ca mai calm cu acuzatiile celor cu masini vechi, ptr ca nu toate sunt „cazane” cum va place voua sa le spuneti. Daca e sa o luam pe partea cealalta, exista program „retro” ptr un motiv… la alea nu mai comentati ca sunt cazane, ci va delectati ochii. O masina din 1960 e bijuterie, dar una din 2000 – 2005, e tigaie… hai sa nu mai fim ipocriti. Aceleasi masini de care comentati acum, le veti admira ani mai tarziu ptr ca sunt ingrijite si n-ati mai vazut demult ceva ce arata asa bine. Calm your tits!

  • Petru spune:

    Hai sa facem ITP.in fiecare luna🤪nu la rar.ss se înființeze o comisie în parlament și câte una in fiecare judet pentru a toca frunze la câini și la rate!
    Te usucă service auto,oricum e mai nasoa ca la Dr. Te programezi frate și când crezi că este gât îți blochează rar.masina .Tâmpenie!

  • Eu spune:

    Să mori tu. De unde știi tu toate mașinile peste 20 de ani au probleme? Vorbiți să nu adormiți.

  • Ovidiy spune:

    O masina întreținută și cu totul la zi poate fi destul de veche și sa se prezinte în stare buna .

  • Suntcalm spune:

    Domnul care vroia itp pt masini mai vechi la rar ,cu salariul minim pe economie cati iani iti trebuie sa strangi bani pt o masina noua ?Rar oricum e aglomerat unde bagi tu 500000 de masini dintr-un judet intr-o reprezentanta rar cu 2 benzi de verificare ? Sunteti bun de prim ministru cu asa idei de buna calitate .

  • Ovidiu Acozmi spune:

    Corect ! sunt mașini de 25 de ani mult mai bune, mă refer la starea tehnica decât alte „vedete de 7-8 ani. Eu dețin un seat toledo din 2002 țiplă 😉

  • Patriotul spune:

    Câte accidente ai văzut maestre provocate din cauza mașinilor mai vechi? Când circulai cu Dacia din ’77 nu mai era o problemă.Acum sunteți toți specialisti!Băi specialiștilor lu ‘peste prăjit, indiferent de vechime,dacă o mașină corespunde tehnic,poate circula fără probleme.

  • Cristian spune:

    În altă ordine de idei ar trebui educați teribiliștii ,ei sunt sursa accidentelor in plus o mașină mai veche se poate prezenta foarte bine dpdv tehnic .în alte țări există mașini vechi și nimeni nu are probleme doar noi românii avem

  • Stefan spune:

    Veniți fiecare cu câte o idee tâmpită, de-aiaia ne îngreuna singuri situația. Eu am mașina de 20 de ani, toate piesele originale pe ea și am făcut ITP-ul pe bune și mașina este perfecta. Mai repede apar probleme la mașinile noi.

  • Popa Emil spune:

    Și eu am fost mecanic auto , acuma șanț pensionar, și mașinuță mea merge foarte bine , ii fac ITP , in fiecare an , am o lada 1500 , din 1978 și am km 55.000

  • Crisan gheorghe spune:

    Esti dus rau nene ,esti pe langa subiect ,la 10 milioane de masini 10 000 de RAR uri ,ptr ce faci ITP ul in fiecare an ,daca nu corespunde te duci mata frumos la mecanic ,si totul se schimba .

  • Gavrilă Doru spune:

    Si să nu uităm că trăim în ROMÂNIA nici la rar nu- i imposibil .( Doar este instituție de stat )

  • Alexandru Boros spune:

    Care e problema daca masina are 20 de ani,daca tu intretii masina cum scrie la carte?Daca facem o paralela masina e ca omu,daca nu a baut,nu afumat,nu a facut excese daca i s a parut ceva suspect a mers la medic a trait 90 de ani,altul mai prapadit 60 de ani

  • Marius spune:

    Esti un exemplu laudabil!
    Problemele sunt la automobilele scumpe, care dupa 20 de ani ajung la unii proprietari care nu-si permit reparatii esentiale ce pot costa mai mult decat pretul achizitiei.

  • Șchiop Nicolaie spune:

    Foarte bun răspunsul ,și eu am un Ford din anul 2000 sigur am schimbat totul la ea ce ține de siguranța circulației ,dar înainte de ITP trece la o verificare serioasă la mecanic pe urmă nu am nici un fel de emoții la ITP.

  • Sigur,vorbește doar cel taie pe el capul am vândut anul trecut mașina de 22 de ani care sincer îmi pare rău că am dat-o la anii care îi avea trecea și rar și ITP fără nicio problemă
    Dacă ai grijă de ea face față și la una nouă

  • Dinu spune:

    Asa e.
    Depinde cum intrării masina.

  • Radulescu Dan spune:

    Doar un habarnist poate spune ca peste 20 de ani o masina prezinta riscuri.Daca este întretinuta corespunzator nu sunt probleme.Si ce sa facem sa aglomeram si mai mult rarul si asa e de vise urate ca nu au capacitate.A vorbit un prostr

  • Vali spune:

    Indiferent de câți ani are mașina,noua sau second-hand,trebuie sa- i faci verificarea 1-2 ori pe an obligatoriu la sistemul de frânare și direcție.Atata timp cât tii la viața ta, schimbi cu piesa noua și de calitate tot ce trebuie la o mașină.Mai bine o mașină care costa mai puțin,dar la care se schimbă nou tot ceea ce e necesar,decât una premium la care sa pui piese second-hand sau noi aftermarket,dar de proasta calitate.Romanii vor Audio, BMW și Mercedes,le cumpără second-hand la preț de Logan nou,dar nu știu că piesele costa de 3-5 ori mai mult decât la o mașină low cost.Uite așa s- a umplut lumea de firme de dezmembrări care vând piese pt direcție sau frana fara nici o verificare a stării de funcționare.Nu tu factura sau garanție.Aici mergi la noroc,zici poate mă ține, Iar după 6 luni apar probleme,chiar mai devreme.Rolul Itp- ului este sa verifice dacă mașina este in stare perfectă de funcționare.Atata timp cât s- a schimbat tot ceea ce trebuia,poate avea mașină și 30 de ani,ea este sigură.Daca ai mașină de 5 ani și are 3-400000 km rulați,ai luat-o cu 10000 euro,dar nu ai schimbat la ea ce trebuie ( discuri, telescoape,plăcute, anvelope,bucsi,etc) chiar daca este un brand de top,mașină nu este sigură.

  • Mihai spune:

    Depinbde,din ce punct de vedere se pune problema
    Certificarea UE nu garantează și faptul că nu pot avea probleme la direcția sau sistemul de frânare
    Sunt constructori de renume care au rechemat in service chiar și 100 000 de masini

  • Euro-4 spune:

    Vw meu din 2005 are 70.000 km la bord si nu se compara cu un logan din 2015 cu 300.000 facuti pa taxi sau uber. Nu mai vorbiti prostii

  • barney spune:

    Atunci cum circulă numeroase „cazane” cu ITP valabil? Da, autovehiculele cu o vechime peste o anumită limita trebuie inspectate numai de RAR. Asta și pentru că se fac reparatii cu piese neconforme, de slabă calitate. Și, de ce nu, autovehiculele în aceste situații să piardă dreptul de a mai circula.

  • Pandarul spune:

    Toate”neamurile proaste” din guvern si politie le gasesti la rar,este stat in stat
    .Ce le bese mintea noapte,aplica ziua
    Truse medicale,stingatoare,omologate de ei si firmele de casa,unde plm mai a-ti vazut asa ceva in Europa?Pe astia nu-i trage de izmene nimeni ?Inmatriculezi sau radiezi o masina online in strainatate iar la noi trebuie sa stai zile in sir la cozi , cu dosare doldora de hârtii sub brat

  • Paun Costel spune:

    Buna ziua dețin un Ford focus,an 2006 ,2 litri benzina 150cp ok din toate punctele de vedere este întreținută o siguranță mult mai mare decât plasticurile din ziua de azi ITP ok noxe parametrii sunt multe modele noi care sunt plimbate cu platforma

  • Viziru Horia spune:

    esti un mare idiot !..si precis lucrator habarnist la RAR , mafia care legalizeaza masinile furate din toata Europa !…am o masina din 2005 , cu numai 18 000 km la bord !..am fost marinar , si astat numai in garaj acoperit !..doar cureaua de distributie , imbatranita moral , dar mult superioara ca cea aprobata de RAR !…mars !!!

  • Gheorghe Dinu. spune:

    Cit timp, la nivel mondiaal 2023 ,se vor mai fabrica motoare otto si diesell ,aavind la baza aaceleasi principii vechi de peste un secol, respectiv ; Raportul de comprimare constnt, aceste motoare vechi s-au noi ,NU pot indepplini conditiile ; economice,rentabile,ecologice – caalitativ si cantitativ. Actualele motoare ,otto si diesell, NU sunt, si nici NU pot fi controlate electronic – direct fundamental . ( Nu intru in amanunte.) Actualele motoare otto si diesell,laa nivel mondial 2023, NU pot indeplini conditia de ”ADAPTARE” la traafic, respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada, poluind mediul si consumind excesiv cobustibil .Pe pagina mea de facebook, prezint prototip la nivel functional pe Dacia – 1300, ”Motor cu raaport de comprimare variabil”, cu doua trepte volumetrice ,controlate electric s-au electronic . Prin implementarea acestui proiect pe orice motor otto si diesell ,se obtin rezultate fara concurenta la nivel mondial, din punct de vedere ;economic,rentabil,ecologic – calitativ si cantitativ . Prototip la nivel functional si amanunte, pe pagina mea de facebook .

  • AU MĂSEAUA spune:

    Cum puteți veni voi ăștia cu mașini din 1995-2005 sa vă umflați aici cu mașinile voaste bune, chiar mai bune decât alea noi😂😂😂. În Occident aia scapă de mașini în 5 ani și în românia sunt cele mai bune mașini. Statul să bage taxare foarte scumpă pentru aceste mașini care vor sa circule, care le au piese de muzeu jos pălăria.Masini vechi,mentalitate veche românia in urma cu 1000 ani fata de statele din vest🤭🤭🤭. Benzina scumpă, asigurare scumpă, MASINA VECHE( dar cea mai buna din lume😂😂😂. Nu o dau pe una noua🤭🤭🤭)
    Mai vine și o minte luminată să-i facă prosti pe aia care au investit in electrice ( că na așa prosti nu a văzut niciodată😂🤭 și că mare țeapă au luat🤕)
    Concluzie: „SUNT CEL MAI DESTEPT SI AM MASINA CEA MAI BUNA”

  • Tot eu spune:

    Ne toaca la nervi fiecare are dreptatea lui.masina trebuie sa fie in bune condiții de exploatare.nu ne permitem toți mașini noi in fiecare an 😁ăștia impun norme mai exigente decit fabricantu

  • Cititor spune:

    Masina electrica este un mare „fâs” ! Daca esti cu adevarat isteț alegi hibrid!

  • Ungureanu Vasile spune:

    Ce spun statisticile? În ierarhia accidentelor rutiere
    pe ce loc se află evenimentele datorate defecțiunilor tehnice la autovehicule?
    Recomand lucrarea „Kilometrul care urmează „.

  • gheorghe dina spune:

    au maseaua.mai bine ziceai au prostiea.oameni sant saraci si circula cu ce au.iar electrica e masina de oras.electrica ta in panta si cu zapezi masive nu face fata mai mult de o ora.masinile vechi sant de 1000 de ori mai bune pentru ca au foarte putina electronica etc

  • Doru spune:

    Când românii o să aibă lefuri ca în occident și o să evolueze educativ ( nu România educată a lui Werner )atunci își vor schimba mașina
    ………așa că ……..

  • George spune:

    O masina de acum 30 de ani
    Made în West germany ….. gen mercedes Benz care merge 1 milion de km…… cu garanția fabricii….. nu se compara cu un cazan full opțional care are full led și care la 200.000 km e kaput și motorul și caroseria…… Gară de casare…..numa bună ptr. Rabla……. bă baieti…. totul în ziua de azi …. e pe mântuială…. și vrăjeală…..

  • Marius spune:

    Sigur , că ăia de la RAR nu au foame in ei. Scrii tâmpenii amice

  • Asssaa spune:

    Hai ca esti prea prost.. Cate accidente ai vazut tu cu masini vechi si cate cu masini mai noi? Vorbesti sa nu adormi

  • Am stat de vorba cu un inginer de ls TUV di Germania si mia spus ca nu conteaza virsta autoturismului..dar daca corespunde datelor tehnice de fabricatie TUV..ul se da pe 2 ani.Dar TUV…e TUV..!

  • Am stat de vorba cu un inginer de ls TUV di Germania si mia spus ca nu conteaza virsta autoturismului..dar daca corespunde datelor tehnice de fabricatie TUV..ul se da pe 2 ani.Dar TUV…e TUV..!
    La noi banii conteaza……!

  • Petrica spune:

    De ce mașinile cu Gpl la noi in tara nu sunt considerate mai ecologice că în alte state ???

  • Sorin spune:

    Accidentul nu l face masina ci soferul iar despre intretinere poti sa bagi la fel de bine bani intr una nou ca una veche clima nu ne ajuta strazile la fel iar o dacie noua rugineste mai repede decat seatul meu din 2002 iar masinile noi polueaza la fel nu toti schimba uleiul la timp sau sunt cunascatori ai mecanicii cat despre rar 250 iar itp 120 daca stii ca ai probleme oricum scoti banuti pt spaga ganditi va in ce stare trebuie sa fie o astfel de masina daca scoti banuti probabil v or sa le tina pt programul rabla

  • Bogdan grosu spune:

    Cum afost înainte din doi in doi ani sa sa facă itepeul

  • Bogdan grosu spune:

    RAR sa se facă la înscriere de autovehicul

  • Radu Țurlea spune:

    Toate service care fac ITP sunt subunități RAR.Sunt autorizați de RAR.Doar că nu ne mai deplasăm toți în VOLUNTARI să stăm cu săptămânile la coadă că așa să nu fie coada fără oameni (nervi întinși la maximum și tot ce mai implică.)Nu mai interveniți cu ce vă trece prin cap.

  • Florin spune:

    RAR-ul trebuie desființat practic, ITP-ul făcut doar la stații, iar cei din RAR care scriu Cărțile de iddntitate auto să fie mutați la serviciul de înmatriculări. Ca în Germania.

  • Sorin spune:

    Da, părerile sunt împărțite, este bine să avem o conduită înțeleaptă în această privință, iar punctual, avem clar specialiști auto care cu ajutorul sistemelor tehnice specifice, în unități specializate de profil, să constate și să remedieze eventualele defecțiuni ale unui autovehicul,nu aici este problema. Trebuie umblat puțin la actele normative, la legislatie.
    Trebuiesc luate exemple de bune practici din
    alte state care nu urmăresc diminuarea parcului auto, respectiv autovehicule care au vechimii de până la 40,50 ani sunt chiar promovate să circule fără frica ca la un moment undeva în trafic să fie oprit în vederea reținerii certificatului de înmatriculare pe motivul vechimii mașinii. Dar trebuie să corespundă tehnic și optic. Sănătate tuturor!

  • Viorel spune:

    Nu mai lăsați lumea în pace cu atîta prostie căci iItp era la 2ani și acuma ne-ați tradus la un an credeți că facem banii la grămada dacă doriți vi le dam voua și datine cite 10000 euro să luăm mașini noi să fii mltumt

  • Marin Dumitru spune:

    Am citit aproape toate comentarile voastre .problema importanta nu e la masini ci la tacanitul de la volan.Aici in germania masina piate sa aina si 50 de ani daca corespunde normelorimpuse de statul german starea tehnica e pe 2 ani .Statul geeman nu isi permite sa umble la buzunarul cetateanului asa ca vrea nea daea sau iohanis.Aici e cu totul altfel.dar de foarte multe ori si nemtii nu isi ingrijesc masinile si cind vine timpul itpului le lasa din cauza costurilor reparatiei care uneori depaseste valoarea masinii

  • EMIL spune:

    Nu mașină e de vina ci prostul care o conduce.Mai terminați cu aberațiile că mașinile vechi sun un pericol .Un pericol sunt cei care nu cunosc reguli de circulație și le conduc.Daca toți care dețin permis ar intra in sala de examen mai puțin de 50%nu iau sala ,nu mai vorbesc de traseu.Unii habar nu au să facă o parcare,( laterala sa ai distanta de 20- 30 cm intre masini sau cu spatele )o oprire in rampa.Sa știe cum s-au luat permisele.

  • Dobrogeanu spune:

    Sunt 20 de comentarii și toți dar absolut toți aveți mași vechi dar foarte bine . Cine pune botul la r scrieți ? Nu mă sunt mașini Trabant , cele de te afumau dar acum sunt jafuri care scot fum mult mai mult . Ce fel de ITP au făcut ? Au cît pe dracu !!!! Merg șpăgile la iTP că la medici 😄

  • Florin Constantin spune:

    Ăștia care vb de mașinile vechi ori sunt oameni de bani gata ori sunt proști și nu știu nimic despre mașinile vechi. Eu am 2 mașini aceiași marca una 2005 una 2011 și pot să vă spun următorul lucru aia din 2005 este extraordinar de buna și cu jumătate de milion de km in bord aia de 2011 nici tabla nu mai e aceiași panaramă de mașină nu mai vb de 2020 mai proaste din orice punct de vedere.

  • Neagoe Stelian spune:

    Uite așa se găsesc proști să comenteze,,mașinile de douăzeci de ani trebuie să facă itp la rar „. Să ce? Să mai creeze un organism de șpagă?? Stațiile itp nu sunt agreate de rar??

  • Un Dac spune:

    Cât timp exista portița de a lua șpagă se poate face itp oriunde. Legislație aspra , cine este prins puscarie și amenzi enorme, fiecare proprietar de autoturism sa țină dovada facturilor ( obligatoriu verificare anuală in service autorizat și tot ce tine de direcție, frânare sa fie schimbat doar in service autorizat) cât despre accidente se fac și se vor face in continuare pentru ca nu sunt radare. Soluția este simpla ( exemplul Emiratele Arabe) unde sunt radare fixe din 200in 200 m in oraș și din 500 in 500 in afara orașului și nu depășește nimeni nici dacă are Ferrari pentru ca poate lua 50 de amenzi intr-o zi.

  • Teodorescu spune:

    Citesc aici și ma minunez..🙉🙉unii chiar au dreptate..mașinile vechi de 15,20,30 ani nu sunt ,,cazane”atât timp cât le întreții corespunzător dpdv tehnic și estetic..Pai domnilor ,,fițoși”care aruncați cu noroi în noi ăștia cu cazane vechi,știți voi ce calitate deține o mașină veche?am și eu un golf 4 diesel din 2004,cumnatul meu 3 Mercedes benz(toate pe benzina),care sunt din :86,90,92..habar nu aveți cum arata și funcționează! Bijuterii adevărate pe 4 roti..și credeți sau nu,ITP îl ia în fiecare an pe bune..asa ca sloganul vechi cu ,,cazanele”mai schimbați-l…😡😡👎👎💩

  • Razvan spune:

    In caz ca nu stiati, vehiculele istorice (varsta minim 30, stare neckerman) au ITP la 2 ani dar numai la RAR.

    Hai sa nu bagam in aceeasi oala samantarii cu seria 3/5 cu masinile vechi intretinute.

    Pe a mea (a.f. 1995) am pus asa : piese DE INTERIOR/ESTETICE din dezmembrari, cauciucuri Continental noi (set vara separat, set iarna separat), frane/bucsaraie/suspensie noi, minim Febi Bilstein /Monroe.

    Gandirea strict dupa varsta e o tampenie. Buba e la calitatea controlului. Daca se gaseste o masina neconforma la scurt timp dupa inspectie, statia cu pricina trebuie puricatasi masinile recent verificate, reverificate de inspectori.
    In tarile vestice, la ITP ti se da lista cu defecte, ce e acceptabil si ce nu, si termen sa revii (evident, mergi si din timp). La noi e „da/nu/spaga”…

  • Cele mai multe accidente nu se produc datorita mașinilor mai vechi 20 de ani ci. Din cauza șoferilor inconștienți la volan ,

  • Incognito spune:

    Terminati cu povesti masinile mai vechi de 20 ani nu sa strica. Ca Loganele voastre. Toate astea sa fac pentru companii sa faca ptofit. Am un citroen vechi de 20 ani si are dotari ce nu ofera Dacia acum. Numai zic de calitatea finisarilor. Pic de rugina nu are. Un logan in 2 ani e plin de rugina

  • Luciqn spune:

    In tara automobilului, SUA, circula inca autovehicule mai vechi de 50 de ani fara probleme, in multe state nu se cere test de fum, nu mai spun de alte asa zise teste ITP/RAR care oricum sunt valide pana iesi pe poarta. Defectiuni pot apare oricui si oricand, chestia e sa fie reparatiile facute responsabil si sa fie documentate in sistem national. Pentru toti trotinetistii care pupa in fund orice initiativa noua care linge UE, si care in narcisismul lor conduc doar WC mobile tip SUV de mana a doua aduse de samsari, le doresc reparatii cat mai dese la DPF, turbine si mai ales la electronica de bord. Sa ne lase in pace cu initiativele lor idioate sa ne putem conduce linistiti Daciile noastre, sa nu mai vina cu importuri intelectuale occidentale. Ce conteaza ce vechime are un autivehicul atata timp cat isi face treaba?? Sa mergi din punct A in punct B…. Uitati va cat de pline sunt cimitirele de masini cu vehicule dupa 2000…. De atunci a picat si calitatea in folosul societatii de consum… Nu reparati, luati alta! Trotinetistii astia spalati la creier s au nascut direct in BMW sau Mercedes SUV, umbla cu sicriiele Thule tot anul pe masina, nu duc nimic in cutiile alea, e doar semn de statut social…. Mi e sila sa va vad in trafic…Ocupati tot carosabilul cu WC urile voastre mobile

  • Lege tâmpită data de cretini spune:

    Care e idiotul maxim care promulgheaza asemenea legi?
    Ce are una cu alta? Și ce dacă am o mașină mai veche de 20 de ani în condițiile în care o întreți cum trebuie și îndeplinește normele de siguranță.
    Atâta timp cât nu asiguri transport accesibil și ca preț și ca program între localități, iar salariile reale (nu a parveniților din parlament și guvern) sunt la limita subzistentei, cum, moasa-sa pe gheață, le tai și posibilitatea de a se duce la lucru sau la spital?
    Președinte de căcat și parlamentari cu minte de gazare de mahala.
    La noi în județ este un singur RAR cu 2 benzi și maxim 8 angajati. Sa vad eu acum când și cum li se va asigura o verificare „pe bune” în condițiile în care sunt peste 700 de mii de mașini.
    Oare câți își vor pierde slujba ca nu au cu ce ajunge la lucru?
    Lege data de tâmpiți din fotoliu de creștini.

  • Tanase dragos spune:

    Numai idei bune au ăștia au de la parmalent.

  • Codeanu Ilie spune:

    Sunt masini vechi , care arata impecabil si functional la fel , si masini mai noi , chiar firme cu renume care arata la exterior impecabil , dar functional au probleme . Dar problemele nu sunt din constructie ci datorita posesorului , care atunci cand afla pretul reparatiei cauta sa rezolve problema in still propriu . Masini cu sistem de franare suspendat la o roata , directie cu cremaliera sudata , capete de bara cu probleme ….. Si sunt si masini noi noute cu probleme . Daca ii intrebi pe unii cu experienta o sa- ti spuna ; masini ca acelea fabricate pina in 1990 nu mai gasesti , si au dreptate . Problema e noxele. Asa ca decideti dvs .

  • mihai iulian spune:

    Treaba cu vechimea masinii si franele si directia „obligatoriu „in stare proasta e o tampenie patentata !Daca se schimba componentele uzate cu unele de calitate,montate corect ,franele si directia functioneaza ca la carte,indiferent cat de zgariata e vopseaua Masina mea are 17 ani ,are frane Brembo fata -spate ,cauciucuri noi,lichid de frana si servo schimbate ,franeaza ok ,abs ,esp merg ,ce mai vrei romane?O sa schimb si caseta de directie ,pierde un pic de lichid ,am programare deja facuta ,nu ma joc cu asta Asa ca s-o lasam mai moale cu „masini vechi in stare proasta „!

  • Lege făcută de parveniți și promulgata de un tradator spune:

    75% din populație locuiește în mediu rural, nu în orașe. Și aici nu vorbesc de asa-zisele zone metropolitane, ci într-adevăr de zonele rurale unde nu vezi un autobuz ca să te poți duce la lucru sau la școală, sau, și mai grav, la spital.
    Nu mai vorbim ca după „marea” creștere economica de după plandemie si cu războiul, foarte mulți s-au retras la sat ca să poată să reziste financiar.
    Acum singurul mijloc cu care se poate merge la prima stație de unde sa poți face naveta către un servici, este mașina personala, tractorul sau căruța.
    Tembeloizii de serviciu din parlament se pare ca au uitat de unde vin și pe cine trebuie sa servească (în nici un caz pe dealerii auto), iar tradatorul de președinte le face jocul celor care plătesc mai mult.
    Acum, eu nu spun ca dacă o mașină nu îndeplinește normele de siguranta să i se dea voie sa circule, dimpotrivă, dar nici sa li se impună oamenilor care de abia își duc zilele, sa renunțe la slujbe sau sa devina sclavi pe viață ca să poată circula. Niciunde în lume nu s-a dat o asemenea lege abuziva.
    De curiozitate, am sunat la RAR la noi în județ să fac o programare pentru mașinuța mea veche de 25 de ani (apropo e foarte bine intretinuta)
    Am primit programarea la sfârșitul lui martie.
    Având în vedere ca ITP-ul îmi expira în 20 ianuarie și între satul unde stau și prima halta sunt 15km, cum cred dobitocii ăștia ca voi putea merge la servici sau sa duc copiii la școală, sau, Doamne ferește, sa ajung la spital?
    Și mai rău este ca peste 12 sate de munte (care le știu eu) suntem în situația asta. Și pun pariu ca peste 80% din țara de la sat este în aceiași situație
    Numa ce au început sa se ridice zonele mai defavorizate, ca vine câte un idiot ce sta pe un scaun în București și caca câte o lege din fundul capului din pantaloni.
    Sa vad ce vor spune o grămadă de angajatori când vor pierde angajații, deci finanțe.
    Lege data de boi care gândesc cu curul.
    Și va veți mira ca lumea se va întoarce la cal, bou și măgari (și aici ma refer la nobilele animale de povara) și la căruța?

  • Pacanele cu mașini asa-zis ecologice spune:

    Problema la o mașină veche bine întreținută NU sunt nici noxele pentru că la o mașină veche este mai bine calibrat raportul greutate vs. putere motor, deci consuma mult mai puțin la 100km decât o mașină nouă (pe testate!!!!).
    Mai mult, dacă ai filtru de particule bun și revizuit periodic (cum am eu), este mai ecologică chiar decât o mașină electrica sau hibrid (tot pe testate).

  • Alin spune:

    Eu zic alceva oare face Rar fata la atatea masini si asa e coada si cu programare

  • Ninicq spune:

    D-le cu idei idioate,vorbești ca să te afli în treaba!Astea noi producătorii le garantează 10 ani,apoi la fier vechi!Alea vechi erau mașini cu tabla și tot ce trebuie solid!

  • Hunguru romăn spune:

    Bai, atata ura și inverșunare ca in voi nu exista la nici un popor in lumea asta.
    Că e vorba de mașini,
    Politică, sport, nuci uscate… băi sunteți culmea, nu știți decăt să vă jigniți, aveți o plăcere să vă călcați pe bonturi,
    toată energia asta , de ce nu v-o consumați ieșind uniți , cu toții , să protestați înpotriva autorităților corupte .
    E mult mai interesant sa muști din fratele tău , decăt să muști mâna stăpânului, nu?

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3