Donaris 930 x 122

cez

ATENȚIE! SE SCHIMBĂ FACTURA DE ENERGIE ELECTRICĂ!

Începând din luna martie 2016 cea mai mare parte a clienților casnici abonați la CEZ România (furnizorul de curent electric și pentru județul Argeș) vor primi factura într-un nou format. Vă prezentăm comunicatul de presă referitor la acest subiect transmis în urmă cu puțin timp de CEZ România.

Citiți și: CEZ pune la bătaie un iPhone 13 și alte 40 de premii

„De luna viitoare clienții casnici neeligibili (clientul neeligibil este acel consumator care, din considerente tehnice sau economice, nu își poate alege furnizorul sau nu își exercită dreptul de a-și alege furnizorul) vor primi factura de energie electrică într-un nou format, unic la nivel național, impus tuturor furnizorilor de energie electrică de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei. Această schimbare nu presupune un efort suplimentar din partea clienților, furnizorul de energie electrică adaptându-și sistemul de facturare la cerințele legale.

Facturile care vor fi transmise începând din luna martie 2016 vor avea următoarele caracteristici:

Citiți și: Topoloveni: Plan de acțiune pentru energie durabilă și climă

-Vor avea un format simplificat – pe prima pagină clientul va avea la îndemână principalele informații de care are nevoie (despre furnizor, despre locul de consum – atât adresa locului de consum, cât și cea la care primește facturile, valoarea facturii și din ce este ea compusă, perioada facturată, data scadenței, numărul de telefon la care se poate transmite indexul autocitit), iar în paginile următoare va avea la dispoziție detalii despre energia facturată și alte componente reglementate legal

-Vor ajuta clientul să plătescă atât cât consumă – în cazul în care clientul transmite în perioada menționată pe factură, la numărul 0800.500.500 indexul autocitit, următoarea factură va fi emisă conform indexului comunicat de acesta. În luna în care are loc citirea contorului de către operatorul de distribuție, aceasta are prioritate asupra indexului autocitit transmis de client.

În plus, un alt element de noutate este faptul că în mediul urban clienții casnici neeligibili vor primi factura de energie electrică lunar, iar în mediul rural clienții casnici neeligibili vor avea incluse pe factură și alte taxe reglementate legal, pentru o evidență mai clara a facturilor primite.

Stabilirea cantității de energie facturată și frecvența plăților

Cantitatea de energie facturată este în continuare stabilită prin convenția de estimat sau prin transmiterea indexului autocitit pentru lunile în care contorul nu este citit de către operatorul de distribuție, iar o dată la 3 luni în mediul urban, respectiv o dată la 6 luni în mediul rural are loc citirea contorului de către personalul specializat al operatorului de distribuție. În ceea ce privește frecvența plăților, aceasta nu se modifică nici în cazul clienților casnici din mediul urban, care vor avea în continuare date de scadență lunare, și nici în cazul clienților casnici din mediul rural, care vor putea achita în continuare facturile o dată la două luni.

Clienții își pot alege cum primesc facturile

Dacă există clienți casnici din mediul urban care s-au obișnuit cu transmiterea trimestrială a facturii și preferă sa o primească în continuare astfel, pot solicita în scris oricând, în mod gratuit, prin oricare dintre canalele de comunicare puse la dispoziție, să revină la facturarea trimestriala, după citirea de regularizare. Aceștia vor primi factura în noul format, iar cantitatea de energie facturată va corespunde consumului înregistrat pe parcursul celor 3 luni.

În cazul în care există clienți care preferă formatul anterior de factură și li se pare mai util, aceștia pot solicita revenirea la acel format, însă acest lucru presupune și trecerea la categoria client eligibil. (Clientul eligibil este acel consumator care are dreptul să își aleagă furnizorul și să contracteze direct cu acesta energia electrică necesara, având acces la rețelele de transport și/sau distribuție).

Pentru detalii referitoare la noul sistem de facturare, clienții pot accesa www.cezinfo.ro, www.cez.ro sau pot intra în contact direct cu unul dintre operatorii de la Info Linia CEZ – 0251.929 sau din Centrele de Relații cu Clienții CEZ.”

211029-Bannere_web_voucher_200lei_650x200px

Comentarii

Donaris 570×90

Dacă vrei publicitate pe ePitesti.ro trimite mesaj la 0774 587 441 sau un email la [email protected] și te contactăm noi.

Trimite-ne știrea ta pe whatsapp la
0774 587 441