- Publicat de: ePitești
- 10-03-2016, ora 14:10
- Economic
AR FI JALE ÎN ARGEŞ FĂRĂ DACIA!
Ziarul Financiar a organizat astăzi în Piteşti, la Hotelul Ramada, o conferinţă cu tema „Capitalul românesc privat – o şansă pentru dezvoltarea economică a României”. La eveniment au participat reprezentanţi ai mediului de afaceri din județele Argeş, Vâlcea şi Dâmboviţa, ai mediului bancar și ai Guvernului, precum şi prefectul de Argeș, Cristian Soare.
Citiți și: Pitești. S-a întâmplat în această seară la o școală din NordConstantin Stroe, preşedintele ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), a punctat din nou faptul că este nevoie de autostrada Piteşti – Sibiu. Drept răspuns, Ionuț Moșteanu, consilier al ministrului Transporturilor, a reiterat că în aprilie Parlamentul va aproba Master Planul de Transport al României și că autostrada Pitești – Sibiu va fi gata în 2021.
A fost făcută şi o prezentare a mediului economic din Argeş, prezentare din care rezultă încă o dată că judeţul ar fi mort fără uzina Automobile Dacia din Mioveni:
Citiți și: Surpriză privind Tunelul „Daniela” al Autostrăzii Pitești – Sibiu!– 37% dintre firmele din Argeș sunt cu capital privat românesc (faţă de 69% în judeţul vecin Vâlcea!);
– 62% sunt firme cu capital privat străin;
– 1% sunt firme cu capital de stat;
– Argeşul generează aproape 4,3% din PIB-ul României;
– din 2008 până în 2014 numărul angajaţilor de la firmele cu capital privat românesc din judeţ a scăzut de la 94.000 la 79.000;
– numărul total de angajaţi în Argeş este acum de 130.000 (dintre care 14.000 la Dacia), iar numărul şomerilor se ridică la circa 13.000;
– Dacia – companie controlată de grupul francez Renault – are o productivitate a muncii de 1,3 milioane de lei pe angajat;
– Dacia a înregistrat în perioada 2008 – 2014 o creştere a cifrei de afaceri de la 8 la 19 miliarde de lei;
– toate celelalte firme străine la un loc din judeţ au avut în acelaşi interval o creştere de la 6 la 9 miliarde de lei;
– industria auto generează o cifră de afaceri anuală de 6,2 miliarde de lei, dintre care 4,2 miliarde de lei provin de la Dacia.