930×122 CAPRA 5

masini

Șoferii pot răsufla ușurați! Scapă de costuri și birocrație mai mari la repararea mașinilor!

Șoferii pot răsufla ușurați! Scapă de costuri și birocrație mai mari la repararea mașinilor!

Citiți și: Care e cea mai căutată mașină în România! Surprize mari în topul preferințelor

Camera Deputaților a respins definitiv un proiect de lege care ar fi stabilit ca proprietarii vehiculelor avariate în urma unui accident de circulație să poată să-și repare mașina doar în baza unui nou document care ar fi dus la majorarea tarifelor RCA, conform Avocatnet.ro.

Este vorba despre Proiectul de lege pentru constituirea, organizarea şi funcţionarea Corpului experţilor şi evaluatorilor tehnici auto din România (CEETAR).

Citiți și: Dacia, ce performanță!

Potrivit documentului, noua structură, o asociație privată de utilitate publică ce s-ar fi aflat sub controlul Guvernului, trebuia să efectueze expertize tehnice și de evaluare a pagubelor la vehicule și trebuia să facă recomandări profesionale cu privire la reparații, pentru înlocuire de ansamble, piese, precum și de repunere în circulație a autovehiculelor în cauză, fără risc tehnic.

Mai precis, experții și evaluatorii tehnici auto ai CEETAR ar fi trebuit să realizeze expertize tehnice auto la toate vehiculele ce au suportat pagube materiale, în vederea stabilirii soluțiilor tehnice pentru repararea lor și acordarea despăgubirii legale celui în drept, conform contractului de asigurare de răspundere civilă auto, obligatorie (RCA) sau facultativă (CASCO).

IMPORTANT!

Doar evaluatorii CEETAR ar fi trebuit să fie abilitați să efectueze aceste expertize. Niciuna dintre structurile cu atribuții în domeniu (societăți de asigurare, service-uri auto, RAR, Poliția Română) nu ar fi putut impune asiguratului alegerea unui alt expert care nu se afla înscris în lista ce trebuia publicată anual de CEETAR.

Potrivit inițiativei legislative, experții CEETAR ar fi efectuat evaluările și ar fi întocmit raportul de expertiză tehnică, singurul act în baza căruia deținătorii vehiculelor avariate ar fi putut efectua ulterior reparații. Proprietarii vehiculelor avariate și-ar fi putut repara mașina doar dacă ar fi deținut acest raport de expertiză întocmit de expertul CEETAR.

În ceea ce privește stabilirea costurilor privind repararea autovehiculului avariat, evaluatorul tehnic auto ar fi trebuit să folosească prețurile pieselor de schimb originale, comunicate de producătorii sau importatorii mărcii respective.

Aplicarea prevederilor proiectului de lege ar fi dus la majorarea tarifelor RCA și la complicarea procesului de rezolvare a daunelor.

Foto descriptiv

HerasMed (555 x 222 px)
570×90 MAIA