Donaris 930 x 122

investitii

Noi investiții în traficul piteștean!

Astăzi, 6 ianuarie 2022, primarul municipiului Pitești, Cristian Gentea a semnat două contracte: „Implementarea unui sistem de management integrat al traficului, sistem de monitorizare video, inclusiv pentru transportul public de călători” și „Managementul parcărilor și implementarea de panouri informative la intrarea în municipiul Pitești”.

Citiți și: Pitești: Noi investiții de sute de mii de euro!

Obiectivul de investiții beneficiază de finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării durabile, Obiectiv specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă și sume alocate de la bugetul local.

Citiți și: Pitești. Peste 500.000 € investiți la Colegiul „Odobescu”

PROIECTUL ÎNGLOBEAZĂ 3 COMPONENTE DE INVESTIȚII, ANUME:

– Implementarea unui sistem de management integrat al traficului, sistem de monitorizare video, inclusiv pentru transportul public de călători;

– Managementul parcărilor și implementarea de panouri informative la intrarea în municipiul Pitești (5 panouri);

– Crearea unei baze de date GIS cu informații de trafic și călătorie și prezentarea stadiului rețelei prin mijloace media publice (Radio, TV, Internet, Aplicații).

Conform Primăriei Pitești, pentru realizarea unui sistem de management al traficului vor fi efectuate lucrări de modernizare a unui număr de 38 de intersecții din municipiul Pitești, astfel:

  1. Str. Dumbravei – Str. Trivale – Str. Maternității
  2.  Bd. Republicii – Str. Maternității
  3. Bd. Republicii – Str. Constantin Zărnescu
  4. Str. Maternității – Str. Victoriei
  5. Calea București – Bd. I.C. Brătianu
  6.  TP : Bd. I. C. Brătianu – Str. Justiției
  7. Str. Unirii – Str. Maior Gh. Sonțu
  8. Str. Maior Gh. Sonțu – Str. Târgu din Vale
  9. Bd. Republicii – Str. C.A. Rosetti
  10. Calea Craiovei – Bd. Frații Golești
  11. Bd. Eroilor – Str. Armand Călinescu
  12. Bd. Eroilor – Bd. Republicii – Piața Muntenia
  13. Bd. 1 Decembrie 1918 – Strada Paltinului
  14. Strada C. Zarnescu (Smeurei )– Strada Armand Călinescu
  15. Bd. N. Bălcescu – Str. Negru Vodă – Calea Bascovului
  16. Bd. N. Bălcescu – Str. Constantin Dobrogeanu Gherea
  17. Str. Exercițiu – Str. Smeurei
  18. Bd. Eroilor – Str. Exercițiu
  19.  TP Bd. Republicii – Pasajul Doina și Ion Aldea – Teodorovici (BRD)
  20. Str. Exercițiu – Str.Teilor
  21. Str. Smeurei – Str. Teilor
  22. Str. Depozitelor – Str. Take Ionescu (Publitrans )
  23. TP Calea București – Str. Florilor
  24. TP Calea București – Bloc 34
  25. TP Bd. N. Bălcescu – Banca Transilvania
  26. Bd. N. Bălcescu – Str. Mircea Eliade
  27. Bd. N. Bălcescu – Aleea Spitalului
  28. TP Str. Maior Gh. Sonțu – Hotel Cora
  29. TP Str. Armand Călinescu – Colegiul I. C. Brătianu
  30. TP Calea Craiovei – Str. Ghe. Doja
  31. TP Str. Armand Călinescu – Club 32
  32. TP Bd. Republicii – Galeria de artă
  33.  TP Bd. Republicii – Str. Panselelor
  34. TP Str. Egalității – Colegiu „Zinca Golescu”
  35.  Bd. Republicii – Calea Craiovei
  36. TP Str. Egalității – Str. Vasile Lupu
  37. TP Str. Negru-Vodă – Str. Carpați
  38. TP Calea București – Acces Piața Ceair

SISTEMUL CUPRINDE URMĂTOARELE SUBSISTEME:

SUBSISTEM DE CONTROL AL TRAFICULUI, alcătuit din:

– Automate de dirijare a traficului de ultima generație capabile să asigure adaptarea timpilor de semaforizare, la fiecare ciclu, pe fiecare direcție de deplasare, în funcție de valorile de trafic;

– Semafoare cu LED, butoane pietoni, dispozitive acustice pentru persoanele nevăzătoare;

– Senzori wireless care asigură contorizarea în timp real a numărului de vehicule;

– Aplicație UTC (Urban Traffic Control), software care permite monitorizarea fluxului de trafic, în vederea optimizării continue a traficului prin adaptarea ciclului de semaforizare în timp real la valorile de trafic din teren, astfel încât să se minimizeze întârzierile și numărul de opriri ale vehiculelor de transport public, precum și ale vehiculelor private.

SUBSISTEM DE MONITORIZARE VIDEO A TRAFICULUI:

În cadrul acestui subsistem s-a prevăzut echiparea intersecțiilor cu 1-2 camere video PTZ conectate la Centrul de Control.

SUBSISTEM DE COMUNICAȚII PRIN RADIO ȘI FIBRĂ OPTICĂ:

Pentru conectarea principalelor noduri de rețea în care se instalează echipamente, se propune realizarea unei infrastructuri de fibră optică îngropată, 24 fibre, în tubulatură proprie. Pentru punctele foarte îndepărtate, la care o investiție în infrastructură îngropată nu se justifică, se vor instala echipamente comunicații radio. Astfel, utilizând infrastructura de comunicații, toate subsistemele vor comunica cu Centrul de Comandă și Control.

SUBSISTEM CENTRU DE COMANDĂ ȘI CONTROL:

Se va realiza un Centru de Comandă și Control în parcarea Poliției Locale din Bd. Eroilor nr. 30.
Centrul de comandă și control va integra monitorizarea și managementul tuturor sistemelor instalate.

SUBSISTEM SEMNALIZARE RUTIERĂ (marcaje orizontale și verticale):

Pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic și creșterea siguranței participanților la trafic au fost proiectate marcaje orizontale însoțite de semnalizare pe verticală, acolo unde s-a impus acest lucru.

 SUBSISTEM DE PRIORITIZARE A VEHICULELOR DE TRANSPORT PUBLIC ÎN INTERSECȚII SEMAFORIZATE:

Prioritizarea pentru vehiculele de transport public se va realiza pentru acele vehicule care sunt în întârziere față de graficul de transport. Pentru asigurarea cererii de prioritate pentru vehiculele întârziate, se vor monta în autovehicule echipamente dedicate.

SUBSISTEM DETECȚIE CALITATE AER ȘI STARE CAROSABIL:

Prin intermediul rețelei de telecomunicații, datele colectate de senzorii pentru calitatea aerului, dar și de cei în carosabil, vor fi transmise în Centrul de Comandă și Control, către echipamentele de înregistrare, stocare, afișare și alarmare dedicate acestui subsistem.

SUBSISTEM ANALIZĂ INTELIGENTĂ TRAFIC:

Sistemul asigură detecţia automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei), într-o zonă de detecţie presetată. Se vor monta totodată și camere ANPR pe stâlpii cu console aferenți semaforizării din intersecții.

SUBSISTEM CÂNTĂRIRE ÎN MIȘCARE:

Sistemul realizează cântărirea în mișcare a autovehiculelor și impunerea sancțiunilor legale celor care depășesc sarcina maximă admisă pe sectorul de drum. Sistemul va ține cont de autorizațiile emise pentru transporturi speciale și va putea fi modificat în funcție de cerințele utilizatorilor.

Pentru realizarea unui sistem de management al parcărilor, vor fi realizate lucrări de modernizare în 5 parcări din municipiul Pitești, astfel:

Parcare supraterană Bl. E3 – zona Centru; Parcare supraterană – Piața CEAIR – Calea București; Parcare Teatru „Al. Davila” – Bd. Republicii; Parcare Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș (ANAF) – Bd. Republicii; Parcare MUNTENIA – Hotel Muntenia.

Totodată, vor fi instalate 5 panouri cu mesaje variabile la intrările în municipiul Pitești dinspre Autostrada A1, DN7C, DN67B, DN65, DN65B, care vor afișa numărul de locuri de parcare disponibile și localizarea acestora în cadrul municipiului.

Contractul având ca obiect furnizare de echipamente, cu montaj şi punere în funcţiune, dotări, active necorporale pentru implementarea unui sistem de management integrat al traficului, sistem de monitorizare video, inclusiv pentru transportul public de călători, precum și lucrările aferente, a fost încheiat cu Asocierea S.C. ALTIMATE S.A. (lider asociere) și S.C. TRIDENT SERVICII ȘI MENTENANȚĂ S.A. (asociat), cu subcontractanții S.C. I WAVE SOLUTIONS S.R.L. și CROSS Zlín, a.s., pentru suma de 27.467.379,05 lei fără TVA, având o durată de execuție de 14 luni.

Contractul având ca obiect furnizare de echipamente, cu montaj şi punere în funcţiune, active necorporale pentru realizarea managementului parcărilor și implementarea de panouri informative la intrarea în municipiul Pitești, precum și lucrările aferente, a fost încheiat cu S.C. ALTIMATE S.A., cu terț susținător S.C. PRO PARK S.R.L., pentru suma de 5.198.333,60 lei fără TVA, având o durată de execuție de 8 luni.

Foto descriptiv

555×222  MAIA

Comentarii

2 comentarii

  • abc spune:

    Investitii in monitorizare de peste 5 milioane de euro, basca salarii pentru cei care vor sta sa se zgaiasca la monitoare fara a avea rol juridic acceptat de instante in rezolvarea incidentelor. Toate astea la un loc n-ar avea un efect mai benefic decat acela de a pune zilnic 3-4 politisti care sa dirijeze in punctele cheie din intersectia aia blestemata de la Podul Viilor unde incepand de dimineata si pana spre seara este mereu haos si risc imens de tamponari din cauza cozilor imense din trafic.

  • Jean spune:

    Mentenanța cât mai este pe lună?
    Garanția lucrării este de 12 luni?
    Puteți face un experiment: unui polițist local să-i arătați un autoturism parcat neregulamentar și să-i observați reacția.

570 X 90 CAPRA 3