- Publicat de: Cristina Stancu
- 23-03-2020, ora 17:38
- Știri
COMERCIANȚII CU AMĂNUNTUL, SFĂTUIȚI SĂ AIBĂ ÎN VEDERE ȘI LIVRĂRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANELE CARE NU ÎȘI POT PĂRĂSI LOCUINȚELE
Consiliul Concurenței le recomandă comercianților cu amănuntul să coordoneze incluziv livrările la domiciliu pentru persoanele izolate la domiciliu.
Citiți și: Scandal uriaș: Firme amendate cu peste 1,4 mil pentru trucaj„În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora. De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.
De asemenea, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază.
Citiți și: După 10 ani revine în Pitești! Gigantul care ,,sparge” totDe asemenea, legislația în domeniul concurenței le permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției„, precizează, într-un comunicat, Consiliul Concurenței.
Practicile abuzive vor fi taxate
Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția că nu va ezita să ia măsuri în cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel.
(Foto, descriptiv: agro-stiri-info)