- Publicat de: ePitești
- 27-06-2023, ora 15:48
- Economic
Noi reguli în magazine și farmacii!
Noi reguli în magazine și farmacii!
Citiți și: Capcana din magazine care golește buzunarele românilor. Pierderi uriașe!Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, magazinele (inclusiv farmaciile) vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât acela folosit pentru prețul întreg.
Citiți și: Scandalos pe piața carburanților! Șoferi revoltați la pompăOrdinul ANPC nr. 182/2023 a fost publicat în Monitorul Oficial și în vigoare în 30 de zile de la publicare (26 iulie 2023).
Concret, nu vor mai fi îngăduite etichete sau panouri unde prețul redus pe bază de program de fidelizare este cel mai vizibil, iar prețul normal, fără reduceri, este scris mai mic.
Aceleași reguli vor trebui folosite de comercianți și în cazul vânzărilor online însă.
Noi reguli în magazine și farmacii!
De asemenea, comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.
ANPC vine cu noile reguli privind afișarea prețurilor produselor în contextul în care, „urmare acțiunilor de control, au fost constate anumite practici ale operatorilor economici în general, inclusiv la cei din domeniul farmaciilor, care, prin folosirea unor informații neclare în special în cazul comercializării prin intermediul cardurilor de fidelitate, determină consumatorii să achiziționeze anumite produse pe care în condiţii normale poate nu le-ar achiziţiona”.