Eurial 930 x 122

honda

HONDA TRADING ROMÂNIA LANSEAZĂ 3 NOI MODELE

Cel mai rapid hot hatch cu tracțiune din lume se va dezvălui în premieră națională cu ocazia SAB&Accesorii 2015. Împreună cu noul Civic Type R, alte două premiere vor fi prezentate publicului larg: noul crossover HR-V și noul model de clasă mică Jazz.

Citiți și: Filarmonica Pitești, pe ritmuri de jazz simfonic american

Noul Type R

Deținătorul recent al titlului de cel mai rapid hot hatch cu tracțiune din lume, noul Type R va fi lansat în premieră pe piață din România pe scena SAB&Accesorii 2015. Cu această ocazie va debuta și primul propulsor turbo dezvoltat de Honda pentru piața europeană: 2.0 VTEC TURBO.

Citiți și: VEDETĂ PRO TV, MARE FAN HONDA

Noul propulsor beneficiază de injecție directă, tehnologie VTEC și o turbină de ultimă generație, pentru a oferi performanțe de referință în segmentul hot-hatch-urilor cu tracțiune: 310 CP/6.500 rpm și 400 Nm/2.500 rpm.

Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va păstra caracteristica tradițională a motoarelor Honda pe benzină cu zona roșie a turometrului marcată la 7.000 rpm. Grație tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantități importante de cuplu încă de la turații inferioare, în timp ce configurația turbinei va susține performanțele pe întreaga plajă de turație a motorului. În stilul caracteristic modelelor de performanță din gama Type R, noul Civic va fi disponibil exclusiv cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

La capitolul performanțe dinamice, noul Type R redefinește termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100 km/h realizat în doar 5, 7 secunde și o viteză de top de 270 de km/h. Ambele valori stabilesc cifre de referință în clasa hot-hatch-urilor cu tracțiune.

Viteza de top de 270 de km/h a fost posibilă datorită unui profil aerodinamic extrem de avansat, obținut în urma designului asistat de computer și a testelor în tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltată și unitatea de propulsie pentru monopostul de F1 McLaren-Honda).

Pentru a folosi la maxim resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de frânare a fost dezvoltat special pentru acest model de către prestigiosul producător Brembo și dispune de discuri perforate și ventilate cu diametru de 350 de mm în față, cu etrieri cu 4 pistoane.

Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special de Bridgestone pentru acest model, montate pe jante cu design special pe 19“.

O altă premieră tehnologică aplicată noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive, care permite controlul independent pe fiecare roată, cu scopul de a limita efectele nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de accelerație/frânare sau schimbare de direcție. Gestionarea atentă a mișcărilor verticale ale roților generează o ținută de drum extrem de stabilă, importantă în plan dinamic, dar și atunci când vorbim despre confort în exploatarea de zi cu zi.

Noul Type R are un pret de pornire de 31.950 de euro fără TVA pentru versiunea de echipare de top GT Pack.

Noul HR-V

Lansat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din primăvara acestui an, noul crossover HR-V promovează robustețea unui SUV, îmbinată cu manevrabilitatea și versatilitatea tipică unei citadine Honda. Noul model afișează o identitate vizuală în linie cu noua gamă Honda, precum și unele elemente de design noi, printre care cea mai notabilă este linia de coupe a plafonului.

Grație unei platforme avansate, care permite poziționarea rezervorului în partea din față a mașinii, HR-V beneficiază de aportul sistemului Magic Seats, care permite rabatarea pe verticală a banchetei. Latura practică este completată de un portbagaj extrem de generos, care măsoară 453 l în configurație standard și poate fi extins până la valoarea maximă de 1.456 l.

Echiparea standard oferă un pachet tehnologic avansat, care include atât noua interfață multimedia Honda Connect, cât și pachetul de sisteme de siguranță ADAS. Sistemul de infotainment Honda Connect se bazează pe un sistem de operare Android de ultimă generație și poate fi comandat cu sau fără sistem de navigație Garmin integrat.

Suita de sisteme de siguranță ADAS include sistemul activ pentru frânarea de urgență (CTBA), sistemul de avertizare vizual și auditiv a pericolului de coliziune (FCW), sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație (TSR), sistem de avertizare vizuală și sonoră de părăsire a benzii de rulare (LDW) și limitatorul inteligent de viteză, care corelează limita de viteză setată cu informațiile primite de la sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație. Acest ultim sistem de asistență este lansat în premieră europeană de Honda pe noul HR-V.

Noul model este disponibil cu două motorizări EU6: 1.5 i-VTEC/130 CP și 1.6 i-DTEC/120 CP. Motorul pe benzină poate fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau automată tip CVT, în timp ce versiunea diesel poate fi comandată cu transmisia manuală cu 6 trepte. Noul HR-V echipat cu motorul diesel 1.6 i-DTEC/120 CP consumă 4 l/100 km și emite 104 g CO2/km, printre cele mai bune valori din segmentul SUV-urilor.

Prețul de pornire pentru noul HR-V în versiunea cu motorizare pe benzină este de 17.490 de euro fără TVA, în timp ce versiunea diesel costă de la 19.490 de euro fără TVA. Echiparea standard include, printre altele, sistem multimedia Honda Connect, pachet de siguranță ADAS, climatizare automată cu 2 zone, jante aliaj 16“, senzori de lumină/ploaie, scaune față încălzite, frână de parcare electronică, etc.

Noul Jazz

A treia generație a modelului de clasă mică Honda redefinește conceptul de spațiu și versatilitate în segmentul citadinelor. Cu un lungime totală cu 95 de mm mai mare față de vechea generație și 30 mm în plus la ampatament, noul Jazz își surclasează predecesorul în materie de spațiu interior și setează noua referință a clasei mici.

Drept rezultat, noul Jazz oferă 115 mm spațiu în plus pentru genunchii pasagerilor de pe banchetă și un portbagaj care măsoară între 354 l (+17 l față de generația precedentă) și 1.314 l. Pe lângă faptul că oferă cel mai mare portbagaj din clasa mică, noul Jazz beneficiază de un prag de încărcare jos și o deschidere extrem de generoasă a hayonului pentru a facilita încărcarea obiectelor voluminoase.

Avantajul noii platforme tehnice se observă și la nivelul greutății și rigidității torsionale, noul Jazz fiind cu 12% mai ușor comparativ cu vechiul model. Noile setări ale suspensiei pun bazele unui comportament dinamic îmbunătățit, cu accent pe manevrabilitate și stabilitate. Direcția electrică a fost recalibrată pentru a oferi un răspuns cu 22% mai rapid față de vechiul sistem, cu rezultate directe asupra agilității.

Tot cu scopul de a îmbunătății comportamentul rutier, noul Jazz dispune standard de sistemul Agile Handling Assist, care aplică forță de frânare pe roata de pe interiorul virajului cu scopul de a oferi mai multă încredere șoferului în virajele abordate dinamic. De asemenea, noul Jazz dispune de un sistem de frânare cu discuri atât pe puntea față, cât și pe puntea spate.

Modelul de clasa mică este propulsat de o nouă unitate 1.3 l i-VTEC din familia Earth Dreams, care produce 102 CP și un cuplu motor de 123 Nm. Noul motor satisface normele de poluare EU6 și oferă un consum mixt de 4, 6 l/100 km și emisii de CO2 de 103 g/km. Standard este oferită o transmisie manuală cu 6 trepte, cu primele 5 trepte etajate special pentru a favoriza răspunsul dinamic și o treaptă finală optimizată cu scopul de a scădea consumul la viteze mari.

Opțional se poate comanda o transmisie automată tip CVT, dezvoltată special pentru piața europeană, care oferă un răspuns similar cu cel al unei transmisii automate convenționale. Noul modul de control al transmisiei CVT simulează prezența a 7 trepte și integrează diferiți algoritmi, care pot reacționa la situații din trafic ce necesită fie menținerea unei turații superioare pentru efectuarea unei depășiri, fie necesitatea unei frâne de motor.

Noul Jazz are un preț de pornire de 12.490 de euro fără TVA și oferă o echipare standard care include, printre altele sistem de frânare de urgență CTBA, airbaguri frontale, laterale și cortină, climatizare manuală, scaune față încălzite, senzori de ploaia/lumină, oglinzi reglabile electric, conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil, etc.

555×222  MAIA
HerasMed (570 x 90 px)