930×122 CAPRA 5

energie

Decizie majoră privind facturarea energiei electrice!

Decizie majoră privind facturarea energiei electrice!

Citiți și: Surpriză pe factura de curent: Ce nou cost apare?

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit, printr-un ordin oficializat luni, cadrul legal pentru reglementarea desfăşurării activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali.

Ordinul prevede, printre altele, ca, în cazul clienților casnici, perioada de facturare să fie lunară, iar clienții vulnerabili (și nu numai) să beneficieze de eșalonarea plății facturilor.

Citiți și: Anunț de ultim moment pentru toți românii: Se întâmplă cu prețurile la alimente și energie

Apoi, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.

În plus, este posibilă, în cazul clienților vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi, conform Avocatnet.ro.

Totodată, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă, indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.

Mai multe detalii, AICI – UPDATE: E oficial: Perioada de facturare a energiei electrice trebuie să fie lunară, în cazul clienților casnici, iar plata unor facturi să poată fi eșalonată

Foto: Arhivă ePitești/Descriptiv

HerasMed (555 x 222 px)
570×90 senatori-01 psd