Donaris 930 x 122

asigurare

Se schimbă regulile RCA! Ce șoferi plătesc mai puțin

Potrivit ultimelor informații, Eazy Asigurări, societate controlată de familia lui Sacha Dragic, fondatorul Superbet, se pregătește să debuteze pe piață cu servicii de asigurări RCA.

Citiți și: Pușcărie și amendă uriașă pentru acest comportament în trafic!

Cu toate acestea, firma întâmpină o întârziere în lansare. Motivul este faptul că așteaptă schimbarea regulilor BAAR. Acesta, la rândul său, așteaptă o poziție a Consiliului Concurenței, conform Economica.net.

Eazy Asigurări are toate avizele necesare de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). De asemenea, au încheiat deja contracte de reasigurare și înțelegeri cu brokerii pentru a vinde exclusiv online.

Citiți și: Ce faci dacă găsești mașina lovită în parcare?

Cu toate acestea, conform surselor din industrie, compania nu a început încă să emită RCA. Motivul este că au solicitat modificarea sistemului de alocare a asiguraților cu risc ridicat.

Se schimbă regulile RCA! Ce șoferi plătesc mai puțin

Eazy Asigurări, deținută de patronul Superbet, Sacha Dragic, a contestat formula de alocare propusă de BAAR. Aceasta ar duce la un preț de achiziție al RCA pentru transportatorii de mărfuri de 9.000 de lei, cu aproximativ 25% mai mic decât tarifele anterioare recomandate de BAAR și cu cel puțin 35% sub cele mai bune oferte din piață.

Compania a înaintat o solicitare către BAAR prin intermediul avocaților săi, așteptând acum răspunsul și schimbarea sistemului de alocare.

Acest gest a stârnit reacții puternice în rândul autorităților și BAAR. Ca urmare, se ia în considerare posibilitatea de a schimba sistemul în beneficiul tuturor societăților care vor activa în piața RCA.

Schimbare de ultimă oră a regulilor RCA

Eazy Asigurări susține că actualul sistem este anticoncurențial, deoarece debutanții pe piață se confruntă cu provocări majore în a acoperi costurile daunelor pentru clienții care achiziționează polițe la prețuri sub cele din piață. Totuși, aceștia beneficiază de avantajul de a putea stabili prețurile la discreție.

Situația devine și mai complexă în cazul Eazy Asigurări, deoarece plafonul impus de HG pentru prețurile maxime nu se poate aplica în cazul lor, deoarece nu erau încă pe piață în februarie 2023.

Această situație atrage atenția Consiliului Concurenței, care ar putea avea un rol important în rezolvarea acestei probleme.

Mai multe detalii, AICI.

Foto descriptiv: Gândul

Eco moto 555×222

Comentarii

8 comentarii

  • Marcel spune:

    O polită RCA, corectă ar fi ca aceasta să fie făcută strict pe istoria conducătorului auto, nu după vechimea masinii, eu am două mașini , pentru cea din 2006 platesc mai puțin avand B 8, iar pentru cea din 2018 am B3 așadar nu este corect, doar eu le conduc pe amandouă.

  • Crivoi spune:

    metoda legală de jefuit conducătorii auto, Autoritățile foarte slabe nu pot sa controleze pe șmecheri!!?

  • Bulgaru spune:

    asf,baar,toti iau salarii nesimțit de mari și dorm,impun legi ompotriva detinatorilor de masini dar impotriva formelor de asigurari care fură banii sau nu platesc daunele nu,ca sunt prietenii lor.”oarba după voi” vezi cel mai oubit dintre pamanteni.să mai rămana cati am botezat eu.

  • Dan spune:

    Ce conteaza nu se schimba…

  • Afirmatie gresita,d-le Marcel.Persoanele fizice au aceeasi clasa de bonus pt toate masinile detinute Regula nu se aplica persoanelor juridice.

  • LAURENTIU ROSU spune:

    @ Badea Gheorghe. Omul zice ca el le conduce, nu ca este proprietar. Bănuiesc ca una este a lui, cealaltă este pe alt nume. Se leagă de o veche dorinta: sa se facă asigurarea pe conducătorul mașinii, nu pe proprietar. Asta pt ca proprietarul poate sa nici nu aibă permis, sa aibă 89 de ani si sa aibă 10 mașini pe numele lui. Dar s-a renunțat la asig pe conducător auto. Din păcate.

  • Urssu spune:

    este imposibil criteriu RCA pe șofer,dacă am o masina,iar permis am si eu si nevasta,cum ar fi sa platesc 2 RCA!? am B8,dar ideea e ca e o mare hotie asta cu clasele bonus malus,sa fie asigurarea la fel ca in germania,adica exemplu la 1400cm³ 600€ indiferent de istoric,cu cat ai motor mai puternic cu atat mai mult,si atunci nu mai falimenteaza nici o firma de asigurari,

  • Ioan spune:

    și la noi cu cît ai mașina mai puternică creste asigurarea ca și impozitul

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90