- Publicat de: ePitești
- 12-07-2024, ora 9:47
- Știri, Știri
Decizie majoră pentru cei care au credite!
Decizie majoră pentru cei care au credite!
Citiți și: Vești colosale pentru cei care au credite!Curtea Constituțională a României (CCR) a respins sesizarea Uniunii Salvați România (USR) asupra legii privind protecția consumatorilor.
Care prevede plafonarea dobânzilor anuale efective la instituțiile financiare nebancare și limitarea creanțelor solicitate de recuperatori. Informația a fost confirmată de surse din cadrul CCR pentru AGERPRES.
Citiți și: Veste proastă pentru cei cu rate bancare! Se întâmplă de luna aceastaPe 26 martie, Camera Deputaților a adoptat acest proiect de lege.
Care urmărește protecția consumatorilor în raporturile juridice cu instituțiile financiare nebancare și entitățile de recuperare creanțe.
Stabilind reguli stricte împotriva dobânzilor excesive.
Legea se aplică relațiilor dintre consumatori, instituțiile financiare nebancare care acordă credite conform Legii nr. 93/2009 și entitățile de recuperare creanțe.
Menținând echilibrul contractual și integritatea pieței financiar-bancare interne.
Principalele prevederi ale legii includ:
Dobânda anuală efectivă (DAE) la creditele ipotecare pentru investiții imobiliare nu poate depăși cu mai mult de 8 puncte procentuale dobânda la facilitatea de creditare a BNR.
Pentru creditele de consum, DAE nu poate depăși cu mai mult de 27 puncte procentuale dobânda BNR.
Decizie majoră pentru cei care au credite!
Pentru creditele de consum de până la 5.000 lei, costul total al creditării nu poate depăși 1% pe zi.
Iar valoarea totală plătibilă nu poate depăși dublul valorii creditului.
Pentru creditele între 5.001 și 10.000 lei, costul total al creditării este limitat la 0,8% pe zi.
Iar pentru creditele între 10.001 și 25.000 lei, la 0,6% pe zi.
În cazul în care dobânzile sau costurile totale depășesc plafoanele stabilite, acestea vor fi reduse la cererea consumatorului.
Fie pe cale amiabilă, fie pe cale judecătorească, sau prin intermediul unei entități de soluționare alternativă a litigiilor.
Consumatorii pot solicita revizuirea contractelor în cazul depășirii plafoanelor.
Iar creditorii sunt obligați să răspundă în termen de 30 de zile.
În caz de refuz sau întârziere, consumatorii pot apela la instanță pentru adaptarea contractului.
De la depunerea cererii de adaptare judiciară, efectele contractului asupra consumatorului sunt suspendate dacă depășirea plafoanelor este confirmată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
Legea sancționează practici comerciale incorecte, cum ar fi stipularea de dobânzi excesive, utilizarea dobânzilor penalizatoare peste suma împrumutată, și ascunderea dobânzilor sub alte denumiri.
Această lege se aplică și contractelor în derulare, inclusiv celor active la data intrării în vigoare, cu întârzieri la plată de cel mult 60 de zile.