- Publicat de: Mădălina Nedelcu
- 6-01-2025, ora 14:00
- Știri, Știri
Limita minimă a vitezei de deplasare în 2025: Sancțiuni nebănuite
Limita minimă a vitezei de deplasare în 2025: Sancțiuni nebănuite
Citiți și: Accident teribil! Polițistă de 23 de ani, ucisă de viteza unui tânăr șoferPe drumurile din România, șoferii sunt familiarizați cu limitele maxime de viteză impuse pentru siguranța traficului rutier.
Totuși, mai puțin cunoscut este faptul că legislația permite și impunerea unor limite minime de viteză pe anumite tronsoane de drum.
Citiți și: Argeș. S-a dat ”șmecher” la volan și a depășit limita de viteză cu peste 100 km/hIată ce prevede legea și ce sancțiuni riscă șoferii care conduc prea încet.
Există o viteză minimă obligatorie pe drumurile din România?
Conform legislației rutiere, administratorul drumului are dreptul să stabilească o viteză minimă obligatorie pe anumite tronsoane.
În prezent, totuși, în România nu există astfel de drumuri.
De exemplu, pe autostrăzi și drumuri expres, legea interzice accesul vehiculelor care, prin construcție sau din alte cauze, nu pot depăși viteza de 50 km/h.
Această restricție vizează vehicule lente, precum tractoarele, mopedele, scuterele sau autoturismele pentru școala de șoferi.
Totuși, această prevedere nu stabilește o viteză minimă obligatorie pentru vehiculele care circulă pe aceste drumuri.
Așadar, pe drumurile din România, șoferii pot circula cu orice viteză sub limita maximă admisă, inclusiv cu 20 km/h, atâta timp cât consideră că aceasta este sigură pentru condițiile de drum.
Când poate fi sancționat un șofer pentru condusul prea lent?
Chiar dacă nu există limite minime de viteză impuse în mod obișnuit, Codul Rutier prevede sancțiuni pentru conducerea unui vehicul prea încet în mod nejustificat.
Potrivit Art. 99 (1) din legea circulației, este considerată contravenție și se sancționează cu o amendă din clasa I de sancțiuni (2-3 puncte amendă) conducerea unui autovehicul cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul respectiv, conform promotor.ro.
Totuși, această sancțiune se aplică doar dacă o astfel de limită minimă există, ceea ce nu este cazul pe drumurile din România.
Limita minimă a vitezei de deplasare în 2025: Sancțiuni nebănuite
În lipsa unei viteze minime obligatorii, șoferii pot conduce cu viteza pe care o consideră sigură, adaptându-se condițiilor de drum și traficului.
De ce este importantă viteza adecvată de deplasare?
Deși condusul prea încet nu este în mod direct sancționat, circulația lentă nejustificată poate crea pericole pe drumurile aglomerate.
Acest lucru se poate întâmpla mai ales pe autostrăzi sau drumuri expres, unde diferențele mari de viteză între vehicule cresc riscul de accidente.
Pentru a evita astfel de situații, este recomandat ca șoferii să circule la o viteză care să asigure un flux constant al traficului, fără a încetini nejustificat ceilalți participanți la trafic.
Ce trebuie să rețină șoferii despre condusul prea lent?
– Nu există drumuri cu limită minimă obligatorie în România.
Chiar și pe autostrăzi sau drumuri expres, limita minimă de acces pentru vehicule este de 50 km/h.
Dar aceasta nu reprezintă o viteză minimă de deplasare pentru șoferii autorizați.
– Sancțiunile se aplică doar în cazul existenței unei limite minime pe un anumit tronson.
În lipsa unei astfel de limite, șoferii pot circula la orice viteză sub limita maximă admisă.
– Siguranța primează.
Șoferii trebuie să adapteze viteza la condițiile de drum, trafic și vreme, pentru a evita accidentele și pentru a asigura un trafic fluent.
Condusul prea lent poate fi o problemă pe drumurile aglomerate.
Totuși, în România, nu există reguli stricte care să impună o viteză minimă de deplasare.
Deși legislația prevede sancțiuni pentru situații speciale, șoferii au libertatea de a-și adapta viteza în funcție de condițiile specifice.
Condiția este să respecte limitele maxime impuse de lege.
Foto: Descriptiv