Piața RCA din România ar putea cunoaște o schimbare majoră în următorii ani.
După o perioadă marcată de falimente răsunătoare și creșteri semnificative de prețuri, șoferii primesc în sfârșit vești bune.
Mai mulți jucători puternici sunt în negocieri pentru a intra pe piața asigurărilor auto obligatorii din România, printre care și gigantul polonez PZU, lider în Europa Centrală și de Est, cu peste 16 milioane de clienți.
Potrivit informațiilor din industrie, dacă toate planurile aflate acum în diverse stadii se concretizează, România ar putea avea până la 15 companii active pe RCA până la finalul anului 2026 – dublu față de perioada imediat următoare falimentului Euroins din 2023.
Această diversificare este de natură să crească concurența și, implicit, să stabilizeze sau chiar să scadă prețurile polițelor RCA, o problemă care a afectat în mod constant șoferii români.
Vești bune pentru șoferi: Un gigant al asigurărilor vrea să intre pe piața RCA
Printre companiile care au făcut deja pași concreți pentru intrarea pe piață se numără:
Anytime, fintech parte din grupul Interamerican (Grecia), controlat de olandezul Achmea;
Signal Iduna, deja activă în România pe zona de asigurări de sănătate;
Ominimo, companie maghiară cu 7% cotă pe piața RCA din Ungaria;
CEC Asigurări, divizia de profil a băncii de stat, aflată în proces de autorizare.
Cel mai puternic nume de pe listă este PZU, compania poloneză care subscrie anual prime de peste 7,5 miliarde de euro – de două ori și jumătate mai mult decât întreaga piață românească.
PZU a fost interesată de România încă din 2014, când a negociat preluarea Astra Asigurări, dar discuțiile nu s-au concretizat.
Acum, surse din piață spun că societatea prospectează serios intrarea directă în România, vizând inclusiv segmentul RCA, dominant pe piața locală.