Kaia 930 x 120

bogdan ivan

DRAGNEA ȘI TĂRICEANU, FĂCUȚI ZOB: “VIZITA LA DACIA, IMPERTINENȚĂ MAXIMĂ!”

Dragnea și Tăriceanu, făcuți zob: “Vizita la Dacia, impertinență maximă!”

Citiți și: Dacia pregătește o schimbare majoră în 2025!

“Dragnea și Tăriceanu transformă România în groapa de gunoi a Europei”

Vizita pe care liderii Guvernului PSD-ALDE, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au făcut-o ieri la uzina Dacia din Mioveni este “doar o dovadă clară a sfidării cu care aceștia tratează segmente importante care țin de dezvoltarea României.”, acuză Bogdan Ivan, liderul Pro România Argeș.

Citiți și: Viața fără UE: Prețuri mai mari și locuri de muncă în pericol

Liviu Dragnea, liderul PSD şi preşedintele Camerei Deputaților, și Călin Popescu Tăriceanu, liderul ALDE şi preşedintele Senatului, conducătorii coaliției de guvernare, “au vizitat cu impertinență uzina, în condițiile în care din cauza legislației promovate de Guvernul PSD-ALDE România a importat în 2017 peste 350.000 de mașini second-hand, vechi și foarte vechi.”, adaugă Bogdan Ivan.

Liderul Pro România Argeș spune că numărul record de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră în acest an “arată cum Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu ”luptă cu succes” pentru ca România să devină groapa de gunoi a Europei!”

“Ministrul Cuc face zob construcția autostrăzilor”

Directorul Dacia, Yves Caracatzanis, le-a cerut ieri liderilor PSD-ALDE drumuri pe care Dacia să își poată transporta produsele, dar și stabilitate legislativă. “În tot acest timp, însă, România este aruncată într-un haos legislativ, iar ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, face zob construcția autostrăzilor din România.”, este de părere Ivan.

“Recent, acesta a declarat că au fost scoase la licitație proiecte în valoare de 3 miliarde de euro. Ministrul Cuc nu a precizat, însă, că toate obiectivele scoase la licitație au clauze rezolutorii care îi permit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să semneze contractul doar ”cu firmele agreate”. Prin aceste clauze Ministerul Transporturilor încalcă legislația în vigoare, despre care recunoaște că prezintă grave nereguli, demarează licitații ale căror documentații sunt incomplete și dovedește incompetență și incapacitate.”, precizează liderul politic argeșean.

Potrivit Ministerului Transporturilor, proiectele lansate în 2017 au una, două sau chiar trei clauze rezolutorii:

1.Încheierea contractului este condiționată de obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situația în care se respectă dispozițiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidența legislatiei privind finanțele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obținerea/aprobarea finanțării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat și/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, AC va aplica art. 212, alin (1), lit. c), teza a II-a din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire), fiind imposibilă încheierea contractului.

2.AC (Autoritatea Contractantă – CNAIR) nu va atribui contractul decât în situația în care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiție va fi rectificată/actualizată. În lipsa rectificării/actualizării indicatorilor tehnico-economici, aprobați prin HG, AC va aplica prev. art. 212, alin (1), lit. c) din Legea 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).

3.Autoritatea Contractantă nu va atribui contractul decât după obținerea Acordului de Mediu. În lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractantă va aplica prev. art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016 (anularea procedurii de atribuire).”

“Printre cele 13 obiective scoase la licitație de Ministerul Transporturilor se găsesc și loturile 1 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu, proiect de care uzina Dacia are foarte mare nevoie și care conține mai multe clauze rezolutorii. Concret, prin aceste clauze Ministerul recunoaște că nu are asigurată sursa de finanțare nici de la bugetul de stat, nici din fonduri europene nerambursabile pentru aceste obiective de investiții.”, atrage atenția Bogdan Ivan.

De asemenea, potrivit liderului Pro România Argeș, reprezentanții Ministerului Transporturilor recunosc că încalcă legea finanțelor publice 500/2002 (art. 42 și art. 43), deoarece scot la licitație obiective de investitii ai căror indicatori tehnico-economici nu au fost încă actualizați/rectificați prin Hotărâri de Guvern.

Prin urmare, un obiectiv poate fi inclus în programul de investiții și, respectiv, în bugetul anual numai dacă, în prealabil, documentația tehnico-economică aferentă acelui obiectiv de investiții a fost elaborată și aprobată conform legislației în vigoare. Mai exact, proiectele care nu au aprobați indicatorii tehnico-economici nu pot fi incluse în programul de investiții și nici în buget.

“Conform clauzelor rezolutorii, CNAIR poate să anuleze licitația prin invocarea art. 212, alin 1, lit c), care se referă la faptul că o licitație poate fi anulată dacă există nereguli grave în raport cu legislația în vigoare. Prin urmare, CNAIR recunoaște că documentația prezentată conține nereguli grave în raport cu legislația în vigoare în toate cele 13 obiective scoase la licitație.”, afirmă Bogdan Ivan.

O altă clauză rezolutorie introdusă de Ministerul Transporturilor face referire la existenţa Acordului de Mediu. Contractul va putea fi atribuit doar dacă există acest acord, care se obține, însă, doar dacă studiul de fezabilitate este finalizat.

“Autostrada Pitești-Sibiu, în pericol!”

Ca Avizul de Mediu, de exemplu, pentru autostrada Pitești-Sibiu să fie obținut, în primul rând trebuie să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru toate cele 6 loturi, nu doar pentru loturile 1 și 5, care au fost scoase la licitație, susține Ivan.

Bogdan Ivan mai precizează: “Conform acestei clauze, pentru ca loturile 1 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu să fie contractate, trebuie să existe Acordul de Mediu. Prin urmare, câștigătorii licitațiilor loturilor 1 și 5 vor trebui să aștepte, pe de-o parte finalizarea studiului de fezabilitate pentru toate loturile, iar pe de alta, Avizul de Mediu, pentru care în România se așteaptă între 6 și 12 luni, cel puțin.

Încă un motiv în plus pentru care loturile 1 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu riscă să nu fie contractate potrivit acestor proceduri, incomplete și neconforme, care relevă incompetență în raport cu legislația în vigoare.”

Reprezentanții Ministerului Transportului au prezentat pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) “documentații incomplete, care nu respectă legislația în vigoare, ceea ce înseamnă bulversarea participanților la licitații, înseamnă implicit amânări foarte mari din cauza numeroaselor solicitări de clarificari și contestații la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).”, atenționează politicianul.

Prin demararea licitațiilor, acuză Bogdan Ivan, “reprezentanții Ministerului Transporturilor vor să demonstreze că există preocupare și interes pentru realizarea infrastructurii de transport rutier din România. Din păcate, demonstrează că nu cunosc legislația, din moment ce nu o respectă, demonstrează incompetență, incapacitate instituțională, dar și că, poate, există interese ascunse, dat fiind faptul că aceste clauze rezolutorii le permit reprezentanților Ministerului ca, în cazul în care o companie câștigă licitația, contractul să nu fie semnat pentru că și-au creat posibilitatea să încheie contracte doar cu firmele care fac parte din categoria societăților ”cu care trebuie semnate contracte.”

Liderul Pro România opinează că “România riscă prin aceste acțiuni ale reprezentanților Ministerului Transporturilor să rămână fără banii europeni pentru investițiile din infrastructură!”

“Persiflare și lipsă de interes!”

“Persiflarea cu care cei doi lideri ai guvernării, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu, au desfășurat vizita la uzina Dacia din Mioveni demonstrează încă o dată lipsa de interes față de cele mai importante segmente care țin de dezvoltarea României.

Pro România Argeș cere coaliției de guvernare PSD-ALDE să înceteze cu toate aceste acte de sfidare și să ia măsuri concrete pentru ca țara noastră să aibă o legislație stabilă și o infrastructură dezvoltată, pentru bunul mers al economiei!”, conchide liderul Pro România Argeș, Bogdan Ivan.

555×222  MAIA
HerasMed (570 x 90 px)