- Publicat de: Mihaela Grigorescu
- 2-05-2023, ora 20:28
- Știri
Inspecția Muncii anunță o acțiune uriașă! Se monitorizează tot
Inspecția Muncii anunță o acțiune uriașă! Se monitorizează tot
Citiți și: Angajatorii, obligați să facă acest lucru pentru toți salariații!Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Argeș anunță că, în perioada mai – decembrie 2023, se derulează acţiunea de monitorizare privind riscurile existente la locurile de muncă din întreprinderile mijlocii (50 – 249 lucrători).
Obiectivul acțiunii:
Acţiunea are ca obiectiv monitorizarea respectării prevederilor legale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale în întreprinderile mijlocii.
Citiți și: Adeverința de vechime. Ce nu îți spune nimeni despre obținerea ei!Totodată, prin această acțiune se urmărește conştientizarea angajatorilor cu privire la necesitatea respectării cerinţelor legale din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Motivarea acțiunii:
„Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, modificată şi completată, stabileşte principii generale referitoare la prevenirea riscurilor profesionale, protecţia sănătăţii şi securitatea lucrătorilor, eliminarea factorilor de risc şi accidentare, informarea, consultarea, participarea echilibrată potrivit legii, instruirea lucrătorilor şi a reprezentanţilor lor, precum şi direcţiile generale pentru implementarea acestor principii.
Potrivit articolului 7 alin.(1) lit. b) al Legii nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, actualizată, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru prevenirea riscurilor profesionale. De asemenea, angajatorul are obligaţia să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă (art. 7 alin.(4) lit.a).
Ulterior evaluării riscurilor şi dacă este necesar, măsurile de prevenire, precum şi metodele de lucru şi de producţie aplicate de către angajator trebuie să asigure îmbunătăţirea nivelului securităţii şi al protecţiei sănătăţii lucrătorilor şi să fie integrate în ansamblul activităţilor întreprinderii şi/sau unităţii respective şi la toate nivelurile ierarhice (art. 7 alin.(4) lit.b).
Astfel, luând în considerare faptul că o mai bună implementare a legislaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă determină îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi reducerea numărului de accidente de muncă şi boli profesionale, Inspecţia Muncii are ca prioritate ridicarea nivelului de respectare a cerinţelor legale în toate întreprinderile, cu focalizare pe întreprinderile mijlocii în cadrul acestei acţiuni de monitorizare și control”, se arată într-un comunicat de presă.