- Publicat de: ePitești
- 31-10-2024, ora 9:33
- Știri, Știri
Șeful Dacia, semnal de alarmă!
Șeful Dacia, semnal de alarmă!
Citiți și: Dacia pregătește o schimbare majoră în 2025!Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România, a cerut Comisiei Europene să ia o decizie rapidă privind țintele de emisii de CO2.
Subliniind că reglementările stricte impuse producătorilor auto riscă să genereze costuri uriașe dacă nu sunt revizuite.
Citiți și: Viața fără UE: Prețuri mai mari și locuri de muncă în pericolBordeanu, în acord cu șeful grupului Renault, Luca de Meo, și cu directorul ACEA, Sigrid de Vries, avertizează că industria auto ar putea ajunge să plătească amenzi de miliarde de euro.
Dacă țintele de emisii nu sunt realiste și nu iau în calcul opțiuni alternative de reducere a poluării.
În prezent, reglementările europene impun o medie de 95 gr. CO2/km pentru toate vehiculele produse.
Iar Bordeanu afirmă că, în lipsa unei revizuiri, costurile de nerespectare ar putea atinge 16 miliarde de euro în 2025.
Șeful Dacia, semnal de alarmă!
Bordeanu a argumentat că reglementările actuale nu țin cont de provocările întâmpinate de consumatori.
Cum ar fi lipsa infrastructurii de încărcare pentru mașini electrice, chiar dacă producătorii sunt pregătiți să livreze astfel de vehicule.
Dacia, de exemplu, a introdus deja pe piață modele hibride și pe GPL, reducând emisiile cu până la 15%, și continuă să exploreze soluții noi.
„Există și alternative la electrificarea forțată”, a spus el, subliniind potențialul combustibililor sintetici, care, deși momentan costisitori, ar putea contribui la atingerea obiectivului de zero emisii.
Mai mult, Dacia a demonstrat angajamentul față de noile tehnologii.
Anunțând participarea unui automobil propulsat de combustibil sintetic la Raliul Dakar.
Bordeanu se alătură astfel mai multor lideri auto care solicită Comisiei Europene să reconsidere țintele de decarbonizare.
Astfel încât acestea să fie sustenabile și aplicabile în practică.
Aceste puncte de vedere susțin și mesajul transmis de Sigrid de Vries.
Care consideră că eforturile producătorilor auto de a trece la electrificare au fost deja semnificative, iar acum se impune o reevaluare a metodelor pentru a susține o tranziție eficientă și echitabilă.