930×122 CAPRA 5

propunere fluidizare trafic

Propunere către Primăria Pitești pentru fluidizarea traficului în zona centrală

Un piteștean ne-a scris pe adresa de e-mail a redacției (redactia@epitesti.ro) despre faptul că a trimis o propunere către Primăria Pitești pentru fluidizarea traficului în zona centrală.

Cine decide?

În astfel de situații, Primăria Pitești nu este decident. Propunerile primite de la cetățeni sunt trimise către Comisia de Circulație din cadrul instituției și către Poliția Rutieră Argeș.

Ulterior acestor etape, propunerea va fi analizată de toate autoritățile enumerate, iar în cadrul ședinței Comisiei de Circulație se va lua o hotărâre cu privire la aceasta, adică va primi fie un aviz pozitiv, fie un aviz negativ.

Important de precizat este faptul că, Comisia de Circulație se întrunește o dată pe lună. Dat fiind faptul că în luna februarie a avut deja loc o întrunire, propunerea piteșteanului va fi cel mai probabil analizată și dezbătută în cadrul ședinței de luna viitoare.

Propunere trimisă către Primăria Pitești

Am propus o soluție pentru decongestionarea traficului din zona ultracentrală a Piteștiului prin e-mail către Primăria Pitești.

Vă aduc și dumneavoastră la cunoștință propunerea, considerând util să fie publicată și să existe o dezbatere publică (online) în ideea în care se pot aduce modificări sau propuneri la soluția propusă.”, ne transmite piteșteanul.

Locuind în zona Ana Ipătescu, bărbatul constată că, de fiecare dată, strada este blocată la orele de vârf, „ambuteiajele depășind chiar și 15-20 de minute pentru parcurgerea distantei de 200 m.”

Pentru rezolvarea acestei probleme, piteșteanul vine și cu o soluție:

„Ca atare, propun schimbarea sensului, întocmai schiței de mai jos, unde voi detalia beneficiile pentru fiecare punct în parte:

1. Toate cele 3 sensuri să oblige la stânga, fără a mai facilita accesul pe strada Aurora.

2. Din Maternității să poți intra pe Ana Ipătescu, astfel s-ar menține fluxul de circulație fără a mai fi întrerupt de “mica înțelegere” în cazul actual, când autoturismele sunt obligate să forțeze intrarea în Maternității din Ana Ipătescu.

3. Prioritizarea traficului cu “verde” atât pentru cei care coboară pe Calea București cât și pentru cei care merg drept pe IC Brătianu. Astfel s-ar menține fluxul și fluiditatea traficului. De asemenea, foarte important, culoarea verde de trecere pentru pietoni să fie anulată fiindcă au fost nenumărate accidente și este doar o chestiune de timp până ce va fi înregistrat un accident mortal.

Verdele la pietoni să fie acordat doar când va fi verde pentru sensul de mers IC Brătianu – Maternității.

4. Ieșirea din Ana Ipătescu să fie permisă pe prelungirea Victoriei cât și în intrarea către Parcarea Union.

5. Str. Aurorei poate deveni parcare sau pietonală (sau ambele), inclusiv cu închirierea de spațiu pentru activitățile economice din zonă.

6. Pentru a evita o “îngâtuire” a traficului, se poate avea în vedere extinderea la 2 benzi, dar aici e discutabil și poate fi testat în timp.

Concluzie

Ca și concluzie, principalele beneficii ar fi asigurarea fluxului și fluidității de trafic cât și decongestionarea traficului din zona ultracentrală, reducerea poluării cu noxe și reducerea zgomotului (sunt “liniuțe” frecvente cu autoturisme/motociclete cu evacuarea modificată).”

Faptul că există piteșteni care se implică în astfel de probleme este de apreciat. Rămâne de văzut dacă propunerile sunt bune sau nu.

Vom urmări subiectul.

Reamintim că, ePitești a transmis în mai multe rânduri propunerile venite din partea piteștenilor cu privire la problemele legate de traficul din municipiu.

Propunere către Poliția Rutieră Argeș pentru fluidizarea traficului spre centrul Piteştiului

pe aceeași temă și Comisia de Circulație, prin semnăturile lui Tofan și Chiriță, ia la ”mișto” piteștenii

555 X 222 POSADA 2

Comentarii

4 comentarii

  • Andrei spune:

    Cea mai buna măsura este mărirea impozitelor la mașini in funcție de vechimea mașinii. Avem cele mai mici impozite din lume la mașini. Exemplu. Motor pana in 1600. 60 lei pe an 2 pachete țigări. Motor 2000. 200 lei an. Impozite foarte mici fata de Europa

  • Florin spune:

    Raportat la venituri e normal sa avem impozitele cele mai mici din Europa, cat despre marirea impozitelor in functie de vechime e o prostie din punctul meu de vedere! Adica doar cei bogați au dreptul la mașini? De ce tot timpul tot cei cu venituri mici trebuie să sufere?

  • Andrei spune:

    Ca ești sărac si prost și trebuie sa mergi cu mijlocul de transport in comun nu cu o mașina de 500€.

  • petre spune:

    Pai sarakii cu turisme de oras nici n-ar trebui sa iasa pe strazi, sa se face loc in sfarsit la tractoare de teren si bemveuri. Da’ de ce nu se pune taxa pe circulatia in oras, daca vrem fluidizare si reducerea poluarii? transportul in comun e ok in Pitesti, sa fie gratis pentru cine il foloseste, iar cine vrea cu masina personala sa plateasca vigneta 5 lei/zi, cat un bilet de autobuz. Cat despre solutia propusa mai sus, gasesc ca e simpla si eficienta, ar trebui cel putin testata.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3